Router Robotics problemen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter retep
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

retep

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2001
Dag luitjes,

Ik had een router probleem, ten minste dat neem ik aan. Ik snap het alleen niet. Misschien dat iemand mij kan informeren?
Ik heb 3 pc's hangen aan een Robotics Router 5461. Deze draadloze router heeft een printer aansluiting en een hub met 4 poorten. Ik heb de router ivm de overstap naar Chello (snelheid 3012/1064) enkele weken geleden aangeschaft.
Twee pc's zijn via usb draadloos verbonden met het internet. Een pc (voor torrents) heb ik bedraad aangesloten op de router.

Sinds enkele dagen draaide het internet op de draadloze pc's nauwelijk tot heel traag.
De torrent pc bleef echter wel gewoon down- en uploaden. Dit afknijpen tot 10 of 20 kb maakte eigenlijk geen verschil voor de andere pc.
Alleen de torrent pc uitzetten leidde tot weer normaal internetgebruik. Dit schoot dus niet op.
Ik heb toen de router van de stroom afgehaald en daarna weer ingeschakeld. Nu loopt het internetgebruik weer als voorheen goed (genoeg).

Het lijkt er dus op dat de router iets doet ten voordele van de bedrade aansluiting? Ik gaf al heel snel Chello de schuld, maar dat lijkt dus niet terecht:rolleyes:
Hoe kan ik een dergelijk probleem in de toekomst voorkomen?

Iemand een idee??:confused:

Heb je wel eens met een speciaal programmaatje gekeken hoeveel verkeer je hebt aan je poorten als je aan het downloaden bent?
Al dat verkeer geeft ook 'rommel' in je router. Af en toe aanzetten kan dus totaal geen kwaad. Ik doe het vaak genoeg als de boel weer trager wordt.
Alles wat je wegneemt aan bandbreedte d.m.v. pc A zul je niet kunnen gebruiken bij pc B en C. Er zit tenslotte ene limiet aan je abo.
Je kunt wel weer gaan rommelen met een bandwijdte limiter ten voordelen van pc's B en C maar daar schiet je met je torrents niets mee op.
Zelf zet ik uTorrent 's nachts aan om er overdag geen hinder van te hebben.

Dag Elisa,

Bedankt voor de reactie. Jouw opmerking vind ik erg goed. :thumb: Ik wist het bestaan niet van een dergelijk programma. Het lijkt mij de manier om de poorten te controleren. Kun je mij een naam geven?

Laatst bewerkt:
NetLimiter is er eentje waarbij je kunt 'limieten'
Port.rptr (Windows Port Reporter)
Bandwidth monitor
Aports (ga nu maar schrikken als je torrents aan het downloaden bent :D)

Is allemaal met Google te vinden.

Ik heb precies hetzelfde probleem, met precies dezelfde Router. Maar bij mij knalt internet er om de haverklapt uit, terwijl dit bij mijn vorige router niet het geval was.Router uit- en aanzetten, zorgt ervoor dat het weer even goed gaat maar dat houdt niet lang aan.

Dag Mack,
Bedankt voor de reactie.
Bij mij is het dus niet zo agressief, maar toch wel lastig. Mijn torrent pc blijft namelijk dan als enige wel gewoon down en uploaden. Overigens zet ik de router niet uit, maar reboot ik tegenwoordig.
Zie in je router ==> http://192.168.2.1/device.asp
Dat werkt op zich wel perfect.

Ik heb de vraag onlangs voorgelegd aan de helpdesk. Als ik een reactie krijg, vermeld ik die hier.

Ja klopt dat heb ik ook een aantal maal geprobeerd, maar dat werkt niet altijd even goed. Ik zie het antwoord graag tegemoet.

Ik heb zelf nog een mailtje gestuurd naar USR en kreeg dit als reply:

Geachte Klant,

Bedankt voor het contacteren van U. S. Robotics.

Dit lijkt mij geen normaal probleem van de router en is ook niet bij ons bekend , ik raad u aan om terug te gaan naar de dealer en dit product om te ruilen.

Dag luitjes,

Het antwoord van Robotics op mijn vraag:

"Het gebruik van bittorrent of P2P programma's zorgen altijd voor een vertraging van uw snelheid, vaak nog ongeacht de bandbreedte die beschikbaar is.
Zowel Bittorrent en P2P programma's dient u zelf correct te configureren.
Bij Default worden bij deze programma's een aantal poorten niet geopend door de router deze dient u zelf dan open te zetten.
Dit kan gedaan worden onder de optie Firewall.
U kunt bij de de optie Port triggering de applicatie en de poorten selecteren die geopend dienen te worden als de applicatie gestart wordt.
U dient zelf de correcte poorten op te zoeken.
Om te testen of de router de oorzaak is van het verlies in snelheid selecteer de optie DMZ en vul het ip adres in van de Bittorrent PC.
Dit opent alle poorten naar deze PC ,deze dient u weer te deactiveren na de test.
Mocht dit geen resultaat opleveren dan raad ik u aan de verscheidene forums raad te plegen betreffende het gebruik van Bittorrents."

Ik moet e.e.a. nog testen, maar het antwoord lijkt ieder geval passend.:thumb:
Ik ga het proberen. Ik meld mij over een aantal dagen wel weer met het resultaat.

Sinds ik het gepatched heb...eerder vandaag...heb ik nog geen enkele keer last gehad van m'n verbinding. Ben benieuwd of het hieraan ligt.
Thx Elisa

Als het goed is moet je dit in je foutenlogboek kunnen zien. :)
Of het toepassing of systeem is weet ik niet meer.

Nope...nog steeds dezelfde problemen. Heb een beetje rond gekeken en Utorrent kan 1 van de oorzaken zijn. Ga even Azureus proberen denk ik...

Ik had het idee dat e.e.a. bij mij verbeterd is, doordat ik nu heel veel poorten open heb staan.
Toch liepen de niet torrent pc's vanmiddag weer traag, waardoor een router recent nodig was..
Nu heb ik ook Utorrent 1.5. Toeval?
Azureus heb ik een paar maanden (toen had ik deze router nog niet) geleden uitgezet. :rolleyes:
Ik ga dat morgen maar weer eens aanzetten en Utorrent uit.
Wordt vervolgd.

Ik heb het probleem ook gewoon met Azureus. Ik heb echt geen idee meer waar het aan kan liggen :S

Bij mij loopt uTorrent goed. Je blijft echter afhankelijk van de snelheid die de andere kant heeft en het aantal seeders.
Loopt het supergoed dan ben ik niet eens erg blij, je hele systeem loopt dan, ondanks superlichte uTorrent, toch vol. Alles vertraagd eigenlijk.
Er is maar 1 manier om je niet te ergeren. Icoon in de systray en er de eerste tijd niet meer naar omkijken. :p

Hoi Mack,
Het is voor jou erg vervelend. Heb je de router al omgeruild?
Of anders kun je de router misschien tijdelijk omruilen met die van een kennis?
Zo is het immer ook niets.:confused:

Als het even beter wordt als de router even uit gezet is dan duidt dit toch op te veel rommel.
Heb je een goed progje om je tempmappen e.d. goed schoon te houden? Download anders CleanUp (Google)

Het is erg vreemd...op m'n desktop die met een kabel staat aangesloten, valt internet regelmatig uit als ik met torrents zit te downloaden. M'n laptop die wireless staat aangesloten heeft dit probleem echter helemaal niet. Daar kan ik uren achter elkaar online blijven zonder dat er problemen optreden. Het ligt bij mij echt aan de torrentprogramma's heb ik het vermoeden. Heb ook geprobeerd om poorten open te zetten, maar dat mocht niet echt baten.
M'n computer wordt regelmatig gescand op rommel, dus ik denk niet dat dit het probleem is. Ik heb nog een E-tech router, maar die had de laatste tijd ook last van disconnects. Aan Casema lijkt het niet te liggen. Ik las op de Utorrent site dat er veel meer mensen zijn dit dit probleem hebben en vervolgens hebben gedowngrade naar versie 1.3 die dan wel zonder problemen werkt. Misschien moet ik dat ook even proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan