Router probleem ..

Status
Niet open voor verdere reacties.

excelsior

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2002
Berichten
1.458
Ik ben van plan om mijn IP open te zetten om files te sharen .. maar ik moet dan eerst om mijn router heen ..

Nu ga ik naar http://192.168.2.1.. maar daar moet ik een password intikken .. dat lukt niet .. ik zou me password echt niet meer weten .. 1234 heb ik al geprobeerd.

Ik heb een Router van SweeX .. wie kan me helpen .. :)
 
Ow dat zou mooi zijn .. maar kan je niet de spicifieke link geven .. ik kan hem niet vinden .. (de pagina)
 
Welke type router heb je?

Gekopiëerd uit handleiding Sweex Breedband Router + 4 poorts Switch:

LET OP!!
Wanneer u het volgende uitvoert zijn alle gegevens die u in de router heeft ingevoerd gewist, dit betekend dat eventueel inlognaam, password,
MAC adress en IP-adressen opnieuw zal moeten invoeren.
Om de router geheel te resetten, hou u met een potlood de reset button voor gedurende vier seconden ingedrukt. De LAN Leds 1 t/m 4 zullen
allemaal een keer oplichten, ten teken dat de reset voltooid is. De instellingen van de Router zullen dan weer worden terug gezet of ‘factory default’.
Wanneer u de reset knop een maal indrukt, dan wordt de router op normale wijze gereset, de ingevoerde gegevens blijven dan gewoon bestaan.
 
Laatst bewerkt:
Voor die van jou geldt hetzelfde:

Router terugzetten naar fabrieksinstellingen
LET OP: Wanneer u het volgende uitvoert zijn alle gegevens die u in de router heeft ingevoerd gewist, dit betekend dat eventueel inlognaam, password,
MAC adress en IP-adressen opnieuw zal moeten invoeren.
Om de router geheel te resetten, drukt u met een potlood de reset knop voor gedurende vier seconden in. De LAN Leds 1 t/m 4 zullen allemaal een
keer oplichten, ten teken dat de reset voltooid is. De instellingen van de router zullen dan weer worden terug gezet of ‘factory default’.
Wanneer u de reset knop een maal indrukt, dan wordt de router op normale wijze gereset, de ingevoerde gegevens blijven dan gewoon bestaan.
 
Ik heb de router-reset knop ingedrukt maar nog steeds wil het maar niet lukken .. ik krijg nog steeds hetzelfde venster
 
Heb je 1 keer, of 4 seconde op de resetknop gedrukt?

Je moet 4 seconde de resetknop ingedrukt houden. De LAN Leds 1 t/m 4 zullen allemaal een
keer oplichten, ten teken dat de reset voltooid is.

Daarna kun je inloggen: Klik op ‘Login’ zonder iets in het veld in te voeren.

Door op deze manier te resetten, raak je wel ALLE INSTELLINGEN kwijt. Heb dus eerst alle instellingen bij de hand, voordat je gaat resetten.
 
Ik heb hem 4 seconde lang ingedrukt .. mocht niet baten .. want ik kan er nog steeds niet inkomen :(
 
Heb je na je reset, de router opnieuw moeten instellen? Of kon je meteen weer internetten?

Als dat zo is, dan is de router niet volledig gereset.

En aangezien alle instellingen dan verdwijnen, als je op de juiste manier reset, zou je toch je verbinding opnieuw moeten instellen, via: het inlogscherm.
 
Eh .. als ik hem wel reset .. wat moet ik dan allemaal weer instellen ? .. kan dat problemen opleveren
 
Wat voor een soort verbindig heb je? Ik bedoel, van welke provider.

De router krijgt de instellingen, zoals hij nieuw uit de winkel kwam.

Misschien helpt het, door te kijken hoe nu de instellingen staan.
 
Kopie gebruiksaanwijzing:

Hoe configureer ik mijn router voor Chello/Mxsream met Alcatel SpeedTouch Modem 510?
Om de Sweex router voor Chello te configureren gaat u als volgt te werk.
Configureer de router dus met de PC waarmee u kunt internetten. Het is belangrijk dat u deze PC gebruikt want hiet staat een uniek adres in,
dat bekend is bij Chello
Start de Web browser op, en vul in de adresbalk in http://192.168.2.1 en druk vervolgens op enter.
Wanneer u het login scherm ziet, klikt u op login.
Klik nu op General Setup, vervolgens op WAN en kies voor Dynamic IP.
• Het venster Hostname laat u leeg
• Met de button Clone MAC address kunt u het MACaddress clone van de netwerkkaart die u destijds van chello gekregen heeft.
• Als u nu op de Button Clone MAC Address klikt, verandert de default waarde van 00-50-FC-83-49-D7, in het MAC Adres van de netwerkkaart
die u heeft.
Klik op Apply, vervolgens rechtsboven in de hoek op logout en klik op cancel.
Sluit de browser af om deze vervolgens weer op te starten. Internet is nu klaar voor gebruik.

BELANGRIJKSTE is dus het klonen van de juiste MAC address!!Als je dat noteert, en weer instelt, kan er dus weinig mis gaan.
 
Ik ben er nu iig in .. hehe .. ik kan weer verder .. als ik weer met problemen zit .. dan klop ik wel weer ff op de deur ..

Bedankt :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan