Router probleem

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeri
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeri

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2004
Router

:D

Goeiedag,

Ik heb een een broadbandrouter 4 port 10/100 switch en de merk is sweex.Ik heb een crosskabel en heb chello internet,windows home.Hoe kan ik netwerk zetten tussen de twee pc's

Jeri

Laatst bewerkt:
PCnetwerk kaart > Router Met straight kabel aansluiten.

Bijlagen

• Pict_002.webp
    Pict_002.webp
    11,7 KB · Weergaven: 58
Router

:thumb:

Thanks maar ik lees over routers en ze hebben heel vaak over mac clonen wat bedoel ze daarmee en waar moet inf. halen om de mac te clonen

Dat is je mac. adres van je netwerkkaart in je computer die aangemeld is bij Chello, je kunt dan met je router hetzelfde mac. res gebruiken als je netwerkkaart in je comp.

Je kunt, als je in de web config van de router zit met het adres http://192.168.2.1 als admin inloggen en ( dacht ik ) 1234 als password, deze zelf laten clonen als die comp die aangemeld was aan chello.

Laatst bewerkt:
Router

Hihi waar kan ik de mac adres van mij netwerkkaart lezen die ik van chello heb gekregen:o .En wat moet ik ermee doen als ik het krijg moet ik het kopieëren of zo en ergens invoegen of typen.:confused:

Jeri zei:

Hihi waar kan ik de mac adres van mij netwerkkaart lezen die ik van chello heb gekregen:o .En wat moet ik ermee doen als ik het krijg moet ik het kopieëren of zo en ergens invoegen of typen.:confused:

Je kunt in de web config op clonen drukken dan neemt de route automagisch het mac adres van je netwerkkaart over.

Je kunt hen ook zien bij status lanverbinding in je configuratiescherm bij netwekverbindingen, ondersteuning, details, fysiek adres.

Heb je geen gebruiksaanwijzing?
Anders heb ik die wel voor je

Laatst bewerkt:
Router

mverlaan Heb je geen gebruiksaanwijzing?
Anders heb ik die wel voor je

:) Ik heb wel een gebruikaanwijzing maar die is iets ingewikkeld voor mij en ze geven de password niet eens om in te loggen die heb ik pas hier op de site gekregen en als je een gebruiksaanwijzing heb heel graag wil ik het hebben misschien die van jouw is iets makkelijker mverlaan.:o

Ik heb het vanuit een engels pdf bestand vertaald en een help.chm van gemaakt ik probeer hem wel te mailen 1,42MB is hier te groot.

Router

:thumb:

Ik heb de gebruiksaanwijzing weer gepakt.In de gebruiksaanwijzing staat als je 192.168.2.1 in toets bij de adres van de web kom je bij login moet klikken op login' zonder iets in het veld in te voeren en dan krijg je een andere scherm je moet klik op Quick Setup ik had dat nooit gehad:confused:

Klik op die quick setup en daar moet het mac adres gekloond worden.

Ik snap alleen niet dat je dat met een crosskabel in je router kan komen.

Router

:o Ik heb een kabel met de router gehad en ik denk het is een straightkabel:D

Router

:evil:

Ik ging proberen met de router maar het lukt niet als ik bij adres http://192.168.2.1.

Dan krijg ik deze scherm

Default:admin/1234
Gebruikernaam moet je invullen en
Wachtwoord moet je ook invullen en ik weet niet wat ik moet daar invullen

En ik lees over clonen ik weet niet wat je moet doen om daar bij te komen en wat moet je ermee doen en met de router aangesloten tussen me modem en mij pc krijg ik deze

ip adres 192.168.2.100
Subnetmaster 255.255.255.0
Standaardgateway 192.168.2.1
DHCP-Server 192.168.2.1
DNS Server 192.168.2.1

En geen verbinding met internet:mad:

Kijk nog even naar je post

Vul in voor gebruiker admin
en password 1234 net als er staat dit is het standaard passwoord voor de sweex router
Als je de help van mijn servertje heb lees deze eens goed het staat allemaal duidelijk uitgelegd.

Router

Goeiemorgen,

Mverlaan

Ja ik heb gebruiksnaam en password ingevuld en yeah en je komt bij Quick Setup en daar vragen ze om mac te clonen als gedaan maar nog geen internet verbinding.En het lukt nog steeds niet met je bestaandtje ik deed precies hoe jij heb het beschrijft bij me emailadres:confused:

Router

Goeidag helpers

Ik heb internet al gedeeld tussen mij 2 pc's.In me host pc heb ik twee netwerkkaarten eentje van chello voor internet en eentje voor het netwerken,het gaat prima. Alleen wil ik nu dat als de client pc op internet gaat dat me host pc niet aan moet . En ik heb gehoord met een router kan dat.

Nu is me vraag,moet de netwerkkaart voor netwerken uit me pc weg halen en config veranderd dat de router alleen die van chello herkent.Want als ik de router tussen modem en me host pc zet krijg ik geen verbinding met internet.:confused:

Het staat allemaal gewoon in de manual van de router, waarom lees je die niet eerst.

http://www.sweex.nl/product.asp?pid=302&s=4

Vervolgens, heb je in de router de dns adressen van Chello ingevoerd?

Kun je dit niet, dan doe je dat in je lanverbinding bij eigenschappen internet protocol [TCP/IP]

Router

Hoi,

Ik heb de gebruiksaanwijzing gelezen, ik heb ook een paar tips hier gehad en ik doe al die stapjes en alles gaat volgens plan, ik krijg zelf de melding gefeliciteerd je kan je router nu gaan gebruiken doe me pc uit en weer aan heb ik geen internet verbinding:confused:

De vraag is of je router wel verbinding heeft met internet, staat er in je router nu wel of niet die chello dns servers aangemeld, deze adressen staan op je aanmeldingformulier van chello, t.w. 212.142.28.66 en 212.142.28.130 of 62.179.104.196 en 62.108.1.67

Deze adressen kun je ook, zoals eerder aangegeven, bij je tcp/ip opgeven i.p.v. die van de router.

Het lijkt mij ook verstandig om eens te melden wat je nu precies gedaan hebt in de configuratie van die router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan