Router poort openen

Status
Niet open voor verdere reacties.

guusbening

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2008
Ik weet niet of dit de goede topic is, maar ik heb een vraag.
Ik wil graag een GTA san andreas multi player server beginnen aleen hiervoor moet ik een poort op de router openzetten (poort 7777), ik vroeg met af of dat rieele gevaaren oplevert.
Waar het me vooral om gaat is dat de andere pc's in het netwerk geen gevaar lopen, ik wil de server namelijk op een oude pc laten draaien, als hier wat mee gebuert is dit opzig geen ramp. blijft het gevaar dus bepert tot de server computer of is er ook een risico voor andere pc's in het netwerk (deels bedraad en deels draadloos)

Uhm, ik speel het spel warcraft 3, om daar te hosten moet je dus ook een poort open zetten en er zijn zat mensen die het doen. Ik heb nog nooit gehoord dat het dus gevaarlijk kan zijn voor je netwerk ;). Succes verder met je vraag

reactie

Heb port forwarding gegoogled en daar kwamen alerlij rampen verhalen uit van hackers die in je computer kunnen komen door de open poort.

Many applications require open ports to function, and it's not quite that easy to hack you. Remember, there has to be a possible exploit that can be utilized through that open port for a hacker to be successful.

If it were really that easy to gain access to any network with open ports, there wouldn't be an Internet. Every web server has a very common port open, port 80.

Ik heb ff een stukje van een forum gehaald, hieruit blijkt dat het niet zo makkelijk is om via de poort die jij open gezet hebt om binnen te komen.

.

Dan zal het wel goed gaan.
zou je mij de link naar dat forum bericht kunnen stuuren

toegang tot camera over het internet

Hey

Ik wist niet waar mijn vraag te stellen , dus stel ik 'm hier.

Ik beschik over een veiligheidscamera (netwerkcamera, een axis 207w). op het LAN werkt 'm goed. maar zou nu graag willen dat ik de camera kan bereiken via het internet.

Ik heb het één en ander geprobeerd maar weet niet zeker of ik op de goede weg ben.

De bedoeling is dat een andere pc toegang kan hebben tot deze camera.

de camera is op een router aangesloten. enkel de pc's verbonden aan deze router kunnen via het privéadres van de camera op de camera geraken.

Dus lokaal werkt alles naar behoren.

Nu vraag ik me af wat ik allemaal moet doen (wat heb ik nodig, welke instellingen moet ik doen) om een pc buiten het netwerk toegang te geven tot de camera.

Op mijn router waaraan de camera aangesloten is, heb ik het één en ander ingesteld: virtual servers.Virtual Server is used to allow Internet users access to LAN services.

Hierin heb ik een public port en privat port ingegeven (zelfde nummer). Protocol type: both (tcp en udp). de privé adres van de camera zit hier ook in en een naam voor deze service.

Nu heb ik geprobeerd op de andere pc, met haar eigen router op een andere plaats om hetzelfde in te stellen maar kan er niet aan uit.

Ik denk dat ik het één en andere nog nodig heb vooraleer ik een verbinding via het internet kan maken. ik dacht aan het public ipadres: want hoe kan de andere pc weten waar de camera zich bevind? plus hoe kan mijn router weten wie mijn camera buiten het lokaal netwerk mag gebruiken? Als ik me niet vergis heb ik het publieke ipdres nodig van beide internetverindingen. Dit is geen probleem. maar hoe moet dan bij beide routers ingesteld worden??

als ik iets verkeerds heb gezegd in mijn denkwijze , mag je me altijd corrigeren.

met vriendelijke groeten

Groentje

Hey, het is raar maar de dag dat ik deze vraag onderaan heb gestel, kreeg ik een email dat guusbening gereageerd heeft, maar probleem is dat ik geen nieuwe reactie zie sinds mijn vraag is gesteld.

Kan iemand dit verklaren?

Hey

Ik wist niet waar mijn vraag te stellen , dus stel ik 'm hier.

Ik beschik over een veiligheidscamera (netwerkcamera, een axis 207w). op het LAN werkt 'm goed. maar zou nu graag willen dat ik de camera kan bereiken via het internet.

Ik heb het één en ander geprobeerd maar weet niet zeker of ik op de goede weg ben.

De bedoeling is dat een andere pc toegang kan hebben tot deze camera.

de camera is op een router aangesloten. enkel de pc's verbonden aan deze router kunnen via het privéadres van de camera op de camera geraken.

Dus lokaal werkt alles naar behoren.

Nu vraag ik me af wat ik allemaal moet doen (wat heb ik nodig, welke instellingen moet ik doen) om een pc buiten het netwerk toegang te geven tot de camera.

Op mijn router waaraan de camera aangesloten is, heb ik het één en ander ingesteld: virtual servers.Virtual Server is used to allow Internet users access to LAN services.

Hierin heb ik een public port en privat port ingegeven (zelfde nummer). Protocol type: both (tcp en udp). de privé adres van de camera zit hier ook in en een naam voor deze service.

Nu heb ik geprobeerd op de andere pc, met haar eigen router op een andere plaats om hetzelfde in te stellen maar kan er niet aan uit.

Ik denk dat ik het één en andere nog nodig heb vooraleer ik een verbinding via het internet kan maken. ik dacht aan het public ipadres: want hoe kan de andere pc weten waar de camera zich bevind? plus hoe kan mijn router weten wie mijn camera buiten het lokaal netwerk mag gebruiken? Als ik me niet vergis heb ik het publieke ipdres nodig van beide internetverindingen. Dit is geen probleem. maar hoe moet dan bij beide routers ingesteld worden??

als ik iets verkeerds heb gezegd in mijn denkwijze , mag je me altijd corrigeren.

met vriendelijke groeten

Groentje

Is te verklaren:

Reactie is door de persoon zelf verwijderd.

Mag ik je erop wijzen dat het niet toegestaan is om in te breken in andermans topic en dat je zelf een vraag dient aan te maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan