router=tevens netwerkje ??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dukesnukem

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2003
Hallo,

ik heb een probleem waar ik niet uit kom. IK heb 2 pc's en een kabel-aansluiting bij Chello. Die pc's kan ik apart op mijn kabelmodem aansluiten, maar dus nooit tegelijk. Ik heb al vaker geprobeerd een netwerkje aan te leggen tussen die twee pc's, maar dat is mij helaas niet gelukt. Nu heb ik gehoord dat ik met een router in ieder geval 2 (of meer) pc's op het internet kan aansluiten, maar zorgt een router er ook voor, dat ik een "thuisnetwerkje" heb zodat ik via een LAN spelletjes kan doen ?

Kort en krachtig: Ja

Kun je hier iets mee? (bijlage)

Laatst bewerkt:
simpele uitleg maar dit zijn twee mogelijkheden

netwerkkaartje bij kopen,in de hoofd computer steken , en de andere pc met het tweede netwerkkaartje verbinden , nadeel van dit is dat altijd de hoofd computer moet aan staan.

tweede mogelijkheid is een router ( ook niet meer zo duur )

router deeld zelf een ip nr uit naar elke pc zodat je niet afhankelijk bent van een andere pc . en is meestal niet moeilijk aan te sluiten.een router heeft meestal ook 4 uitgangen

ik kende zelf bijna niets van een router maar moeilijk kan het niet zijn want het is mij ook gelukt

verder uitleg zal je hier zeker krijgen ( wel niet van mij want technisch ben ik niet aangelegt )

mvg
johnny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan