Router Poorten openzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

DonnyG

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2005
Beste helpers,
Ik heb sinds al een tijdje een SiteCom wl-114 router.
Maar ik draai nu webserver en een chatserver.
Daarom heb ik de poorten 80/6667/6668 opengezet, maar iedereen kan connecten, behalve ik.
En als ik naar me local ip connect, werkt het ook niet.

Kan iemand mij helpen?

Alvast heel erg bedankt.
Groetjes DG

Het is een algemeen gegeven dat je als je zelf een server hebt draaien niet zelf kunt inloggen op deze server vanuit je eigen huis vanuit dezelfde ip gegevens.
Helaas is dit niet mogelijk.
Er zijn sites waarbij je je eigen gebouwde server kan testen door daar de inlog gegevens in te vullen, de site kijkt dan of hij kan inloggen op jouw server.
Zo weet je dan of het werkt.
Als je zegt dat andere wel kunnen conecten dan werkt het dus goed.
Je zou wel een pc met inbel modem kunnen pakken en die laten inbellen ergens zodat je het internet op kan en dan inloggen maar niet anders.

Maar voordat me vader de router opnieuw de instellingen had gedaan, kon ik dat wel

Dus jij kon bij een ftp server of wat voor server dan ook, via je eigen internetscherm inloggen???
Dat lijkt me sterk daar vrijwel niemand dat kan, dus of ik begrijp je vraag niet helemaal correct of we halen wat dingen door mekaar.

Ik wil niet ***lig wezen, maar ik kan rustig op m'n eigen ftp inloggen vanuit mijn eigen computer, met router....

Wat voor instellingen zijn er op de router veranderd dan? Dan is dat duidelijk de oorzaak...

Hmm ik heb hetzelfde probleem. Ooit kon ik gewoon via m´n browser inloggen op mijn ftp-server. Nu alleen als ik WS-Ftp gebruik met het lokale ip. Wat er ooit verandert is...ik heb geen idee.

Ik leer iets nieuws dan echt waar ik weet niet beter als....

Wellicht een of andere veiligheidsgrap van windows of zo...
Je kan nog proberen om passiveftp in te schakelen via de (geavanceerde)internetopties van IE

Neeheee..
Ik heb een CHAT server, dan kunnen mensen met elkaar chatten. Ik moet gewoon kunnen connecten dat kon eerst ook!

Dan kun je beter vragen aan je vader wat hij heeft gewijzigd in de router, als je vroeger wel kon inloggen en nu niet meer, voor ons is het natuurlijk gokken wat er gewijzigd is in de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan