Toch niet helemaal tevreden met de draadloze verbinding naar mijn kantoor=zolder op de tweede verdieping, de begane grond niet mee gerekend, heb ik mijn hoofd PC verbonden met een utp kabel.
Daarnaast zijn een PC en Laptop verbonden via de draadloze verbinding, dit allemaal via de genoemde router van Sitecom.
Elke morgen als ik mijn PC op mijn kantoor opstart heb ik via de kabel een heel slechte verbinding, bij controle staat er snelheid 10Mbps, wat ik ook softwarematig probeer het wordt niet verholpen. De daarbij gemeten downloadsnelheid is 1 Mbps of er komt geen snelheid uit de meting, omdat de speedtest niet opstart. Alleen als ik de router van de stroom afhaal en weer in het stopcontact stop, wordt de kabelverbinding zoals het hoort 100Mbps en is de downloadsnelheid tegen de 50Mbps, zoals mijn abonnement maximaal is.
Alle software mbt een draadloze verbinding heb ik van mijn PC verwijderd om geen invloed te kunnen hebben op mijn LAN verbinding.
De andere PC en Laptop werken draadloos naar tevredenheid met een downloadsnelheid van 30-40 Mbps.
Het type router X2 wordt door UPC bij dit abonnement geleverd en ik heb deze zelf vervangen door het type X3, ivm de grotere actieradius.
Een tweede probleem is dat mijn iPhone 4 met deze router het netwerk niet, of vaak niet vindt en handmatig moet worden geactiveerd.
Modem is nieuw en door UPC geleverd.
Windows 7 64bits
Wie o Wie heeft tips om dit probleem op te lossen?
Bij voorbaat bedankt voor een reactie, meer info nodig?
Daarnaast zijn een PC en Laptop verbonden via de draadloze verbinding, dit allemaal via de genoemde router van Sitecom.
Elke morgen als ik mijn PC op mijn kantoor opstart heb ik via de kabel een heel slechte verbinding, bij controle staat er snelheid 10Mbps, wat ik ook softwarematig probeer het wordt niet verholpen. De daarbij gemeten downloadsnelheid is 1 Mbps of er komt geen snelheid uit de meting, omdat de speedtest niet opstart. Alleen als ik de router van de stroom afhaal en weer in het stopcontact stop, wordt de kabelverbinding zoals het hoort 100Mbps en is de downloadsnelheid tegen de 50Mbps, zoals mijn abonnement maximaal is.
Alle software mbt een draadloze verbinding heb ik van mijn PC verwijderd om geen invloed te kunnen hebben op mijn LAN verbinding.
De andere PC en Laptop werken draadloos naar tevredenheid met een downloadsnelheid van 30-40 Mbps.
Het type router X2 wordt door UPC bij dit abonnement geleverd en ik heb deze zelf vervangen door het type X3, ivm de grotere actieradius.
Een tweede probleem is dat mijn iPhone 4 met deze router het netwerk niet, of vaak niet vindt en handmatig moet worden geactiveerd.
Modem is nieuw en door UPC geleverd.
Windows 7 64bits
Wie o Wie heeft tips om dit probleem op te lossen?
Bij voorbaat bedankt voor een reactie, meer info nodig?