Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

superkoe

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2004
Berichten
12
Hallo,

Ik heb laatst een router gekocht ( US Robotics Model 8003). Ik heb alles volgens handleiding gedaan, maar de laatste stap gaat fout, want ik kom namelijk niet op het configuratiescherm van de router ( IP 192.168.123.254). Ik vind dit vaag, want via IPconfig/all staat ie wel als standaard IP adres.

Ik heb een chello-classic abo met een Motorola 4100E modem, verder heb ik windows xp met sp 2. Kan iemand mij verder helpen?
 
Hoe probeer je in je router te komen? Via start en dan uitvoeren en dan dat ip? Heb je er dan wel http:// vor want anders pakt hij hem niet.
 
Kun je niet via explorer en dan in het adresbalk je ip adres invullen?
 
http:// altijd ervoor, werkt niet :( . heb via IE gedaan, probleem oplossingen in handleiding gevolgt nog niks werkt
 
Waar heb je de stekker inzitten die uit je Chello modem komt?

Ik heb ook Chello Classic en gebruik ook een router.

De kabel die uit de modem van Chello komt, gaat in de LAN van de router en de verbinding tussen de router en de computer via de poorten 1 t/m ..... (weet niet hoeveel je er hebt)

Dan ga ik naar IE en typ ik het ip van de router in het adresbalk.
 
ik heb modemkabel in de WAN zitten en UTP kabeltje van LAN 1 ( router) naar mijn etherrnetpoort zitten
( waar vroeger kabeltje van modem in zat). Dit is volgens jou fout?
 
Heb nog even mijn router bekeken en je hebt het net zo zitten als dat ik heb. (Excuses voor mijn foute melding)

Kun je op je router zien of je verbinding hebt? Bij mij gaat er namelijk een lampje branden.
 
POWER - AAN
STATUS - OFF
WAN - KNIPPERT DUS AAN
LAN 1 - AAN

als ik die conf IP invul dan gaat hij zoeken naar de website op die IP, die vind ie natuurlijk niet omdat geen verbinding met internet heb
 
Laatst bewerkt:
Je moet wel verbinding met internet hebben, anders kun je de router niet instellen.

Haal de stroomstekker er eens uit en doe die er weer eens in na een sec. of 15/20.

Ik heb ook weleens geen verbinding en dat haal ik de stekker eruit en daarna werkt het weer gewoon.
 
Ja, alles op de router aansluiten en dan de stekker uit de router halen en 15 tot 20 sec. wachten en dan de stekker er weer indoen.

Kijken of je dan verbinding hebt.
 
Zou je kunnen doen, maar probeer het eerst alleen met de stekker en als dat niet werkt, reset de router dan.
 
dit is IPconfig

Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: jofa-pa3ce9izhl
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: ja
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee
DNS-achtervoegselzoeklijst. . . . : arnhem.chello.nl

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Status van medium . . . . . . . . : medium ontkoppeld
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8169/8110 Family Gigabit Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-0C-76-BB-EB-25

Ethernet-adapter LAN-verbinding 4:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: arnhem.chello.nl
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-50-FC-50-10-91
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.123.100
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.123.254
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.123.254
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.123.254
Lease verkregen . . . . . . . . . : zaterdag 30 oktober 2004 16:17:12
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 11 december 2004 8:17:12


er wordt wel een verbinding aangegeven, maar blijkt dat hij alleen maar pakketjes verzend en niks onvangt?
 
Je hebt het precies zoals ik heb aangesloten en verder kan ik niets ontdekken wat je fout zou kunnen hebben.

De kabel die uit de modem (van Chello) komt, heb je in de WAN van de router en vanuit de router heb je een kabel naar je netwerkkaart, precies zoals ik het ook heb.

Als je IE opstart en je typt de IP van de router in de adresbalk, gebeurd er dan niets?

Heb je de router al gereset?

Hoop trouwens niet dat SP2 er iets mee te maken heeft....heb je de Firewall uitstaan?
 
Router is gereset, modem gereset, firewall staat uit!

Het ligt aan de verbinding tussen de router en de computer, want hij verzend alleen maar pakketjes en ontvangt niks.

heb trouwens ff gekeken naar het MAC adres van mijn router en modem, deze zijn verschillend. is dit goed of moet ze beide hetzelfde zijn?
 
Laatst bewerkt:
Was de router kapot? Tja, dan kun je lang blijven prutsen natuurlijk.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan