Router Sitecom WL-176 printserver

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jingles

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2003
Hallo,

Ik heb een router van sitecom de WL-176 met 2 usb poorten. als ik me printer een Epson Stylus Photo R245 aansluit op de router zou je de printer in je netwerk moeten kunnen zetten.
Ik krijg het niet voor elkaar, is er iemand die hier ervaring mee heeft of tips heeft.

groetjes Edwin

Laatst bewerkt:
Je moet natuurlijk wel wat instellingen doen (Zie de handleiding instellingen printerserver).

Laatst bewerkt:
in de handleiding staat er niet veel over, wat er staat heb ik gedaan.
je kunt alleen maar de printerfunctie aan of uitzetten zie bijlage.
dit is alles wat er in de hanleiding er over staat.

Edwin

Bijlagen

• WL-176_printserver.jpg
    WL-176_printserver.jpg
    66,6 KB · Weergaven: 120
Ik heb even gekeken op deEpson site, maar dat is voor zover ik kan vinden geen Netwerk printer.
Ze bieden wel Netwerk interface kaarten aan. Heb je die ? En zo ja welk type.

Laat mijn reactie over jouw printer maar weg ik heb even de handleiding van de router gedownload en dit is inderdaad een router met netwerkprinter mogelijkheden.

Log eens in op de router en kijk of de instellingen goed staan.
De printserver funcie staat standaard op disabled

printserver1.jpg

printserver2.jpg

Zit er bij de sitecom router software met installatiehandleiding om de juiste instellingen te maken.
Misschien iets van een Wizzard waarmee je de printserver moet installeren.

Opgelost.

Probleem zit niet in de router (die lijkt wel degelijk een echte print server aan boord te hebben)
maar in het ontbreken van een beschrijving hoe je een correcte print poort aanmaakt op je PC(s).

1. Zet eerst de instellingen in de router onder printer goed. bij mij Printserverfunctie : Aanzetten , IPP : Uitzetten, LPR : Aanzetten.
en noteer de namen van de poorten (Poortnaam 1 en 2)

2. Printer eerst rechtstreeks installeren op de PC's eventueel met de software van de printer.

3. Vervolgens de printer aan USB 2 ingang van de router koppelen (is die het dichtst bij de antenne).

4.
Dan op je PC een nieuwe printer toevoegen.
In de volgende stappen doe je.
* kies een printer toevoegen.
* kies lokale printer die met deze computer in verbonden. (volgende)
* selecteer een nieuwe poort maken. zet het type poort op standard TCP/IP Port (volgende)
* (volgende)
* Printernaam of IP-adres: 192.168.01 Poortnaam: IP_192.168.01 (volgende)
* Vink Aanpassen aan en klik op ‘Instellingen’ (volgende)
* Zorg ervoor dat je het juiste poortnummer invult en neem de rest van onderstaande instellingen ook over.
bij "Protocol" LPR kiezen! (Default is Raw,) bij LPR-instellingen wachtrijnaam: lpt2 de rest uit vinken (OKE)

Dan nog even in het volgende scherm je printer selecteren en bij de vraag huidige drivers gebruiken kies je ja. (niet overschrijven)

- Als dit niet werkt zet dan bij 1. in de router onder printer alles aan en vink Afdrukken via internet inschakelen aan. en volg de stappen opnieuw.

Sitecm wl176

ik heb de Sitecom router de WL176 nu al een paar weken en ik probeer de printserver in te stellen maar ik krijg het niet voor elkaar ik heb sitecom een mail gestuurt: met de vraag of ik een HP deskjet 880C op de router aan kon sluiten en hoe ik dat moet instellen ik kreeg als reactie terug:Wij kunnen niet garanderen dat u printer op de WL 176 werkt. De protocol wat hiervoor gebruikt word is de LPD protocol en u printer ondersteund dit niet. Nou was ik erg ongeduldig op de ractie van sitecom dus heb ik ze gebeld en de man die ik aan de telefoon had die pakte de test resaltaten er bij en kon mij vertellen dat de printer HP880C zou moeten werken hij vertelde ook dat het mischien aan de USB kabel zou kunnen liggen omdat deze 5 meter lang is.
nou heb ik een super kort kabeltje geprobeert van 30CM en daar warkt hij ook niet op.
als ik me printer in USBpoort 2 stop gaat net als bij de hard-disk het lampje van de USB poorten branden? bij mij blijft het lampje uit.
ik hoop dat iemand mij kan helpen want ik word best wel heel erg gek hiervan ik heb een hoop gelezen opo forums maar ik heb hem nog niet aan de praat gehad.
verder vind ik de router een prima router het singaal is heel sterk de FTP server werkt ook heel erg goed en snel alleen de interne verbinding is beetje traag gaat met max2MB per seconde verder is de router prima

:thumb: groetjes Dennis

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan