Router problemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

vezelf

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2003
Berichten
57
Sinds 5 maanden hebben wij een router. In het begin ging het allemaal geweldig, gewoon lekker internetten geen vuiltje in de lucht. Maar sinds een maand hebben wij problemen met internet.

Het probleem is dat internet raar doet. We starten de startpagina op niks aan de hand, dan gaan we naar een site toe, niks aan de hand. Maar als we dan bijvoorbeeld op een andere link klikken krijgen we deze melding:



Adres niet gevonden

protocol niet gevonden

Verbindingsfout

Netwerk-timeout

Oneindige lus

Onbekend soort socket

Netwerk-herinitialisatie

Netwerk offline
www.kawiforums.com kan niet gevonden worden. Controleer alstublieft de naam en probeer het opnieuw.

Het adres (URL) heeft geen geldig formaat en kan niet gelezen worden. Een standaard-adres start met "http://", gevolgd door een adres, (b.v. www.netscape.com), gevolg door een pad naar de inhoud (of alleen "/"). Een veel voorkomende fout is het gebruik van backslashes (\) in plaats van forward slashes (/).

Het bestand gespecificeerd met het adres (URL) kan niet gevonden worden. Controleer of het bestand bestaat en dat u genoeg rechten heeft om het te bekijken.

Het adres (URL) komt niet overeen met een bekende site en kon niet geladen worden. Dit kan komen door een typfout in het adres of doordat de site niet bestaat. Als u weet dat het een geldig adres is of dit probleem komt voor bij vele sites kan het een probleem zijn met uw proxyserver (als u er een gebruikt) of de DNS-server. In dat geval moet u uw systeemdocumentatie, systeembeheerder of uw internetprovider raadplegen voor verdere assistentie.


Maar het rare is, dat meestal na 3 a 4 keer klikken op dezelfde link, er toch in kunnen komen.
Als we de router weglaten, dus internet gewoon op een computer doen, dan is er niks aan de hand. Maar met de router wel. Het eerste uur gaat het dan goed bijvoorbeeld, maar een half uur later helemaal weer verkeerd.
We hebben de router al laten controleren bij een winkel, maar daar bleek niks te zien zijn.

Ik heb kabelinternet met chello, mijn computer is een 2,4 ghz draait onder win XP. We hebben classic internet van Chello.

Wie weet wat ik moet doen?

Groetjes marc
 
Vreemd dat het zonder de router wel doet. Post je ipconfig /all eens hier, het zou kunnen dat je pc geen DNS server krijgt toegewezen van de router.

Anders kan je winsockfix eens proberen.
 
Laatst bewerkt:
ipconfig werkt apart bij ons, tenminste als ik over hetzelfde praat. Gewoon uitvoeren ipconfig toch?

Bij ons is het dan welgeteld een halve sec in beeld.

Groetjes Marc
 
start
uitvoeren
cmd
enter
nu type je ipconfig en plaatst de gegevens even hier.
Wel je eigen ip adres even de laatste drie cijfers weghalen.
 
dns achtervoegsel:
ipadres: 192.168.2.1--
subnetmasker: 255.255.255.0
standaardgateway: 192.168.2.1
zoals je ziet heb ik idd geen dns achtervoegsel. Dit moet arnhem.chello.nl zijn. Heb hetzelfde namelijk gedaan maar dan met internet direct op de computer.

Hoe kan ik dit nu instellen. Het is een SMC router (wireless)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan