Router probleem! raar!

Status
Niet open voor verdere reacties.

ilkay889

Gebruiker
Lid geworden
23 jul 2006
Hallo,

Ik heb 2 computers in huis,
De een is beneden en die is direct met een internet kabel aan de router aangesloten
De 2e is in mijn kamer, alleen heb ik een probleem.

Als ik dus bitlord of limewire start (oftewel ik maak teveel gebruik van mijn internet ofzo) dan is de verbinding weg en mijn routersoftware of mijn windows(in windows zero mode) kan mijn router niet meer vinden, alsof hij er gewoon niet meer is.

Ik heb altijd zonder beveiliging gedaan, onlangs heb ik een WEP op gezet, maar mijn computer die kan maar geen internet verbinding maken. Hij kan de IP niet vinden ofzo.

Ik heb Mac filtering geprobeerd, maar als ik het ALLOW dan ziet mijn Pc de router al helemaal niet meer dus dat is ook al geen optie.

Het is me wel gelukt om een AES WPA-2 op te doen en die vind mijn computer wel.

Even terug naar mijn probleem, ik wordt er dus iedere keer uitgegooid als ik bitlord of limewire een tijdje laat aanstaan. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

En graag niet al te moeilijk uitleggen want zoveel verstand van routers heb ik helaas niet

ALVAST BEDANKT!!!

PS: Mijn bestuuringssysteem is Windows XP home edition SP2
Ik gebruik de windows firewall en mijn netwerkkaart is een 802.11g Wireless LAN PCI card
en mn router is een SMCWBR 14-G2

Heb je je router nog steeds op de standaard instellingen staan?
gebruik je trouwens een draadloos of een kabel?
Ik had eerst met draadloos steeds het probleem dat hij geen verbinding kon maken. Toen ben ik terug geweest naar de winkel en die zeiden dat je het kanaal van de router moest veranderen.
Dit omdat hij standaard op het kanaal staat waar ook je mobiel en magnetron opstaat. Dit stoort elkaar namelijk.
Als je het kanaal wilt veranderen moet je dit doen bij de setup van de router. Hierin staat ergens wel welk kanaal je gebruikt en dit moet je veranderen.

Ik heb inderdaad draadloos, maar als hoe komt het dan als er storing optreed, dat ik gewoon mijn pc opnieuw moet starten om weer een verbinding te vinden?

Maar het probleem is dat hij soms wel en soms geen verbinding weet te vinden?
En dat hij er soms gewoon uitknalt?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga er vauit dat het signaal goed is ?
verander je channel in de router die normaal op 11 staat eens in 5
doet soms wonderen

Nou het probleem is dat als ik iets opstart dat veel verbinding nodig heeft, oftewel veel download en upload... (Aka limewire) Wordt ik eruit geknald en kan ik niet meer die verbinding vinden, het lampje 'LINK" brand dan niet meer en het STC lampje die knippert zoals altijd.. (van mn netwerk kaart)

dus ik kan nooit langer dan 3 minuten ofzo limewire aanzetten of bitlord....

Hoe verander ik mijn kanaal eigenlijk?

In mn SMC programma kan ik een kanaal kiezen, maar hoe moet ik dan ook de kanaal van de router veranderen ofzo, of alleen via het programma?

In het algemeen zit deze keuze bij menu Wireless
Login je wireless router b.v. 192.168.1.1
Hier kan je meestal je SSID veranderen en ook je kanaal kiezen
Even rustig onderzoeken . . .

In je computer behoef je niets aan te passen, die linkt zelf op het juiste kanaal !

Ik heb de kanaal naar 5 veranderd en hij doet het nu goed denk ik
Hij valt niet uit als ik bitlord aan zet, hoewel toen ik limewire ook aanzette, viel mn msn wel uit ... maar ik zal even kijken of ik dit problekem vandaag nog heb

Nog hartelijk bedankt iedereen :) !!

Hmmm het blijkt dat het niet echt is gelukt,
Mn internet viel gewoon weer na 5 min uit en ik kon geen verbinding vinden,

Zou het aan mn netwerk kaart liggen? dat die overbelast raakt, is dat mogelijk?

Hallo,

Kun je niet van iemand een draadloos pci kaartje lenen, en deze monteren?
Dan nog eens kijken of het probleem blijft! Zo kom je erachter of het aan het kaartje ligt!

Enne.. wpa is een heel stuk beter dan wep encryptie, dus zou ik dit laten staan!

Mvg,
Chico79.

even je MTU wat omlaag zetten. niet veel, met 15 ofzo... kijk eens of je verbinding nu wel stabiel blijft

Hmmm,

Ik heb dus mn firmware geupdate van mn router, en bij bugs stond idd mijn probleem!!
Dat mijn verbinidng weg viel als ik gebruik maak van peer programma's!

Maar nu blijft hij zeker stabiel heel erg bedankt iedereen :)

@kameleon20,

Wat is MTU??
( leer ook altijd graag wat bij!):p

Mvg,
Chico79.

Maximum Transfer Unit.
Bepaald dus hoe groot de pakketjes zijn die verstuurd worden. Soms is het zo veel op een bepaalde grootte dat de router het neit aan kan.

Maar ben blij dat de firmware updare het al opgelost heeft. even vraag opgelost onderaan klikken eh ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan