Router resetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

keeskees

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2000
Hallo,

Afgelopen week heb ik de router een keer of 4 moeten resetten omdat er geen internet kwam, wel verbinding. Daarvoor ooit 1 keer per jaar. Ligt het dan voor de hand om aan zeg maar slijtage zijn van de router te denken? Of aan iets anders? Het is een digiconnect 54 Mbps wireless lan, gekocht september 2006.

Alvast bedankt voor reacties,
Kees

Hoi,

Nee, het ligt niet voor de hand om aan 'sijtage' van je router te denken.
Je moet je de electronica van een router voorstellen als van een huis-telefooncentrale, die jarenlang z'n werk moet kunnen doen.

Welke provier heb je ...... @home soms?

Ik snap je reactie Raymond ..... maar waarom eigenijk. Natuurlijk heb jij gelijk !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Het gaat er echter om dat met name (goed, voor jouw genoegdoening) 'voormalige' @Home gebruikers last hebben van dit probleem.

Vandaar .....
Bovendien mag e.e.a. dan in naam zijn veranderd, de services en helpdesks e.d. zijn voorlopig nog gewoon dezelfde.

Ik zeg dit omdat sinds het Ziggo is een zooitje is. Ook bij mij als voormalig Casema abonnee.
Daarom dus.

Hoi,

'k Snap 't.

Het genoemde probleem was er echter al, voordat @Home, Ziggo werd. En volgens mij doet het zich 'op heden' alleen voor bij @Homer's vandaar .....
De ziggo-klachten komen me bekend voor, als UPC-klant .... de re-organisatorische bende had ook veel moeizaam op te lossen storingen tot gevolg.
Gelukkig is het daar nu - naar ik hoop voor lange tijd - voorbij maar je hebt gelijk.
Ik heb ook voobeelden te over:
- een tante in IJmuiden (voormalig Multikabel)
- een dochter in Utrecht (Casema)
- een docher in Groningen (@Home)
en allen met klachten over hun internet en digitale tv verbinding of instellingen.

Zoals je zegt ..... een rámp dus.

Hallo,

Ik heb al jaren Scarlet. Ineens binnen een week paar keer wel verbinding maar geen internet, verholpen door router resetten. Uit de reactie van Ommeren begrijp ik dat het niet vanzelfsprekend slijtage hoeft te zijn. Wat dan wel? Kan het ook iets te maken hebben met een firewall (niet zo lang geleden hebben we comodo firewall eropgezet) of is dat een domme vraag?

kees

Hoi,

Dat laatste is zeker geen domme vraag.
Probeer het eens een tijdje uit door deze firewall uit te schakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan