Router update voor IPv6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Converteren geeft in mijn woordenboek (niet gezaghebbend hoor ;)) aan dat in dit geval het IPV6 pakket er niet meer is maar je alleen een ipv4 pakket overhoud. (denk aan dat je een wav bestand converteerd naar mp3, dan ben je alle eigenschappen van het wav bestand kwijt en zul je nooit meer het orginele wavbestand terug kunnen halen)

Dus om eventuele meelezers niet het "converteren" te laten lezen als:

{IPV6 header | Data} --> [IPV4 header | Data]

Even een kleine analogie naar encapsulatie:

{IPV6 header | Data} --> [IPV4 header | {IPV6 header | Data}]

Dus het was zeker niet om je terecht te wijzen maar eerder iets meer uitleggend :)

Haha, oke dus ik had het verkeerde woord gebruikt maar ik snap in ieder geval wat je bedoelt! Bedankt voor je uitleg, het is wel goed om zoiets te weten :)

Hoi !

Mijn provider is XS4ALL, en die deelt aan nieuwe abonnee's een Fritz!Box uit met IP6 ondersteuning.
Vorig week-end heb ik zo'n ding geregeld, en inmiddels een IP6-adres verkregen.

Zie ook : http://www.muada.com/ipv6xs.php
http://tweakers.net/nieuws/59985/xs4all-levert-eerste-ipv6-adsl-verbinding-op.html

Verder weet ik dat KPN 2,5 millioen modem's met IP6-ondersteuning heeft klaarliggen voor haar abonnee's.

Je kunt het beter maar voor elkaar hebben, lijkt me......
Stel dat je over 'n half jaar toch wilt internetten met 'n collega in China o.i.d......

Greetz,

Harry.

Verder weet ik dat KPN 2,5 millioen modem's met IP6-ondersteuning heeft klaarliggen voor haar abonnee's.
Laat maar komen :)

Dacht laatst laat ik eens zo'n glasverkoop keet binnen lopen met de vraag "Weten jullie ook wanneer KPN IPV6 uitrolt".....

Ik heb nog nooit 5 mensen zo schaapachtig zien kijken. "IPV6 wasdah?"
(de 5e kwam uit het koffiehok aanlopen met een lach opt gezicht en de opmerking "Kijk jongens, Dat zijn nou de vragen")

Maar dat betekent dat de consument op dit moment even niets hoeft te wijzigen in de computer?
In het AD gisteren weer een geval van Totum Pro Parte: ze zeiden dat computers van 8 jaar of ouder niet naar IPv6 adressen kunnen surfen.
Maar volgens mij ligt dat toch echt aan de netwerkkaart en niet aan de hele computer.

Hoi !

Voorlopig niets wijzigen !
Je krijgt gegarandeerd t.z.t. bericht van je provider.

Zie ook voorgaande posten van @Ellasar.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan