Router probleem, sloom internet bij meerdere computers

• Onderwerp starter Onderwerp starter erdw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

erdw

Gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Hallo,

Ik heb thuis een router Linksys WRT54G en daar zijn 2 computers op aangesloten en er word af en toe verbinding gemaakt via een laptop, wij hebben glasvezel internet van XMS wat een 100mbit verbinding moet zijn. Ik heb een windows 7 besturingsysteem op mijn pc en windows XP op de andere. De laptops zijn windows 7 en windows Vista.

Nu het probleem, wanneer ik zelf op mijn computer zit heb ik geen tot weinig problemen met het internet maar wanneer mijn andere computer in dit huis aan gaat dan word de verbinding heel erg sloom, zo sloom dat ik en/of de andere computer geen website of wat dan ook kunnen openen. Ook wanneer er een laptop aangesloten word op het netwerk word de verbinding super traag. Zowel bij beide computer doet het internet het goed zolang de ander maar uit staat en/of er geen laptop aangesloten word op het netwerk. De bekabeling is vrij nieuw en zie daar ook geen probleem in.

Is er iemand die mij hier mee kan helpen?

Bij voorbaat dank
Ryan :)

Laatst bewerkt:
Ik begrijp dat alles aan de kabel hangt.

Ik kan je aanraden, je modem van de stroom af evenals je router.
Wacht 2 minuten en sluit je modem weer aan.
Wacht tot alle ledjes branden en sluit je router weer aan de stroom.
Wacht ook hier tot alle ledjes weer branden, en configureer je router opnieuw.
Evt. je wireless aanpassen indien nodig en met een beetje geluk....

Het kan zijn sinds je glasvezel hebt, dat je je modem nog geen enkele keer van het net hebt losgekoppeld wat toch echt nodig is.

Ik ga het vanavond even proberen, de router zelf heb ik al meerdere malen gereset nadat het internet weer is zo sloom was. Ik zal hetzelfde met de modum doen vanavond.

Laatst bewerkt:
Ik heb de modem en router 2 minuten lang uitgeschakeld (voor de zekerheid zelfs iets langer) vervolgens de modem aangezet en vervolgens de router.

Ik heb even mijn internet snelheid getest en daar kwam het volgende uit
Download 3658.0 KByte/sec
Upload 78.0 KByte/sec
Connection 2463.0 Conn/min

Ik heb niet veel verstand van netwerken maar het lijkt mij dat dit niet helemaal in orde is en het probleem is dus ook niet opgelost. (de test was met enkelt 1 computer aan)

Laatst bewerkt:
lijkt mij handig om vanaf de modem (welke?) te gaan troubleshooten. Met een ethernet connectie om te beginnen.

De test zegt zo niet zoveel omdat:

A. je niet vertelt hoe of waar je hebt getest.
B. er op het www lang niet overal 100 megabit tussenzit of wordt aangeboden.

en

C. Niet duidelijk kenbaar is gemaakt wat de upload is op deze lijn (10 Mbit?)

Het kan wel bijvoorbeeld zijn dat je een groot verschil ziet bij dezelfde test als je die uitvoert van de PC direkt aan de modem of wanneer van achter de router. Dat vertelt je dan wel waar het probleem ongeveer te zoeken is.

Maar goed.. als de aansluiting direkt op de modem goed werkt dan kan je dus verder gaan kijken met de router ertussen 1x bedraad >> 2x bedraad >> bedraad en draadloos tegelijk >>etcetera.

Veel succes en de groeten,

Koos

Laatst bewerkt:
lijkt mij handig om vanaf de modem (welke?) te gaan troubleshooten. Met een ethernet connectie om te beginnen.

De test zegt zo niet zoveel omdat:

A. je niet vertelt hoe of waar je hebt getest.
B. er op het www lang niet overal 100 megabit tussenzit of wordt aangeboden.

en

C. Niet duidelijk kenbaar is gemaakt wat de upload is op deze lijn (10 Mbit?)

Het kan wel bijvoorbeeld zijn dat je een groot verschil ziet bij dezelfde test als je die uitvoert van de PC direkt aan de modem of wanneer van achter de router. Dat vertelt je dan wel waar het probleem ongeveer te zoeken is.

Maar goed.. als de aansluiting direkt op de modem goed werkt dan kan je dus verder gaan kijken met de router ertussen 1x bedraad >> 2x bedraad >> bedraad en draadloos tegelijk >>etcetera.

Veel succes en de groeten,

Koos

Bedankt voor je reactie,

de internet test heb ik gedaan op http://www.speedtest.nl/.
Mijn upload snelheid is gelijk aan mijn download snelheid dus ook 100mbit (dit weet ik overigens niet zeker de xms website van waar ik mijn internet heb zegt dit ( • Onbeperkt supersnel internet met een snelheid van 50 Mb/s (download en upload). Een upgrade naar 100 Mb/s is mogelijk voor € 30,-.) ik heb de upgrade dus ik ga er van uit dat ik 100mb download en upload speed heb.

Zoals ik eerder heb vermeld is de download en upload snelheid al erg traag (de gegevens van 1x bedraad staan hierboven) En op het moment dat ik de 2e computer bedraad aan zet dan word die extreem traag. Zou het dan aan mijn router liggen?

Kan je mij daar wat verder in helpen, heb hier niet heel veel verstand van, Hoe test ik dit

Zoals ik al schreef begin hier 's mee: direkt op de modem testen met een bekabelde verbinding.

vervolgens:

" ... als de aansluiting direkt op de modem goed werkt dan kan je dus verder gaan kijken met de router ertussen 1x bedraad >> 2x bedraad >> bedraad en draadloos tegelijk >>etcetera."

Dan krijg je een idee wanneer het probleem gaat optreden.

Koos

nog een vraagje ernaast, is het mogelijk om op mijn of op welke computer dan ook een maximum aan downloadsnelheid te geven, bijvoorbeeld als ik een torrent aan het downloaden ben dan download hij soms wel tot 6mb/s of soms misschien nog hoger. Als ik met zo,n hoge snelheid download of minder zelfs dan ook kan ik zowat niks er naast doen, als ik dan al op een webpagina wil dan gaat dat al niet omdat het internet dan zo super traag is.

Als je een beetje een fatsoenlijke router hebt (en die heb je) kun je in het menu van je router een beperkte snelheid toewijzen om het even welk ip cq mac adres.

Zou je met mij kunnen meekijken via Teamvieuwer of Mikogo om mij te helpen met het goed instellen van mij router? ik heb zo het idee dat ook daar een probleem zit

Eerst zelf even uitzoeken welke pc (welk ip adres) je welke bandbreedte wilt geven.
Bovendien, bij bv. Vuze heb je een optie om de snelheid te knijpen.
Probeer daar eens mee te werken.

http://www.vuze.com/download/

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan