Router problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Angelique_83

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2003
Hallo,

Ik heb een Telindus 1120 router/modem aangeschaft en die is door het internet bedrijf waar ik ben aangesloten pre-geconfigureerd. Ze kunnen mij echter geen ondersteuning bieden als het gaat om vragen over de router.

Ik kan geen server starten om een spel online te spelen. Ik kan wel meespelen met iemand anders, maar ik kan niet zelf een game maken.
Ook kan ik geen ftp-server maken. Moet ik hiervoor bepaalde poorten openen of ligt het ergens anders aan? Als ik bepaalde poorten moet openen, moet ik dan TCP of UDP gebruiken. Ik snap er helemaal niets van.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Groeten
Angelique

Geplaatst door Angelique_83
Hallo,

Ik heb een Telindus 1120 router/modem aangeschaft en die is door het internet bedrijf waar ik ben aangesloten pre-geconfigureerd. Ze kunnen mij echter geen ondersteuning bieden als het gaat om vragen over de router.

Ik kan geen server starten om een spel online te spelen. Ik kan wel meespelen met iemand anders, maar ik kan niet zelf een game maken.
Ook kan ik geen ftp-server maken. Moet ik hiervoor bepaalde poorten openen of ligt het ergens anders aan? Als ik bepaalde poorten moet openen, moet ik dan TCP of UDP gebruiken. Ik snap er helemaal niets van.

Ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.

Groeten
Angelique

volgens mij moet je tcp gebruiken.

Je moet in ieder geval naar je router instellingen.

Volgens mij moet het zo,

Zie bijlage:

Bijlagen

• port.jpg
    port.jpg
    34,8 KB · Weergaven: 73
Hoi

Ik heb zelf heel veel mensen geholpen om poorten open te zetten, maar weet niet hoe het met deze router gaat, vaak moet je TCP hebben maar dat is verschillend, ik dacht voor een ftp server ook tcp, en dat is poort 21. maar vaak zit er in de setup van de router iets van Public servers of zo en daar zit ftp bij.
Maar ik zoek even je hoort straks :).

Je moet voor een FTP server in het programma dezelfde poort open zetten als in de router.
Helaas ken ik deze router niet.

aanvulling

Ik heb screendumps gemaakt van de opties van mijn router. Ik hoop dat het duidelijk is, dan kunnen jullie zien hoe het eruit ziet.

Groetjes

Angelique

Vraag verplaatst van diversen naar netwerkcomponenten

Oke heb het gevonden voor ftp server:

Ga naar http://192.168.1.1 (netwerk adres van de router)
en dan naar advanced en port mapping.
Vul hier in:
Internal adress: (hier intern ip nummer zie * als je niet weet hoe je die vind)
internal port : 21 (voor ftp)
external port: 21 (voor ftp)
protocol:TCP of UDP (misschien kan het allebij) Als je het niet weet doe TCP.
En druk op Add.
Nu moet je ftp server software hebben maar google doet al veel :). Welk spel(len) wil je spelen (als server)?
Dan zoek ik ze even en vertel ik het ;)
En andere vragen hoor ik ook nog wel :)

groetjes...:cool:

*, Start>uivoeren>ipconfig bij ip adres staat het

Ik wil graag Unreal Tournament 2003 spelen en daar doet-ie het dus niet, maar met andere spellen zoals Quake 3 en Return to Castle Wolvenstein ook niet.

Maar op het moment speel ik vaak Unreal, dus ik zo heel graag willen weten hoe ik zelf een server kan starten.

Alvast bedankt

Groetjes

Voor alleen de server van Unreal tournament is poort 7777 voor nodig (UDP). Deze poort is voor UT(gewoon) maar zover ik op internet lees ook voor 2003 dus:

Internal adress: ip nummer
internal port: 7777
external port:7777
protocol: UDP

Quake 3:
is poort 26000 TCP dus:
Internal adress: ip nummer
Internal port : 26000
external port : 26000
protocol: TCP

Return to Castle Wolvenstein : werd het even wat moeilijker maar 1 van deze 2 zijn het:

Internal Adress: ip adres
Internal port: 27960 of 27965
External port : 27960
protocol: TCP (weet niet zeker)

Maar misschien kan je bij de instellingen zelf kiezen welke poort :).
LET OP :
Als iemand met jou wilt verbinden moet hij het ip adres gebruiken wat op www.watismijnip.nl staat en NIET die je hebt ingevuld in de router setup. En soms moeten ze nog achter het ip het volgende doen :poortnummer doen

Hoop dat het lukt,

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Ik denk dat ik achter een firewall zit ofzo, maar ik heb geen idee hoe ik dat in die router moet uitschakelen.

Ik heb het geprobeerd, maar het werkt nog steeds niet. Ik denk dat ik achter een firewall zit ofzo, maar ik heb geen idee hoe ik dat in die router moet uitschakelen.

De firewall van de router zijn die poorten :o

Heb je die poorten open gezet?

dat kan eigenlijk niet........ Welk spel testte je uit?
en werd het externe ip nummer gebruikt?
En was het interne ip nummer goed ingevuld in de router?
Wat ook zou kunnen dat je eerst je router zou moeten resetten, maar let dan wel op dat het interne ip nummer niet verandert.

Ik testte Unreal Tournament 2003 uit.
het externe ip nummer wordt niet gebruikt. Bij het internetbedrijf wordt een signaal gestuurd naar de router en dan wordt-ie automatisch geconfigureerd.

Ik moet dus altijd het interne ip nummer gebruiken als ik iets wil doen. En dat is gewoon de standaard: 192.168 enz.

Het interne ip is ook goed, ik heb gekeken bij netwerkinstellingen en die router heb ik al erg vaak gereset en dat werkt ook niet echt.

Het internet bedrijf wil ook geen service verlenen, ze zeggen ook altijd wij weten het ook niet. Best wel raar toch?

Volgens mij kan dat niet :(.
Je moet Altijd het externe IP nummer gebruiken, behalve als je in het interne netwerk wilt spelen.
Ik zou toch het externe ip nog proberen (voor de zekerheid) te vinden op www.watismijnip.nl

Ik heb nu mjn externe ip ingevoerd, nu ga ik even het spel opnieuw installeren om het te proberen.

Ik heb nu mjn externe ip ingevoerd, nu ga ik even het spel opnieuw installeren om het te proberen.

Je moet niet in de router je externe ip invullen :o
Maar als iemand met jouw server wilt verbinden dan moet ie het externe ip nummer gebruiken.

oke stel ik heb een server gemaakt met unreal tournament. Dan zien mijn vrienden me wel staan, maar ze kunnen er niet in. Ping staat dan op N/A.

In de router heb ik gewoon mijn interne ip 192.168.1.2 en in het spel staat wel mijn externe ip dat klopt.

hmmm heb je ook een software firewall aanstaan? zo ja zet die eens uit....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan