router probleem !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

noony

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Berichten
107
he hallo ik heb een tijd geleden al eens mijn probleem hier voor gelegt maar niemand heeft gereageerd jammer genoeg !!
het zit zo ik krijg sind een tijd kan ik geen kontack meer met de router, kom zelfs het confugiratie scherm niet in weet iemand hoe dat kan.
ik heb al aan heel wat mensen gevraagt maar niemand heeft een oplossing voor me.
ik hoop dat er iemand mij kan helpen !!!

groetjes John
 
Wat voor router heb je?
Zit hier een DHCP server in en heb je een vast IP adres op je pc ingesteld? Zo ja, probeer eens een automatisch IP adres in te stellen op je pc.
Mogelijk dat je router gereset is en een ander IP adres heeft.
Kun je de router wel pingen?

Laat maar horen
 
ik heb een wireless broadband home station
en op de pc staan automaties ip adress aan.
ohja en ik werk met win ME.
 
Kun je je router pingen?
Open een MS-DOS prompt en tik in ping xxx.xxx.xxx.xxx (ip adres van je router)
 
heb de ping uitgeprobeerd

en kreeg de volgende reatie :

pingstatistieken

verzonden = 4 ontvangen = 0 kwijtgeraakt = 4

dus een verlies van 100 %

houdt dat nu in dat er iets mis is met de kabels of is het toch iets anders ??
 
Ik zou zeggen reset hem eens naar de fabrieks instelling dan moet je er weer in kunnen komen.
En hoe dat moet staat in je boekje of op de cdrom.
 
nee dus !!!
staat niet in het boekje en ook niet op de cd-rom hoe je dat ding moet reseten .
 
Zorg er voor (als het kan) dat je pc via een netwerkkabel verbonden is met je router.
Aan de achterkant van je router zit een heel klein gaatje. Meestal staat hier 'reset' bij.
hierin zit een klein knopje wat je met de punt van een pen o.i.d. kunt indrukken.
Houdt deze gedurende 5 seconden ingedrukt en wacht hierna ongeveer 30 seconden.
Kijk of je hierna de router kunt pingen.
Lukt dit niet, controleer dan of je een ip adres hebt gekregen (In ME is dit via: winipcfg) en of dit adres overeenkomt met het adres van je router. Bijvoorbeeld 192.168.0.5 waarbij je router 0.1 heeft.
Lukt dit ook niet, dan zet je je router uit en drukt het reset knopje weer in, terwijl je het ingedrukt houdt zet je je router weer aan en houdt het knopje 30 seconden ingedrukt.
Hierna wacht je wederom 30 seconden en probeert de router weer te pingen en de adressen te controleren.
Vergeet niet om na iedere reset opnieuw een ip adres aan te vragen bij de router. Dit doe je in WINIPCFG via adres vrijgeven en opnieuw aanvragen.
 
heb het geprobeerd zoals je zei.

maar als ik winipcfg doe met de router aan gesloten op de pc en dan alles vernieuwen krijg ik alles 0000 dus hij vernieuwd dan niet .
als ik dan allen het kabel modem gebruik doet die het wel.

maar welk numer is dan voor de router ??
er staat in winipcfg ip.adres (dat kan ik wel pingen)
subnatmasker
standaardgateway
 
Je vertelt veel maar je hebt nog geen antwoord gegeven op de vraag: WELK MERK router heb je.

Dat het draadloos is en home breedband is mooi maar vertelt niks over het MERK van je router.
 
nou

als je even terug leest zie je staan dat ik wel antwoord geef op de vraag welke router ik heb !!

maar ik zal het nog maar eens zeggen

ik heb dus een wireless network broadband home station.
 
is het een
SITECOM wireless network broadband home station?
 
Noony,
Dus het merk is sitecom.
Op de site van sitecom staat dat het niet samen gaat met een abbo van casema in samenwerking met een eurodocsis modem.
Ik neem aan dat jij dat niet hebt.

Ook op dezelfde site geven ze dit als oplossing:
: Ik kan de router niet benaderen op zijn IP adres.
A: In de handleiding staat dat u via de browser de router op zijn standaard IP adres moet benaderen om deze te configureren. Wanneer dit niet lukt raden wij u aan om firewall software te VERWIJDEREN (alleen uitzetten is niet voldoende). Dit heeft geen gevolgen voor de veiligheid, immers is de router een firewall.
Mocht een en ander nog niet lukken, verwijder dan ook de virus software. De anti-virus software na een succesvolle configuratie wel weer installeren!


Heb je het bovenstaande al eens gedaan.
 
ja dat heb ik ook al gedaan maar dat werkte ook al niet.
trouwens heeft het eerst gewoon gedaan hoor !!
 
Geplaatst door noony

maar welk numer is dan voor de router ??
er staat in winipcfg ip.adres (dat kan ik wel pingen)
subnatmasker
standaardgateway

als je de router op je pc aangesloten hebt en je gaat naar een dos box en je typt dan winipcfg in welke getallen krijg je dan te zien.

Zet dat hier eens neer, dan kunnen we je misschien wel vertellen wat jou ip nummer is om in de router te komen.
Volgens mij staat in je handleiding dat nummer ook vermeld
het begint meestal met 192.168.
 
ja klopt het nummer dat bij de router hoort is 192.168.123.254

als ik winipcfg op vraag krijg ik het volgende

ip adres 217.120.24.231

subnatmaster 255.255.254.0

standaardgateway 217.120.24.1
 
Je sunbetmasker is een beetje vreemd normaal is het 255.255.255.0
Het ip adres wat je geeft is je ip wat je rechtstreeks van je provider krijgt. je router is dus niet aangesloten zo te zien.
Als je je router aansluit en je typt dan het 192..... nummer in wat krijg je dan als melding.
 
als ik dat in typ in de aders balk dan krijg ik een wit scherm van de explorer dat deze site niet te openen is

maar wat bedoel je met niet aan gesloten denk je dat er iets mis is met de kabels of zo ???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan