Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

wennepen

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2004
Berichten
66
Misschien kan iemand mij helpen, ik heb een sitecom router dc202 en kabel via chello. nou heb ik steeds problemen met mijn internet verbinding die knalt er 's ochtends na 2 minuten uit en als ik daarna mijn pc opnieuw opstart is mijn ip adres gewijzigd (chello zegt dat het niet bij hun ligt) dit is erg vervelend ivm een server wie heeft misschien een oplossing voor mijn probleem.

Wendy
 
Ja ik heb via de zoekfunctie al gezocht maar geen specifiek antwoord kunnen vinden, de router draait nl al 2 jaar en sinds deze week heb ik pas problemen vandaar........
 
nou eigenlijk is het niet zo moeilijk hoor, als je internet wordt verbroken dan is het bij niet altijd vreemd dat je een nieuw ip adres krijgt toegewezen, dat is iets wat Chello bepaald en waar jij niets aan kunt doen denk ik zomaar, een collega van mij kampt met hetzelfde probleem.
Helaas als je een echt vast ip adres wilt zul je mishcien moeten over stappen naar adsl.
 
Laat ik nu zelf dat probleem bij een andere kabelaar hebben gehad!!

Als je bij DC-202 install kiest dan moet je een keuze maken welke kabelaar je hebt, in dit geval Chello.
Als je de installatie al hebt gedaan dan kies je NU voor handmatig installeren.
Je wordt dan langs allerlei invulkolommen geleid waaraan je NIETS vernadert.
Alleen de kolom bij automatisch beeindigen stel je in op "Niet Automatisch Beeindigen".
Daarna maak je de installatie af zoals gebruikelijk. Dus even testen en dan opslaan.
 
Laat ik nu zelf dat probleem bij een andere kabelaar hebben gehad!!

Als je bij DC-202 install kiest dan moet je een keuze maken welke kabelaar je hebt, in dit geval Chello.
Als je de installatie al hebt gedaan dan kies je NU voor handmatig installeren.
Je wordt dan langs allerlei invulkolommen geleid waaraan je NIETS vernadert.
Alleen de kolom bij automatisch beeindigen stel je in op "Niet Automatisch Beeindigen".
Daarna maak je de installatie af zoals gebruikelijk. Dus even testen en dan opslaan.
 
Server er tussenuit gehaald en nu al 2 weken zelfde ip adres. Als je dus teveel dataverkeer hebt knalt chello gewoon een nieuw ip erin. :evil:

Wendy
 
Server er tussenuit gehaald en nu al 2 weken zelfde ip adres. Als je dus teveel dataverkeer hebt knalt chello gewoon een nieuw ip erin. :evil:

Wendy
 
Nou ik weet dat bij Multkabel er inderdaad zo en zo 1x in de maand een nieuw ip wordt toegewezen en als hun denken dat er teveel verkeer is datr ze dit ook wel eens willen doen, uiteraard is dit mogelijk bij Chello, maar je kunt toch ook in de router een virutal server aanmaken, de router zal er dan voor zorgen dat ongeacht het ip adres wat wordt toegewezen, al het inkomdende verkeer naar dat ip adres gaat, een client die als extra pc achter de router staat zal hier geen last van hebben maar het zorgt er wel voor dat de server actief blijft.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan