Router probleem op vaste pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter Bauwens

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
Hey,

Ik zit met een probleempje:
Bij mijn vriendin heb ik vorige week een router geplaatst omdat ze een laptop had bijgekocht. Op de laptop is alles normaal en kan ik op internet, maar ik kan op de vaste pc die rechtstreeks in verbinding staat met de router niet op internet.
Het rare van de zaak is dat de router bij mij thuis perfect werkt. En wanneer ik mijn router bij mijn vriendin probeer werkt alles ook perfect. Dus precies enkel een probleem tussen haar router en haar vaste pc.

Wie kan mij helpen?

Mvg,
Pieter

Kijk even in je netwerkcentrum (of in XP: Netwerk- en internetverbindingen) bij de LAN-verbinding:

- staat de LAN-verbinding uberhaupt aangeschakeld
- zo ja, klik even rechtermuisknop => herstellen (of: uitvoeren > typ "cmd" zonder aanhalingstekens > je komt nu in een zwart scherm, tik daar "ipconfig/renew"

- staan de TCP/IP-configuraties in orde (ofwel, als jij op je router je DHCP aan hebt staan, dan moet je bij je PC alles op auto zetten)
- heb je al geprobeerd om de firewall even uit te zetten en het dan nogmaals te proberen
- heb je geprobeerd om verbinding te krijgen met de router, door middel van de standaardgateway in te vullen (ofwel het adres van de router; 192.168.1.1 of 192.168.2.1 is dat vaak)
- heb je een andere UTP-kabel geprobeerd, het kan ook zijn dat deze beschadigd is

- werkt dit allemaal niet, maak dan even een screenie van het volgende scherm
klik even rechtermuisknop => herstellen (of: uitvoeren > typ "cmd" zonder aanhalingstekens > je komt nu in een zwart scherm, tik daar "ipconfig/all" ; maak van de tekst die nu verschijnt ff een screenshot

Welk besturinggssysteem heb je?
Welke router heb je?
Welke provider heb je?

Succes!

Laatst bewerkt:
Kijk even in je netwerkcentrum (of in XP: Netwerk- en internetverbindingen) bij de LAN-verbinding:

- staat de LAN-verbinding uberhaupt aangeschakeld
- zo ja, klik even rechtermuisknop => herstellen (of: uitvoeren > typ "cmd" zonder aanhalingstekens > je komt nu in een zwart scherm, tik daar "ipconfig/renew"

- staan de TCP/IP-configuraties in orde (ofwel, als jij op je router je DHCP aan hebt staan, dan moet je bij je PC alles op auto zetten)
- heb je al geprobeerd om de firewall even uit te zetten en het dan nogmaals te proberen
- heb je geprobeerd om verbinding te krijgen met de router, door middel van de standaardgateway in te vullen (ofwel het adres van de router; 192.168.1.1 of 192.168.2.1 is dat vaak)
- heb je een andere UTP-kabel geprobeerd, het kan ook zijn dat deze beschadigd is

- werkt dit allemaal niet, maak dan even een screenie van het volgende scherm
klik even rechtermuisknop => herstellen (of: uitvoeren > typ "cmd" zonder aanhalingstekens > je komt nu in een zwart scherm, tik daar "ipconfig/all" ; maak van de tekst die nu verschijnt ff een screenshot

Welk besturinggssysteem heb je?
Welke router heb je?
Welke provider heb je?

Succes!

Ik ga dit eerstdaags proberen.
Maar het rare is dat het daar wel werkt met mijn USR router. En met deze van mijn vriendin 3 COM router niet. Kan dat dan wel een instelling zijn? Het is windows XP op de vaste pc en windows Vista op de Laptop maar daar werkt het dus ja.

Maar logisch gezien als het met mijn router bij haar lukt moet het toch met haar router ook lukken. Moest het aan een instelling liggen zou het met mijn router toch ook ni werken.

Mvg

Ik ga zaterdag proberen maar heeft er niemand anders nog een andere mogelijke oplossing. Als ik dan aan het zoeken ben om het op te lossen kan ik meteen meer proberen.

Dit heb ik ook bij een vriend van mij.
Bij hem is het omdat zijn modem geen 2 verbindingen ondersteund en alleen werkt rechtstreekt op 1 pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan