Router Sitecom wl-538 firmware update

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henkdeboss

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2009
Hallo , ik heb bij mijn zoon een Router Sitecom wl-538 achter een UPC modem geplaatst , en er een ASUS adapter bij gekocht , nu ziet de router de adapter niet . Hij ziet helemaal geen draadloze verbindingen. Waar kan ik voor deze Router Sitecom wl-538 nieuwe firmware downloaden . Kan ik nog niet vinden !! Graag hulp. Of heeft iemand de complete installatie procedure voor mij ? Of andere info om dit op te lossen,zodat mijn zoon draadloos kan internetten . Ik hab al wel een vaste kabel vanaf UPC modem gedaan en kon toen wel internetten , maar zodra ik de vaste kabel aan de router hang is het gebeurt met internetten. Herkend iemand dit probleem !! Henk.

Laatst bewerkt:
Zet even (30 sec) het upc modem uit en probeer het dan opnieuw.

Er moet dan iig bedraad internet zijn via de sitecom.

Is de Asus adapter verder goed geïnstalleerd?
Zichtbaar in apparaat beheer?
Ziet deze de sitecom of andere netwerken?

mvg Leo

Gedaan

Ik heb de router er al een half uur afgehad , nog geen resultaat.Ik heb zowel de router alsook de adapter met bijgeleverde cd-roms geinstalleerd. Er worden geen netwerken gezien ook van de buren niet'.

Laatst bewerkt:
en de UPC modem ook uit gehad?
Hoe is de adapter zichtbaar in apparaat beheer?

Modem

Ik heb het upc modem er een half uur van de stroom gehad zodat de instellingen eruit gaan , en toen de stroom erop gedaan en toen de router weer aangesloten. In appbeheer is de adapter gewoon zichtbaar.Henk

Een firmware update kan ik ook niet vinden, lijkt er niet te zijn.
Helaas ook geen handleiding en wel geteld drie veel gestelde vragen.

Toevallig dat de router niet lijkt te werken en de Asus adapter geen netwerken oppikt.

Is de router op het ip adres uit de handleiding (vaak 192.168.1.1) wel benaderbaar als je deze bedraad op de pc aan sluit.
Zo ja, staan alle instellingen (IP, DNS) dan op automatisch verkrijgen?
Is de sitecom trouwens nieuw, of eerder gebruikt?
In het laatste geval helpt mogelijk een reset.

En wat de adapter betreft,
Zouden er naar jou idee wel andere netwerken zichtbaar moeten zijn?

Nieuw

De router is nieuw en ik heb hem via een vaste kabel benaderd en ingesteld en beveiligd . En in de buurt zitten zeker 4 mensen draadloos online.Dus die moet hij zien.Ik heb èèn keer verbinding gehad met de router [ongeveer 3 min ] , en toen zag de adapter de router wel , en ik kon de naam van mijn router zien en hij was dus beveiligd stond er . Toen stonden ook die 3 andere routers erbij in de lijst .

Gezien dit verhaal lijkt de adapter de schuldige.

Mogelijk is daar wel een nieuwe firmware voor.
Mogelijk helpt het om de nieuwste drivers te downloaden.
De oudere drivers geheel verwijderen en dan pas de nieuwe te installeren volgens de handleiding.

Het gaat om een usb adapter?
Zat er bij de sitecom trouwens geen adapter? (begreep ik uit de site)
En de pc waarop de adapter zit is (redelijk) nieuw?
En deze vertoond verder geen problemen.
Eventueel kan het helpen om daarop de nieuwste moederbord drivers te installeren

Usb adapter

Ja bij de sitecom zat een adapter . Dacht dat die niet goed was, heb dus een Asus USB Adapter WL-167g WLAN 54Mbit gekocht . Pc werkt naar behoren . Dan maar op zoek naar de laatste drivers voor de adapter.Henk.

Of gewoon de Sitecom proberen en eventueel de Asus terug brengen,
Echt een topmerk vind ik sitecom niet,maar ze hebben best veel verbeterd de laatste tijd.
De adapter zal niet slechter zijn dan de router en de aparaten zijn ontworpen voor elkaar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan