Router thomson st706wl geen ipadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

erik0072

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2011
Ik heb een thomson router 2dehands gekocht. Nou is het standaard ip adres heb ik op internet opgezocht 192.168.1.254 maar goed met dit ipadres kom ik de router niet op. Ik kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar iets met het ipadres gedaan had want die had er niet veel verstand van en bij hem werkte de router gewoon (als het klopt wat hij allemaal zei). Ik krijg een beetje de indruk dat er van dit model routers zijn uitgebracht met verschillende ip-adressen. In ieder geval heb ik wel het mac adres van het apparaat. Is er een manier om te achterhalen wat het ipadres van dit ding is? Ook heb ik geprobeerd het apparaat te resetten maar dat lukt niet ik heb op de achterkant van het ding de resetknop ingedrukt ook met heel lang ingedrukt houden maar daarna gaat het power lampje rood en groen branden en doet hij niet veel meer. pas als ik het apparaat aan en uit zet gaan de lampjes weer groen branden. Ik heb niet het idee dat hij gereset is want dan horen alle lampjes groen te gaan knipperen dus waarschijnlijk doe ik iets fout. Ook kan ik geen installatiesoftware voor het ding vinden als ik daar op google kom ik alleen maar pdf documenten tegen. (de router zit met een rj45 kabel aangesloten op mijn pc). Wie o wie kan me verder helpen?

Alvast bedankt vriendelijke groet Erik

Laatst bewerkt:
Eerst het ipadres van je netwerkkaart op automatisch zetten.

Ik neem aan dat je hem met een utp kabel aan je pc hebt gekoppeld?
Ga naar Start>>Uitvoeren en typ CMD, in het zwarte venster wat verschijnt typ je ipconfig /all en kijk in de lijst die verschijnt naar default gateway, het ip adres wat daarachter staat is het ip adres van de router.

Als dit niet werkt geef je je netwerkkaart een ip adres in dezelfde range als de router (192.168.1.5 ofzo), subnetmask 255.255.255.0

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik heb het geprobeerd maar hij pakt geen ipadres van de router lijkt wel of dhcp niet werkt of uitgeschakeld is en het is inderdaad een utp kabel. Als ik de pc zelf een ipadres toeken kan ik nog steeds niet op de router komen. Ik ben toch bang dat hij mischien stuk is. Bedankt voor de snelle reply overigens.

Groeten Erik

Ok, en wat is de uitslag van je ipconfig /all commando ?

Groeten Marcel

Zonder me te willen moeien in jullie probleemoplossing, misschien een tip.
Een echte reset doe je door je resetknopje indrukken, stroom eraf (knopje ingedrukt houden !!) 1/2 minuut zo laten.
Stroom erop (knopje ingedrukt houden !!) 1/2 minuut zo laten.
Wachten tot al je ledjes weer branden en met een beetje geluk....:)

Marcel achter standaardgateway staat niks. Hij herkent hem dus nog niet. Maar in ieder geval bedankt voor de snelle reacties.
Ook jij bedankt coenraad voor je snelle reactie.
Het resetten lijkt nog steeds niet echt te werken als ik dat uitvoer de reset knop indrukken als hij nog aan staat na een paar seconden haal ik de stroom eraf dan hou ik de resetknop een halve minuut in gedrukt dan zet ik de stroom er weer op hou de reset knop nog een halve minuut ingedrukt en het gevolg is dan dat het powerlampje rood met groen gaat branden wat een soort oranje effect krijgt. Ik heb wel iets vreemds gemerkt op het moment dat ik de firmware wil updaten met het programmaatje wat op de site van technicolor (nieuwe naam van thomson) staat dat hij geen router ziet maar op het moment dat het powerlampje rood/groen brand wel maar helaas als hij dan weer groen brand ziet hij niks meer. Als ik de wizzard dan snel doorloop kom ik bij een menu waarin staat'' kernelmodus aangevraagd door druk op knop'' daar staat bij: (het toestel bevindt zich in de kernelmodus, waardoor niet alle informatie kan worden weergegeven.) Als ik dan op volgende klik zegt hij: ''there are no system software file found for your device. If you want to specify another file, click Have Disk''(dan opent hij een venster waarin ik zelf een bestand moet aangeven). Al met al een heel verhaal ik hoop dat jullie er nog iets van kunnen maken.

Groeten Erik

De firmware updaten doe je vanuit het browsermenu van de router, dus als je in de router zit.

De firmware moet je downloaden van de site ( zorg wel dat je de juiste hebt, anders mag de router de kliko in ) uitpakken en in een map zetten die gemakkelijk terug te vinden.
Dan in je router heb je een submenu genaamd tools, waar je de firmware kunt updaten. Verwijzen naar het bestand op je computer.
Maar ik zou niet weten hoe dat moet lukken als je er niet in komt:o

Met het genoemde tooltje (Tftpd32.) zou je hem dus kunnen upgraden zonder in de router te moeten zijn.
Waarna hij het hopelijk wel doet.

Groeten Marcel

Nogmaals bedankt voor jullie reacties zeer fijn dat ik zo geholpen wordt. Ik kom er alleen nog niet helemaal uit met dat programma waarbij in dat andere forum naar verwezen wordt. Ik heb het programma werkend en hier voor me maar het probleem is met die file die ik gedownload ik krijg hem niet gehost volgens mij ook als ik de stappen doorloop zoals beschreven op dat andere forum gebeurd er niks. Maar om eerlijk te zijn heb ik sterk mijn twijfels of ik het programma goed heb ingesteld ik heb de directory aangegeven waarin de file staat (bij current directory). Ik heb mijn pc een vast ipadres gegeven in windows en ook daar ingesteld wat het adres van de router zou moeten zijn als gateway en dns. In het programma zelf heb ik niets ingesteld als ik de reset knop indruk gebeurd er niets er staat ook niets in de log van het programma. Ik denk haast dat ik iets verkeerd doe. Alvast hartelijk dank voor het meedenken.

Erik

Ik denk ook niet dat je echt iets hebt aan het programmaatje maar ik dacht in dat forum een bepaalde manier te lezen om de router te resetten.

Even iets anders:
Weet je 100% zeker dat je UTP kabel OK is ?
Heb je hem ook al in het 2e poortje geprobeerd op je router ?

Groeten Marcel

Okee nou ik denk dat ik maar op zoek moet naar een andere router want volgens mij kan ik deze afschrijven de netwerkkabel heb ik zelf ook al meerdere malen gebruikt en ik heb ook een andere kabel gebruikt maar dat mocht ook niet baten. Het 2e poortje van de router heb ik ook al geprobeerd. In ieder geval harstikke bedankt voor de reacties ik ga ondertussen naar een andere router kijken.

Vriendelijke groet Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan