router snelheid instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

vincent2601

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2004
Beste mensen,

Ik heb internet via Ziggo, abonnement met snelheid 50mb/s.
Vanwege problemen met het ziggo wifi modem wil ik graag mijn cisco linksys wrt320n gigabit router gaan gebruiken voor het wifi gedeelte.
Echter haal ik via deze router maar 20mb/s wat ik dan wel erg zonde vind.
Naar mijn idee moet dit router toch zeker wel de 50mb/s halen ?
Voordat de problemen met Ziggo begonnen heb ik via de ziggo wifi modem namelijk wel rond de 50mb/s gezeten, weet iemand of dit wellicht te maken heeft met een instelling in het cisco linksys wrt320n modem ?

Alvast bedankt voor de reactie.

Vincent

Laatst bewerkt:
de technologie van draadloze snelheid is nog niet zo goed. waarom leg je geen kabels aan?
als het komt omdat je geen zooi door je hele huis wilt moet je internet via netstroom laten gaan.
als het komt omdat er te veel pc's/laptops zijn zorg dat voor een andere router.

Hoi Jaccovh,

Dank voor je reactie, ik gebruik enkel een laptop.
Zoals aangegeven zijn er momenteel wat problemen met mijn ziggo wifi modem, de snelheid heb ik daarvoor gewoon netjes gehaald.
Om dan maar opeens via netstroom internet te gaan nemen gaat dan wat ver, zeker als vanuit ziggo de optie van router word aangegeven en tja via een kabel door het huis met je laptop........ nou ja je begrijpt het wel.

Naar mijn idee moet deze router gewoon 50mb/s halen (gezien de specs.)
Iemand wellicht een idee hoe dit op te lossen ? of dat het te maken heeft met bepaalde instellingen ?

Ervan uitgaande dat je de ubee modem/router gebruikt, is mij beloofd dat er binnen 2 weken nieuwe firmware opzit.
Heb reeds meerdere malen contact gehad met Ziggo, maar daar zitten een stelletje braaiers die niet eens antwoord weten op mijn vragen.
Wellicht ben ik te "slim";) of hun te dom.
Na enig aandringen kreeg ik een "technicus" aan de lijn die alleen wist te vertellen wat ik hierboven schrijf.
De modem/router is echt om te huilen.
Heb er ook een accespoint aangehangen en die zend wel de volle mep.
Het ligt dus echt aan het draadloos deel.
Probeer eens van kanaal te wisselen.

Hoi Coenraad,

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb inderdaad een ubee modem.
Wel grappig dat ik al tientallen telefoontjes en mailtjes de kant van de helpdesk heb gestuurd en niet 1 het heeft over een firmware update........
Weet jij of dit automatisch gaat gebeuren of moet ik hiervoor nog wat acties ondernemen ?

Betreffende mijn router, deze heb ik bedraad aangesloten op ubee modem en ga ik dus via de wifi van mijn router daar zit dus het probleem van de snelheid beperking, heb je enig idee hoe dat opgelost kan worden ?

Kanalen wijzigen ook al gedaan.

Hoi,
de firmwareupdate gebeurt automatisch.
Als je nou precies zou weten wanneer, (ik weet het ook niet) zou ik even je router resetten.

De verbinding met je andere router, heb je daar de functie DHCP op "disable" staan ?
Dat veroorzaakt conflicten met je andere router (ubee).
Is je netwerkadapter "N" gecertificeerd ?

Zoals beschreven haal ik de volle mep met gewapend beton ertussen.
Heb je beide routers verbonden met de lan poorten, anders gaat het niet lukken.

Hoi Coenraad,

Hartelijk bedankt voor je reactie.
Wonderbaarlijk genoeg heb ik laatste 2 dagen geen problemen ondervonden van ubee modem van Ziggo (effe afkloppen).
Haal netjes tegen de 50mb/s.

Ik zal later vandaag eens checken of DHCP disabled staat in modem.
Mijn netwerk adapter is wel "N" gecertificeerd.
Verbinding heb ik via bedraad lan ja.
Vreemde is dat ik gewoon strak 20mb/s haal met cisco modem.
Alsof er een bepaalde instelling is die dat blokt.

Laatst bewerkt:
In je modem moet je hem laten staan zoals hij is. (dhcp server)
In je Ciscorouter moet je hem disablen;)
Is je Cisco ook 'N" gecertificeerd ?

Laatst bewerkt:
Hoi coenraad,

Nou probleem met ubee modem is er weer hoor.
Ik heb bedraad aangesloten van ubee naar cisco router in de internet poort met ethernet kabel, van daaruit gebruik ik de wifi functionaliteit.
In modem heb ik verder niets gewijzigd.
Aangezien ik vorige week geen probleem had zal ik nog even proberen of dhcp is disabled.
Mijn cisco is ook "n" gecertificeerd het is een cicso linksys wrtn320 wireless n gigabit router maar probleem blijft dus dat ik daar maar 20mb/s haal.

Toch maar weer eens resetten, eerst je ubee en daarna je Cisco.

Ubee modem heb ik gisteren nog gereset, alsmede de router.
Of bedoel je eerder naar fabrieksinstellingen ?
Kan dat enig kwaad om te resetten naar fabrieksinstellingen ?

Kan zeker geen kwaad, daar je inlogcode en beveiligingssleutel onderop je modem/router staan.

toch heb ik eerder het idee dat het met een bepaalde setting te maken heeft.
Een reset klinkt voor mij niet geheel logisch.

Het hoeft voor jou ook niet logisch te klinken. Dacht ik eerst ook.
Maar aangezien dit nou eenmaal niet de beste modem/router die in de markt gezet is, zie ik geen andere oplossing.
En probeer vooral eens van kanaal te wisselen, bv. 6 of 9.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan