Router problemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wilie wortel

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2005
hallo allemaal

ik heb donderdag een linksys wrt54g router aangeschaft maar nu kopt het ik heb op de dekstop pc en laptop samen internet zitten en eenthuis netwerk aangelegd wat wel werkt maar als ik van de laptop naar de desktop pc wil gaan vraagt hij op een gebruikersnaam en wachtwoord wat ik niet heb in gesteld,

ga ik nu van desktop naar laptop vraagt hij niks en werkt het gewoon.

dan nog een vraag ik heb de router ingesteld voor een draadlose verbinding voor mijn laptop dat is goed gegaan maar als ik de netwerk sleutel in steld op de laptop krijg ik geen verbinding met internet wie kan mij helpen.

Hai,
lijkt erop dat je op je desktop W2000 draait en geen XP?.
Is dit zo dan een gebruiker op de desktop aanmakenmet wachtwoord.
[deze computer] rechtermuisklik [beheren] klikken en dan "+ " klikken van lokale gebruikers en dan ff aanmaken.

Kan het zijn dat je de kabels niet goed in de router hebt gestoken. Ff checken of je kabel van de lappie in de juiste poort zit.
Of kan het zijn dat je firewall op de lappie je tegen werkt deze ff uitzetten en dan kijken of het wel lukt.
Wat betreft je netwerksleutel op je lappie en de router moet dit wel hetzelfde zijn (ik weet niet wat voor type beveiliging je gebruikt)

ik heb op beide pc's gewoon internet hoor en ikan ook wel op beide pc's komen met het netwerk maar ik wil die melding weg hebben waarin ik de gebruiks naam en wacht woord moet in type met andere woorden als ik op de laptop op het desktop icoon klik dat ik gewoon de gedeelde mappen te zien.

wat betreft de netwerk sleutel heb ik zeker de zelf ingevoerd en als coderen heb ik wap2 personal had dit gelezen op een site wat wel vrij goed was maar bij alle coderingen wat ik in stel wert de het niet mee

ik heb het probleem op gelost.

ik moest een wlan assitent erbij installeren die de codering ondersteund dat gedaan en hij is beveligd met internet

jongens bedankt voor de moete

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan