Router Signaal blijft wegvallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

goodsimp

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2011
Hallo,

Ik had een vraag over mijn net nieuwe router: een TP-LINK 1043ND.
Sinds ik hem voor het eerst heb aangesloten, heb ik er problemen mee, elke 2 dagen heb ik geen signaal meer, en zend die helemaal niets meer uit.

Ik heb al van alles geprobeerd.

- Ik heb alle instellingen op default laten staan
- Ik heb elk kanaal geprobeerd.
- Ik heb andere SSIDS geprobeerd.
- Ik heb de firmware geupgraded naar de nieuwste versie
- Ik heb de router een aantal keren gereset.

Ik heb werkelijk geen flauw idee meer, wat ik nu moet gaan proberen!
Heeft een van jullie raad voor mij?

Probeer de router eens op een andere plaats binnen je huis neer te zetten, dat kán een verschil maken :)

Heb je iets meer window xp vista of 7 of mac. aub.;)

Ik heb verscheidene computers, eentje met vista, eentje met xp, eentje met windows 7, maar ook een ipaden ilhone, en geen van allen werkt meer erna. De router zend dan gewoon geen signaal meer uit

Hoi ,

Dat wegvallen kan verschillende oorzaken hebben.
1 veel andere draadloze netwerken in de buurt,

1-10 weinig problemen
10-15 problemen, wijzigen kanalen proberen
15- > vergeet het maar wireless gaat niet lukken

2. Electrische apparaten of andere wireless apparaten, geen router in de meterkast, geen dec telefoon in de buurt, geen grote metalen voorwerpen voor de router.router op centrale plaats in het huis plaatsen.

3 toch iets mis met je instellingen.

4. router is kapot. probeer eens een andere router of test hem bij een kameraad of familie.

Succes Jan

Ik heb mijn router wel hangen in de meterkast, is dat een probleem dan?

Hoi ,

Dat wegvallen kan verschillende oorzaken hebben.
1 veel andere draadloze netwerken in de buurt,

1-10 weinig problemen
10-15 problemen, wijzigen kanalen proberen
15- > vergeet het maar wireless gaat niet lukken

2. Electrische apparaten of andere wireless apparaten, geen router in de meterkast, geen dec telefoon in de buurt, geen grote metalen voorwerpen voor de router.router op centrale plaats in het huis plaatsen.

3 toch iets mis met je instellingen.

4. router is kapot. probeer eens een andere router of test hem bij een kameraad of familie.

Succes Jan

Als die er al jaren hangt en nooit een probleem veroorzaakt heeft dan denk ik niet dat dit van toepssing is. Moet iets anders zijn.

En ik heb geen flauw idee wat, want een router zou gewoon moeten werken in de meterkast, ik heb elk soort instelling geprobeerd, ik ben radeloos..

Als die er al jaren hangt en nooit een probleem veroorzaakt heeft dan denk ik niet dat dit van toepssing is. Moet iets anders zijn.

Hoi,
Router in de meterkast is absoluut een nono ,waarom?
In de meterkast lopen electrische leidingen, electriciteit heeft een frequentie,
daar in de meterkast hoge spanningen zijn is de frequentie daar het sterkst.
Deze frequentie KAN invloed hebben op je bereik. Als jij last hebt van een wegvallende verbinding is het eerste wat je moet doen je router op een andere plek zettern, het liefst op een centrale plek.

Groet Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan