Router/switch die via wifi internet binnen krijgt

Status
Niet open voor verdere reacties.

shatred69

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2011
Berichten
22
oke, dit is een beetje ingewikkeld en erg onlogisch maar ik ben overtuigt om het volgende te doen.

Het internet dat bij mij thuis binnen komt, zit direct aangesloten op een experia box van kpn. Deze beschikt over wifi.

Nu heb ik boven op mijn kamer een NAS staan, die ik in het netwerk wil plaatsen.
Maar omdat ik geen snelheid verlies wil (het is een gigabit NAS), wil ik de NAS via bekabeling aansluiten op een switch/router, waar mijn pc vervolgens ook mee verbonden is.

Nu is het probleem, stel ik koop een gigabit router, zet die op mijn kamer neer, sluit de nas + pc erop aan, dan kan ik wel op de NAS maar niet op het inernet, aangezien er geen kabels naar boven lopen (en het ook niet mogelijk is om kabels hiervoor aan te leggen).

Is het dus mogelijk dat die router die ik dan ga aanschaffen, die dus boven bij de nas staat, internet binnen krijgt via wifi van de andere router beneden?
en dat hij dit internet signaal vervolgens via de kabels doorstuurt naar mijn pc en NAS.

Zoja, welke router moet ik dan aanschaffen of heeft iemand anders een beter idee?


De reden waarom ik de NAS niet beneden direct op de experia box router aansluit is omdat de wifi snelheid daarvan 54Mb/s is. En ik toch wel wil kunnen genieten van de Gigabit ondersteuning van de NAS.


Bij voorbaat dank,
Sean.
 
Elke willekeurige switch is ok. Je hebt een wifi kaart nodig voor in je pc (een laptop heeft dat meestal al). Dat is alles...
Ik zou daar geen router voor aanschaffen dat gaat vwb wifi ook niet makkelijk werken.
 
Laatst bewerkt:
Als je ipv een switch toch een router aanschaft dan dien je deze in te stellen als een access point, je moet hem dan alleen een vrij IP adres geven in de range waarin de experia-box ook zit (192.168.x.x)

Groeten Marcel
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan