router sitecom 300N

Status
Niet open voor verdere reacties.
hallo

Even voor de duidelijkheid ik bedoel als ik via mijn router ga , dan heb ik wel lan verbinding niet op internet, rechstreeks op de kabel modem werkt alles wel goed dus het ligt niet aan ziggo maar aan mijn router!!
groet Jaap

Je zou nog eens kunnen proberen een vast IP-adres aan je netwerkverbindingen toe te kennen. Is wat stabieler is mijn ervaring.
Weet je hoe dat gaat?

ED

hallo

Beste Ed ik weet niet zoveel computers dus ik wil dat graag proberen , leg uit aub.
Groet jaap

Op het netwerkicoontje dubbelklikken
bovenin Tabblad "Algemeen" > dan onderin " Eigenschappen " > dan 1 x klikken op " Internet-protocol (Tcp/IP) " > dan knop " Eigenschappen " > dan bolletje zetten in " Het volgende IP-adres gebruiken " > dan het volgende invullen :

IP-adres : 192.168.0.10
Subnetmasker : 255.255.255.0
Standaardgateway : 192.168.0.1 (de standaard waarde van jou router denk ik)

en onder:

Voorkeurs-DNS-server : 192.168.0.1
Dan onderin op OK en in het volgende terugkomend venster ook onderin op OK en dan even wachten en XP zijn werk laten doen...

Probeer nu eens verbinding te maken.....soms is het nodig om je router weer even te resetten.....(stroom er af...1 minuut wachten..stroom er weer op ) en soms ook nog even je pc opnieuw op te starten.

Succes , ED

Hallo Ed

Dit werkt niet ik krijg geen contact met mijn netwerk roodkruis door pc icoontjes.
groet Jaap

Hallo,

Mijn sitecom router heb ik terug gebracht naar BCC hij wordt opgestuurd het gaat zes weken duren .Heb een andere router gekocht niet bij BCC een D-link alles draai tot nog toe zonder problemen.

allemaal bedankt voor de support .:thumb:

Ik heb het geregeld ziggo of @home met sitecom N300

Ik had ook het probleem met mijn router van sitecom (300N WL 312) bij vista.
Wanneer ik de router had aangesloten kwam er wel een draadloosnetwerk...alleen zonder internet.

via het IP 192.168.0.1 en user admin en paswoord admin kwam ik in de routerconfig.
(das dus in internet-explorer .... http://192.168.0.1)

daar ging ik de wizard in om mijn Ziggo (@home) internet te installeren (staat links bovin het scherm)...daar ging het dus al fout...en denk dat ik niet de enige ben...welke keuzes maak je en wat moet waar ingevuld worden....

1e scherm wizard
- gewoon op next drukken

2e scherm wizard
- kies bij country: Netherlands
- kies bij service: kabel provider (zonder gebruikersnaam en wachtwoord)
- druk op next

3e scherm wizard [/U
]- vul in bij hostname de computernaam in die je via @home/ziggo hebt gekregen...(bijv. cc224466-b <-- is een voorbeeld...je moet je eigen gebruikt)...je kan deze terug vinden op het papier met abonneegegevens.
- klik ook op de knop "kloon MAC address" (komen cijfers en letters op de plek van de 000000000 te staan.
- kies dan APPLY

Oke...denk dat veel mensen bij stap 2 schermwizard eerder al de fout in gingen omdat ze niet wisten wat voor kabelprovider ze daar moesten kiezen.

Nu de laatste afhandeling:
stap 1
- sluit je pc/laptop af
- zet je ziggo/@home kastje uit voor 5 minuten
- laat je sitecom router aan voor 5 minuten

stap 2
- zet je sitecom router uit voor 5 minuten
- zet je ziggo/@home kastje aan en laat hem aan

stap 3
- zet je sitecom router aan en laat hem aan
- zet je pc/laptop aan

Nu moet het allemaal doen.
Dit is een advies vanuit sitecom zelf.
Bij mij deed nu alles het....bij jou niet 0900-9990009 is het nr van de sitecom helpdesk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan