router uitschakelen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobus

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2006
Berichten
11
ik heb al een tijdje internet via een router.. dit was gewoon via draad dus niet draadloos.. ik heb laatst een laptop gekocht en ook een draadloze router.. die heb ik geinstalleerd maar ik heb geen verbinding met internet meer via de draadloze router.. en als ik de draadeloze router weghaal en de normale router ook weghaal en via de modem rechtstreeks naar de computer ga dan kan hij ook geen verbinding meer maken.. ik wil geen verbinding met draad meer.. alleen de draadloze router is genoeg.. weet iemand wat er fout is gegaan ? moet ik bijvoorbeeld nog de oude router deinstalleren of iets dergelijks ? ik hoop dat iemand me kan helpen.. bedankt voor de reacties .. de groeten
 
En welke provider hebben we het over?
Ik weet dat het bij chello bijvoorbeeld wat lastig gaat.
Welke merken routers? Typen?

Edit:
Ik zal het documentje voor Chello in de bijlage stoppen. Zie dat je die verbinding hebt.....
 
Laatst bewerkt:
Heb je wel een draadloze netwerkkaart in de laptop?
Staat de draadloze verbinding wel aan? .. Start > instellingen > netwerkverbindingen

Wie is je internetprovider?
 
ik heb chello en in die laptop zit zon wifi-kaart.. maar ook op de normale pc kan ik geen verbinding met internet krijgen
 
en hij vind de draadloze verbinding wel maar hij geeft geen toegang tot internet.. dus ergens loopt het spaak.. ik d8 zelf dat het door die oude router kwam, die er ook nog tussen zat (ik heb er niet bijster veel verstand van), maar als ik die weglaat dan blijft het nogsteeds hetzelfde
 
Zie mijn document uit mijn vorige post.
 
aha okeej dan ga ik dat maar is proberen dus ik haal die oude router weg zet je draadloze router daarvoor in de plaats en doe datgene wat er in dat documentje staat.. dan zou die het moeten doen
 
okeej ik heb nu internet zonder de router.. gewoon via de modem naar de computer.. als ik nu de draadlozen router installeer, zou die het dan moeten doen, of moet ik nog speciale handelingen uitvoeren ?
 
Kans dat je met router weer dezelfde stappen moet uitvoeren.
 
bedankt voor de info.. ik ben al een eind op streek, het lukt nog niet om verbinding te maken met de draadloze router, maar ik ga morgen weer verder want nu word het een beetje laat. de groeten
 
Ik denk dat het Mac-adres van je nieuwe router het probleem maakt.. Je kan via http://prov.upc.nl zorgen dat het nieuwe Mac-adres bij hun bekend word en werkt.

Die site is btw wel bereikbaar als de rest van je internet nog niet werkt vanwege mac-adressen :)
 
ja maar als ik de router aansluit heb ik geen verbinding met internet.. dus kan ik niet op die site komen want die is offline niet bereikbaar..
 
En als je tijdelijk 1 pc bekabeld aansluit, en dan naar de-door-analfabaantjer-(en mij in de bijlage)-gegeven-site gaat?!
Dan lukt het toch wel ?!
 
ja dan lukt t wel en dat heb ik ook gedaan maar dan zit de router er niet tussen.. dus ik denk dat tie de router dan nog steeds niet herkent.. het signaal van de modem doet t wel maar van de router naar de pc gaat nog niet, komt dat miss door een 1 of ander mac adres ?
 
Je moet idd je mac-adres clonen in de router.
Maar als de router aangesloten is, en je doet een kabel naar de pc ipv draadloos, heb je dan verbinding?
Of welk ip-adres krijg je dan? (start / uitvoeren / cmd (enter) ipconfig)
 
nee dan heb ik geen verbinding.. er gaat een blauw kabeltje naar mn pc toe vanuit mn router maar dan heb ik geen internet...
 
Ok, die 192.x.x.x betekent dat je wel verbinding hebt tussen de pc en de router.
Alleen chello doet dus vervelend.

Heb je de bijlagen en de gegeven links al gevolgd?
 
nou het is gelukt, ik moest idd dat mac adres clonen en nog een paar andere dingen invullen en ik heb nu weer internet via de router, allemaal bedankt voor jullie reacties, het heeft me zeker verder geholpen
 
Klik dan rechts onderin nog even op "Vraag is opgelost". :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan