Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Peacebringer

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2001
Ik heb het volgende probleem:

Sinds kort zit ik bij adsl van Planet met een ethernetmodem. Mijn WAN-ip is 213.93.xxx.xxx. Maar het ethernetmodem geeft aan mijn router door dat het WAN-ip 10.0.0.150 is. Hierdoor kan ik geen porten meer forwarden en virtual servers aanmaken op ip-adres 213.93.x.x. Maw kan ik geen ftp server meer draaien of een webserver hosten, omdat het niet mogelijk is porten te forwarden op 10.0.0.150. Dit is namelijk een ip-adres voor LAN's.

Wie heeft een oplossing voor mij om in de router ook als WAN-ip de 213.93.xxx.xxx te krijgen. Handmatig erin zetten werkt niet, want dan werkt de internetconnectie niet meer. Het is me tot dusver niet gelukt om dit ingesteld te krijgen, als ik een dhcp release geef op de router en vervolgens weer een renew krijg ik gewoonweg weer de 10.0.0.150 van het ethernetmodem. Zou dit een verkapte beveiliging zijn van Planet om te verkomen dat mensen een ftp/web gaan draaien?

Groet,

Peacebringer :thumb:

Als je contact heb met het internet en je typt in de adres balk www.wijnip.nl dan zie je jou echte ip adres.
Het 10......nummer is het ip adres van jou modem en heeft niks met jou echte ip nummer te maken.
Door dat 10 nummer in de adres balk te typen kom je in de configuratie van jou router.
Daar kun je poorten forwarden dus ook voor jou ftp.

Als ik het zo lees dan heb je waarschijnlijk een Speedtouchmodem van Planet waarschijnlijk de 510 variant met daarachter opnieuw een router voor draadloos ?

Het is idd wel even makkelijk als je merk en type nr's zou vermelden zoals Jheroen vraagt !

Re: Re: off topic

Geplaatst door upsidaisy

Ik niet begrijpen
Puppie maakte tweemaal dezelfde taalfout jou/jouw - aanwijzend voornaamwoord/bezittelijk voornaamwoord.
(Nu maar hopen dat ik niet voor schoolmeester wordt uitgemaakt. :o )

Re: Re: Re: off topic

Geplaatst door Dick Borstlap

Puppie maakte tweemaal dezelfde taalfout jou/jouw - aanwijzend voornaamwoord/bezittelijk voornaamwoord.

Maakt in tukkerland niet uit.

Re: Re: Re: off topic

Geplaatst door Dick Borstlap

Geen schoolmeester maar het lijkt wel of mijn vrouw naast mij zit. ;)

En ik tukkerland is het gewoon ie. :D

maar goed, de vrager meld zich niet meer......
:8-0:

Ik heb de oplossing toevallig net gevonden op de volgende link:

http://www.dosgg.nl

Vervolgens koos ik voor Hardware router in combinatie met VPN.

Het alcatelmodem dient opnieuw geconfigureerd te worden met dhcp spoofing zodat het wanip daadwerkelijk in de router komt.

Topic solved!

Geplaatst door Peacebringer
Ik heb de oplossing toevallig net gevonden op de volgende link:

http://www.dosgg.nl

Vervolgens koos ik voor Hardware router in combinatie met VPN.

Het alcatelmodem dient opnieuw geconfigureerd te worden met dhcp spoofing zodat het wanip daadwerkelijk in de router komt.

Topic solved!

MAW:Het bekende router/router verhaal en de problemen met port mapping !

Klopt, nooit geweten dat het alcatel tevens een router is. Maar goed, aldoende leert men.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan