Router probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

NDThien

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2008
Hey,

Ik heb adsl aansluiting.
Mijn PC heeft windows Vista.
Ik gebruik de normale windows firewall.
Ik gebruik een Sitecom WL-303 router.
Ik probeer mijn verbinding te beveiligen met WPA2.
Ik gebruik een Linksys WUSB11 Wireless-B om te connecten met mijn verbinding.

Nou dat was de benodigde informatie.

Ik heb mijn router donderdag gekocht (Gisteren) Ik heb hem opgezet en geprobeerd te connecten (die nog onbeveiligt was). Het ging goed, maar nadat ik hem had beveiligt, kon ik hem nog wel vinden, maar niet connecten. Want als ik wil connecten komt er zo'n venster tevoorschijn genaamd: 'Referenties opgeven'. Ik moet mijn gebruikersnaam, wachtwoord en aanmeldingsdomein invullen. Alleen ik weet niet wat ik moet invullen.

Kan iemand mij helpen?

Bvd.

Laatst bewerkt:
Op de onderkant van de router kun je de WPA/WEP beveiligingscode vinden.

Ik zie het niet.
Bedoel je die S/N, want die staat wel op de onderkant.

Alleen er staat dat ik Gebruikersnaam, wachtwoord en aanmeldingsdomein moet invullen. Alleen weet ik niet wat

Ik denk dat je probleem niet bij de router licht maar bij jou WUSB11 adapter. Vista maakt standaart al verbinding met WPA2 en dat kan de adapter niet aan. Je moet je router op WPA-PSK of op gewoon WPA dat zou wel moeten werken. De WPA2 verbinding is wel beter dan de WPA verbinding maar de WPA-PSK en de WPA2 verbinding schelen zo weinig dat het eigenlijk geen zin heeft om dit te wijzigen. LET OP! je moet niet je verbinding op WPA/WPA2 zetten want dat kunnen veel routers ook want vista wil altijd verbinding maken met WPA2. De keuzes voor je netwerk met deze adapter zijn alleen WAP, WPA of WPA-PSK. Of koop gewoon een nieuwe adapter (zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer).

PS sorry voor delate reactie.

Hoe kun je die router van instellingen veranderen?
Doe je dat op de router zelf? Of via de computer vd beheerder? Enig idee waar je hiervoor moet zijn want ik heb hetzelfde probleem...

Router instellingen

Dan zou ik eerst moeten weten welke router je hebt, dan kan ik wel zeggen hoe je dat anders moet instellen.

Hoe kun je die router van instellingen veranderen?
Doe je dat op de router zelf? Of via de computer vd beheerder? Enig idee waar je hiervoor moet zijn want ik heb hetzelfde probleem...

Dit is redelijk makkelijk te doen, tenminste als je een computer in je netwerk hebt die met een kabel is aangesloten op de router.

Op de computer die met de kabel is aangesloten doe je dan het volgende :

Je gaat naar start > uitvoeren (toetsencombinatie = windows teken + R toets)

Dan typ je cmd en drukt op enter of ok

krijg je een dos prompt waarin je typt ipconfig en drukt op enter

Dan krijg je 4 regels text zoiets als dit :

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel: Thuisdomein.lan
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 145.90.12.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 145.90.12.1

Dan open je internet explorer, firefox of welke webbrowser je ook gebruikt.

en vul je in adresbalk het adres in wat je achter standaard gateway terug vind.

Dan krijg je normalitair een login schermpje waarin je gebruikersnaam en wachtwoord voor je router invult. Als je dit niet veranderd hebt is het meestal zoiets als

User : admin
Wachtwoord : admin

User :
Wachtwoord : admin

dit kan je overigens terug vinden in het boekje van je router.

Dan ga je naar wireless (dit verschilt een beetje per router)
En bij wireless kan je meestal kiezen voor security, daar kan je dan kiezen voor WEP, WPA PSK , WPA2. Ik zou het eerst proberen met WEP aangezien dit word ondersteund door (bijna) alle adapters en dan kan je zien of het probleem wel echt in je router licht.

let wel op!!! Voor windows XP heb je een patch nodig om WPA2 te kunnen gebruiken!

Te vinden op : http://support.microsoft.com/kb/893357

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan