Router probleem aaarrggh

Status
Niet open voor verdere reacties.

dacrimson

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2001
Hi,

Ik net een nieuwe connectie van Speelinq.
Allemaal leuk en aardig maar mijn FTP werkt niet meer.
je voelt hem al aan komen ik heb nu een modem met een router ingebouwd een adsl alctel multi pc analoog modem.

Nu heb ik via de site myip of zoiets ff gekeken wat mijn ip is. Nu zie ik dat er een andere ip bij bulletproof gekozen word. Ik ga er dus maar ff vanuit dat dit door de router veroorzaakt word, klopt dit?

Waar moet ik nu gaan beginnen hoe weet ik bijvoorbeeld wat de port is van mijn router zodat ik die aan bullet kan door geven. Heb overigens ook radienFTP dus kies maar wat het makkelijkst is om de boel aan de praat te krijgen lijkt me Bulletftp. Ik word er langzaam helemaal gestoord van. Ik heb twee internet connencties dus kan makkelijk testen of he werkt en nada njente zip tot nu toe. Ik kan wel wat advies gebruiken.

Bedankt,

Ray

Laatst bewerkt:
Ik neem aan dat jij een FTP server bedoelt?
Welk IP word er in Bulletproof gegeven?

En heb je het op PASV gezet?

Hi,

Inderdaad een ftpserver.

IP is 10.0.0.6 maar dit veranderd per dag gisteren was het op het einde een 4 dus 10.0.0.4

Ik ben het echt zat en ik heb inderdaad ook passive geprobeerd maar het maakt allemaal niets uit.
Het grote probleem ligt volgens mij aan het ip 10.0.0.6 Als ik op het net een check doe heb ik een ander ip adres.

Bedankt voor de reactie

In Bulletproof kun je een poortnr opgeven.
standaard is dat poort 21
Die kun je veranderen in: Setup --> Main --> General (CTRL + M)

Daar staat Listen on port number: 21

het getal 21 kun je veranderen in elk getal tot de 65535
Het is handig om een getal boven de 1024 te nemen want sommige ISP hebben een aantal poorten geblokkeert o.a. 21 zodat je geen eigen FTP server kan draaien.

het getal dat je opgeeft moet je in je router opgeven naar het IP adres van jou computer.

Misschien weet je al zelf hoe je dat doet. geef anders even je router type op en ik zal kijken wat ik voor je kan doen :)

Als je gaat inloggen met een FTP Client moet je wel een ander poort nr invullen

Groet Thomas

Hi,

Ik heb de software van de modem gedownload via Speedlinq en hiermee kon ik de firewall eraf halen.
Nu had ik wel het juiste IP adres en was het geen probleem om een connectie te krijgen.
Zone alarm protect de boel wel genoeg twee firewalls is te veel van het goede zeg ik maar.

Als iemand nog goede tips voor mij heeft om een ftpserver zo veilig mogelijk te laten draaien schoom je niet en post het hier.

Oh is er nu een groot verschil tussen raidenftp en Bulletproof qua opties. Ik heb beide maar vind Bulletproof toch al vrij uitgebreid en daartegen heel wat gebruiksvriendelijker dan Raiden en ik kan nergens een faq vinden over raiden.

Alvast bedankt,

Ray

Hi,

Toch weer een probleem :-(
Nu werkte mijn FTP wel maar dit bleek te komen omdat ik de router in zijn geheel uit gezet had.
Dus geen internet op de twee ander compies.

Ik heb dus ff gebeld naar de hulplijn en nu heb ik het wel voor elkaar gekregen alleen ik vind de methode een beetje vreemd. Via het net ga ik naar mijn modem en heb ik daar wat gegevens ingevuld o.a. het IP van mijn router naar de pc toe. Nu zie ik al een probleem aankomen en dat is dat dit steeds veranderd teniminste elke keer als ik opnieuw opstart :-(
Betekent dit dat ik dan steeds dat gedoe via het net moet regelen om the routermappen of hoe het mag heten. Alleen het laatste nummer veranderd kan ik daar dan geen x of zo invullen

Ik snap niet dat er niet gewoon een port open gezet kan worden op de router en dat die dan vast gezet kan worden. Als iemand me hier wat duidelijkheid over kan geven zou dat heel mooi zijn.

Alvast bedankt,

Ray

:confused: huh?

Dat gaat mij te snel :p
Wat is nou je probleem? En blijf wel een beetje ontopic ;)

Hi,

Laten we het er maar op houden dat het werkt :-)
Het is een vreemde manier om de FTP te laten werken maar als het werkt dan werkt het dus ik leg me er maar bij neer.

Bedankt voor de reacties,

Ray

Hallo dacrimson.

Dat je niet gewoon een poort open kunt stellen, en dat het dan werkt Is heel logisch.

Het werkt namelijk zo:
Er komt een packetje data langs, en de modem ziet dat het voor jouw bedoeld is. Want het is gericht aan het ip adres dat je hebt bij je internet provider. Verder is dit packetje gericht aan een poort, zodat een programma dat bij die poort hoord reageerd en antwoord.
Maar nu heb jij een router, en dus meerdere pc´s aangesloten. Deze krijgen een intern ip adres toegewezen door de router, middels DHCP. Als er bij de router een packetje binnenkomt, met een bepaalde poort als doel. Zal de router gaan kijken naar welke pc hij het moet gaan sturen, met behulp van een routing map. Zit die daar niet in wordt er een berichtje terug gestuurd naar de afzender dat het packetje niet afleverbaar was.

Wat je dus moet doen is. Er voor zorgen dat je het ipadres van de computer waar de server op draaid, vast zet op het ipadres waar je de routing naar toe hebt staan. Dan wordt er niet elke keer als de computer opstart een nieuw ip adres gereserveerd.

Ik hoop dat je nu een beetje snapt hoe een router globaal werkt, en dus je server zonder veel problemen online kan krijgen.

Groetjes Erik Rothuis

Hi,

Roto bedankt voor de haarscherpe uitleg :-)
Ik ga dat ff bewaren want dat is well makkelijk.
Het is in ieder geval zo dat mijn FTP werkt.
Daar ben ik al heel blij om want ik heb deze toch echt nodig.

Bedankt,

Ray

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan