router probleem?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Sus

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2001
Ik bezit een draadloos netwerk waarop een laptop en desktop werken, beiden draadloos.
Na een herinstall van windows XP op de desktop kan ik wel verbinding maken met de router maar niet meer op internet.
Signaal sterkte is uitstekend maar geen verbinding.
Intussen werkt de laptop draadloos prima.
Zou het kunnen zijn dat ik eerst via een kabel verbinding moet maken met de router en de desktop en deze zo moet weer moet instellen? of loop ik dan meteen ook het risk dat de laptop straks geen verbinding meer heeft?

Dat is inderdaad altijd een goede manier, eerst bekabeld en dan draadloos. Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn om de connectie met de laptop te verliezen.

Je weet overigens wel zeker dat je 'goed' verbonden bent met je desktop? Het vreemde is namelijk dat als dit het geval zou zijn, dat je ook internet zou moeten hebben, omdat dit slechts doorgegeven wordt door de router en het met de laptop ook goed werkt. Heb je bij de desktop toevallig een geel uitroepteken bij de monitortjes in je taakbalk staan (beperkte rechten)? Kan je ook bij de instellingen van de router komen via de desktop?

Al geprobeerd om te herstellen bij Mijn Netwerk locaties.
Maak anders eens een nieuwe netverbinding aan .

beide opties deed ik al eerder...helaas geen resultaat
en nee geen gele vraagtekens bij het apparaatbeheer...

de desktop vind mijn draadloos netwerk wel , en spreekt zelfs van een uitstekende verbinding, maar op internet gaan lukt niet...

blijkbaar moet het iets zijn met de beveiligingen van de router ...

Zou het even met een utp kabel proberen recht streeks op de router.

Hoi,

Dit probleem heb ik ook wel eens gehad check de volgende punten.

1. Ga naar start, verbinding maken, alle verbindingen. (ik ga er vanuit dat je windows XP gebruikt)
2. Klik met je rechter muisknop op draadloze verbindingen en zeg uitschakelen!
3. Wacht eventjes en na 20 seconden zegt u weer inschakelen.(hierdoor wat uw netwerkkaart opnieuw geactiveerd--> er gebeurt ongeveer hetzelfde als windowsafsluiten)
4. Nu gaat het netwerk opnieuw verbinding proberen te maken.
5. Kijk of het werkt.

Werkt het niet?
Stap 2.

Het zou kunnen dat de router mac-adressen filtert of ip-adressen filtert.

1. Ga naar uw browser en tik: 192.168.1.1 (is het adres van de router)
2. Er komt een vraag met naam en wachtwoord, dit is meestal admin/admin.
3. Uw komt bij een scherm zoekt u of er iets staat over ip-adressen filteren.
4. Kijk welk ip-adres u heeft via command promt.
5. Stel die desnoods bij de router erbij.

Ik hoop dat het werkt.

die router via die weg contacteren lukt me niet ....
maar heb hier nu een kabeltje gevonden op het werk om straks eens via een rechtstreekse verbinding tussen de desktop en de router het te proberen om zo in de router te geraken

Ik vraag me af of je uberhaupt wel contact met je router hebt. Het feit dat je m in de lijst ziet en de 'verbinding' uitstekend is, wil niet zeggen dat je contact hebt. Daarom vroeg ik ook naar een geel uitroeptekentje, maar niet in het apparaatbeheer, maar in de taakbalk, bij het monitortje waar ook ))) bijstaat. Dan heb je beperkte rechten. Staat er een rood kruis, dan heb je helemaal geen contact.

Ik denk dat je wellicht een verkeerde WEP of WPA sleutel hebt ingevoerd op je desktop..?

Ik denk dat je wellicht een verkeerde WEP of WPA sleutel hebt ingevoerd op je desktop..?

Ik denk dat hij gelijk heeft kijk daar eens naar.

En als u dat kabeltje heeft probeer het dan nog eens met: 192.168.1.1

Dan kom je in het configuratiescherm van de router.

ik zit nu ff op werk , maar dat rode kruisje had ik zeker en vast niet...
het gekke is dat destijds met de laptop dezelfde websleutel werd ingevoerd dan die ik nu invoer via de desktop...
deze webkey staat vermeld op de formulieren van telenet die ik destijds kreeg ( maart) en waarmee alles tot voor de herinstall prima werkte...
het gaat hier om een getal van 5 cijfers

dus via dat ups kabeltje straks eens gaan kijken in de router wat dat paswoord juist is ? of is het onleesbaar en moet ik gewoon een nieuwe webkey aanmaken?
maar hoe reageert dan de laptop daar weer op ? want das nu mijn enige hulp om info op het net te vinden ...

Ik neem aan dat de wepkey onleesbaar is. Een nieuwe aanmaken heeft idd gevolgen voor de laptop, die zul je dan dezelfde nieuwe wepkey mee moeten geven. Probeer gewoon eerst een bedraad verbinding te leggen tussen desktop en router (overigens met UTP kabel). Daar heb je sowieso geen wepkey voor nodig. Als dat goed gaat weet je zeker dat het aan het draadloze gedeelte ligt.

Laatst bewerkt:
als ik een eerdere sleutel ( toen nog adsl ) van 10 karakters ingeef dan krijg ik de volgende melding

"Het wachtwoord van het netwerk moet afhankelijk van de netwerkconfiguratie 40 bits of104 Bits zijn .U kunt het wachtwoord opgeven door 5 of 13 ASCII-tekens of 26 Hexadecimaal tekens in te geven"

bij de nieuwe sleutel van 5 cijfers verschijnt die melding niet....maar evenmin resultaat wat het probleem betreft ;-(

Hmm, ik heb net nog even gekeken, maar het is inderdaad mogelijk om bij een WEP 64bits beveiliging 5 tekens te gebruiken.

Maar, heb je het al geprobeerd met de kabel?

thanks folks...

via het kabeltje de instellingen van de router kunnen wijzigen en dat was dus voldoende

Hey Sus,

Great news. :)

Kan je wel even de vraag op "opgelost" plaatsen. Je kan dit doen door helemaal onderaan rechts van de post te klikken.

Alvast bedankt

Webster18

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan