Router probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vliegtuigfan

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2011
Hoi, ik heb een probleem met mijn router.

Het gaat om deze router: KPN Experia Box sx551COLOR]

-Probleem:

Ik zat even te internetten, en nadat ik hem opnieuw had opgestart, gaf mijn PC aan: De gegevens die staan op de laptop komen niet overheen met de router. Met zo'n groot rood kruis.

Dit was alleen met mijn netwerk. De rest van de netwerken waren wel goed.
Ik vermoede dat het wachtwoord niet goed was. Dus heb ik via eigenschappen het wachtwoord veranderd. Het wachtwoord wat er stond was wel goed...

Ik wist niet wat ik moest doen, dus ressette ik de router. Ik had weer internet:rolleyes: En zonder aan te vinken had ik weer internet.:D
Ik had een gekke internet naam en een onbeveiligde netwerk. :confused:

Dus maar even inloggen in de router. Nadat ik mijn netwerknaam veranderde viel het netwerk weg, dat hoorde zo dacht ik. Ik verbinde met mijn internet, en vroeg hij om een wachtwoord:eek: Ik vulde het oude wachtwoord in. Maar die klopte niet.....

Dan maar weer router ressetten. Weer een gekke naam. Nu had ik weer de naam aangepast. En weer het zelfde. Stom.... En nog iets geks... Bij netwerken stond mijn eerste naam : *mijnachternaam* en *die gekke naam* en *de naam die ik net had ingevuld* :shocked:

Geen van deze netwerken deed het...:(

Toen ressete ik hem weer. En had ik weer gewoon internet. Ik heb hem maar onbeveiligd laten staan. Anders had ik helemaal geen internet...

Maar ik wil hem graag weer beveiligen....

Wat moet ik doen??????
Help me :):d

P.S= Natuurlijk stonden die andere netwerken (die namen) Er weer :S

Hoi vliegtuigfan!
Ik kan jouw experiabox sx551 niet vinden bij de handleidingen op de kpn site... Over het algemeen werken modem-routers redelijk het zelfde maar het is altijd makkelijk de handleiding er bij te pakken. Lukt met tot op heden dus niet.

Blijft over een algemeen advies te geven:

Koppel je experiabox los van intenet. Alleen een kabel van je pc naar de experia. Log dan in en schakel de mogelijk aanwezige wifi even uit.

Stel daarna je subnet in (192.168.2.1 is de standaard geloof ik, dat kun je eventueel aanpassen naar iets wat minder gangbaar is...),
stel de verbindings parameters juist in, kies een goede (wpa) beveiliging met wachtwoord (*) en zo, en daarna pas - als je zo verbinding met je modem hebt, plug je de www kabel en eventuele netwerk kabels weer in en zet je eventueel de wifi weer aan.
Als je dat doet kan een mogelijke piraat niet meekijken en jouw instellingen alsnog wijzigen...

(*) Ik gebruik een heel lange reeks willekeurige tekens, die heb ik in een tekst bestandje staan op een usb stick. Daarvandaan knip/plak ik het juiste wachtwoord naar het modem en naar de pc die ermee in verbinding mag komen. Werkt handig en is veel veiliger.

Laatst bewerkt:
Oke. Maar, mijn PC staat op WIFI is het ook mogelijk om een Tablet aan te sluiten?

First things first!

Trek de internet kabel even los, pak een netwerk kabel, prik die in je modem en in je pc en doe eerdervermelde aanpassingen.
Daarna zet je pas weer je wifi aan en ga je je pc en tablet weer verbinden.

Dit soort acties kun je dus niet maken vanaf de moderne generaties tablets en laptops waar geen netwerk aansluiting (anders dan wifi) meer op zit (als de mb-air...). Juist daarom zal ik altijd een notebook met rj-45 connector willen hebben.

Succes!!

Laatst bewerkt:
YEAH! It works!

Danku. Ik heb via de Kabel verbonden met de router. Ingelogt, instellingen gewijzigt.(kon hij me er niet uit gooien) En daarna kabel log gedaan, kijken of Wifi Deed. En Hij doet het! Geweldig man.

Thanks a lot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan