Ik heb een thomson router 2dehands gekocht. Nou is het standaard ip adres heb ik op internet opgezocht 192.168.1.254 maar goed met dit ipadres kom ik de router niet op. Ik kan me niet voorstellen dat de vorige eigenaar iets met het ipadres gedaan had want die had er niet veel verstand van en bij hem werkte de router gewoon (als het klopt wat hij allemaal zei). Ik krijg een beetje de indruk dat er van dit model routers zijn uitgebracht met verschillende ip-adressen. In ieder geval heb ik wel het mac adres van het apparaat. Is er een manier om te achterhalen wat het ipadres van dit ding is? Ook heb ik geprobeerd het apparaat te resetten maar dat lukt niet ik heb op de achterkant van het ding de resetknop ingedrukt ook met heel lang ingedrukt houden maar daarna gaat het power lampje rood en groen branden en doet hij niet veel meer. pas als ik het apparaat aan en uit zet gaan de lampjes weer groen branden. Ik heb niet het idee dat hij gereset is want dan horen alle lampjes groen te gaan knipperen dus waarschijnlijk doe ik iets fout. Ook kan ik geen installatiesoftware voor het ding vinden als ik daar op google kom ik alleen maar pdf documenten tegen. (de router zit met een rj45 kabel aangesloten op mijn pc). Wie o wie kan me verder helpen?
Alvast bedankt vriendelijke groet Erik
Alvast bedankt vriendelijke groet Erik
Laatst bewerkt: