Router Sitecom WLR-3000 X3 met UTP en Draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

ca.groot

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2005
Berichten
26
Toch niet helemaal tevreden met de draadloze verbinding naar mijn kantoor=zolder op de tweede verdieping, de begane grond niet mee gerekend, heb ik mijn hoofd PC verbonden met een utp kabel.
Daarnaast zijn een PC en Laptop verbonden via de draadloze verbinding, dit allemaal via de genoemde router van Sitecom.
Elke morgen als ik mijn PC op mijn kantoor opstart heb ik via de kabel een heel slechte verbinding, bij controle staat er snelheid 10Mbps, wat ik ook softwarematig probeer het wordt niet verholpen. De daarbij gemeten downloadsnelheid is 1 Mbps of er komt geen snelheid uit de meting, omdat de speedtest niet opstart. Alleen als ik de router van de stroom afhaal en weer in het stopcontact stop, wordt de kabelverbinding zoals het hoort 100Mbps en is de downloadsnelheid tegen de 50Mbps, zoals mijn abonnement maximaal is.
Alle software mbt een draadloze verbinding heb ik van mijn PC verwijderd om geen invloed te kunnen hebben op mijn LAN verbinding.
De andere PC en Laptop werken draadloos naar tevredenheid met een downloadsnelheid van 30-40 Mbps.

Het type router X2 wordt door UPC bij dit abonnement geleverd en ik heb deze zelf vervangen door het type X3, ivm de grotere actieradius.

Een tweede probleem is dat mijn iPhone 4 met deze router het netwerk niet, of vaak niet vindt en handmatig moet worden geactiveerd.

Modem is nieuw en door UPC geleverd.
Windows 7 64bits

Wie o Wie heeft tips om dit probleem op te lossen?

Bij voorbaat bedankt voor een reactie, meer info nodig?
 
De UTP kabel zit in de router. Er is maar één aansluiting voor een utp kabel in de modem, en die is dus gebruikt voor de verbinding modem-router.
 
IK las ook dat je de router reeds spannings loos hebt gemaakt.
Maak ook de modem spanningsloos en start naar een 10 sec. de modem weer.
Deze eerst op laten komen en daarna de router weer op spanning zetten.
Zorg wel dat alle apparatuur zoals laptop's of desktops uit staan.
 
Dat heb ik ook al gedaan en dan is het goed.
Nu volstaat alleen de router uit te schakelen en weer in, maar dat moet ik dus elke morgen doen.
Het blijft dan de hele dag goed, maar 's avonds gaat de PC met LAN uit (de andere gaan uiteraard ook uit) en 's morgens moet ik de router weer even van de stroom afhalen om weer bij de eigenschappen ipv 10Mbps 100Mbps te zien en ook tegen de 50Mbps downloadsnelheid te hebben.
 
Het lijkt erop dat de communicatie tussen modem en router in de war is.
Log eens in op de router en bekijk eens de instellingen van de LAN verbinding, het kan zijn dat deze op een brug verbinding staat.
Check ook de instelling is van het netwerk op de PC soms staat daar de ipv6 ook ingeschakeld sommige modem kunnen daar niet mee werken, dus uit vinken.
 
Bedankt voor je tips.
Ik heb even gecheckt, maar zie niets over een brug, en mijn PC staat alleen op ipv4 ingesteld.
 
Even met de botte bijl: Heb je al een factory reset gegeven aan de router? Werkt de PC rechtstreeks op het modem wel op goede snelheid? Netwerkkaart van je PC even zetten op auto negotiating of juist op 100Mbit full duplex.
 
@error53:
Mijn netwerkkaart staat op Auto en geeft nu aan 100Mbps Full Duplex, maar dat is logisch nadat ik de router gereset heb.
Ik zal morgen ochtend zonder resetten een aparte kabel verbinding maken vanaf de modem, maar ben er zeker van dat ik dan 50Mbps meet, volgens mij heb ik dat al een keer gemeten.
Een factory reset heb ik nog niet gedaan, raak ik dan geen gegevens kwijt?
 
Bij een fabrieks reset raak je je instellingen kwijt in de router zoals benaming Draadloos netwerk en je beveiliging.
dus aan te raden is omdat eerst te noteren voor je gaat resetten.
 
@JanDoel: tenzij ik zelf niets veranderd heb, SSID heb ik niet gewijzigd, het wachtwoord wel, beveiliging ging automatisch.
Eerst de modem maar eens rechtstreeks aansluiten.
 
Als je een factory reset op je router doet zal je inderdaad alle instellingen verliezen, echter als een instelling op de router jouw probleem veroorzaakt, zul je hiermee een prima oplossing hebben. Alleen een nieuw wireless wachtwoord moet je dan nog instellen.

Heb je speciale ip reserveringen gedaan, poorten geforward en QOS instellingen gedaan, dan zou ik me zonder verstand van routers niet wagen aan een factory reset.

Update: Ik zie dat al meer mensen geantwoord hebben. :)
 
Laatst bewerkt:
Nee ik heb zelf niets ingesteld, de router verbinden en alles ging automatisch.
Ok dan laat ik een factoryreset maar even aan mij voorbij gaan, hoewel dan komt hij dus in de status "out of the box" en zou hij alles weer automatisch configureren, toch?
Ik heb net even de kabel aangesloten aan het modem, zonder tussenkomst van de router, en de verbinding is goed=100Mbps en een download volgens mijn abonnement bijna 50Mbps.
De conclusie mag dus zijn dat er wat met de router aan de hand is, na een nacht geen actie start hij op met een max van 10Mbps, lijkt het.
Na stroomreset weer 100Mbps.
 
Al enkele ochtenden geconstateerd dat mijn hoofd PC goed opstart mbt het internetten en de instellingen goed zijn en ik ook bijna de 50Mbps downloadsnelheid haal.
Tijdens het uitproberen van jullie tips is er kennelijk toch iets veranderd in de instellingen.
Heb even gewacht om het hier te vermelden, omdat er ook een dag storingen waren bij UPC, waarbij ik helemaal geen of heel lage snelheid had.
Bedankt voor jullie ondersteuning.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan