router/usb-stick

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henny 1963

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 apr 2005
Ik heb een router met usb-stick van Topcom, de router heb ik eindelijk na 2 dagen zover dat ik internet heb. Er gaat een kabel van de Chello-modem naar de router en van de router naar de pc. Tot zover werkt het.
De bedoeling is dat ik met 2 computers op internet kan.
Voor ik verder ga moet ik even vermelden dat ik alles (software installeren enzo) een aantal malen heb gedaan, dit geldt ook voor de software van de usb-stick.
Wanneer ik de software van de usb-stick installeer, zegt windows dat er geen "digitale handtekening" is en dat hij de drivers niet kan vinden.
Op de taakbalk staat nu een beeldschermpje met een rood kruis met daarbij de mededeling "draadloze netwerkverbinding 1, geen verbinding"
Ik heb van alles geprobeerd en waarschijnlijk heb ik ook het een en ander een beetje in de war gegooid.
Ik heb namelijk helemaal geen verstand van computers en degene die altijd alles in mijn computer deed heeft me lichterlijk in de steek gelaten.

Ik heb echt geen idee hoe ik verder moet en de plaatjes in de handleiding lijken ook niet op wat ik op mijn monitor zie.

Wie kan mij helpen?

Wanneer ik de software van de usb-stick installeer, zegt windows dat er geen "digitale handtekening" is en dat hij de drivers niet kan vinden.
Dat vind ik vreemd. Windows begint n.l. over 'geen digitale handtekening' als deze een driver vind die hem niet aanstaat.

Als je het merk en het nummer intypt in Google zou je kunnen kijken of er inmiddels een nieuwe driver is die ook voor XP geschikt is.

Als je opstart vind Windows dan wel de usb-stick?

Alvast bedankt voor je tip, ga ik vanavond eerst proberen.

Als ik mijn computer opstart zegt windows dat er nieuwe hardware gevonden is en gaat zoeken, maar kan niets vinden.
Het vreemde is dat hij de eerste keer wel alles vinden kon, maar dat was voor ik de router aan de praat had.
Misschien heb ik van alles en nog wat door elkaar gedaan, in de verkeerde volgorde ofzo.
Misschien moet ik helemaal opnieuw beginnen maar dat durf ik eigenlijk ook niet.

Het zal ondertussen wel duidelijk zijn dat ik geen bal van computers snap

Je kunt er alleen iets van gaan snappen als je problemen tegenkomt en daardoor leert ;)

Windows herkent dus wel degelijk de usb-stick.
Maar kan nu de driver niet vinden of heeft deze gestopt.
Kijk eens in apparaatbeheer of je iets kunt vinden.
Alles van usb drivers staat onderaan.
Kijk op je cd hoe die driver heet.
Vind je deze, rechtsklik er dan op en verwijder.
Koppel de usb-stick los.
Opnieuw opstarten, driver weer installeren en usb-stick weer aansluiten.
Weer opnieuw opstarten, Windows vind de driver.
Als je de mogelijkheid krijgt om Windows naar de driver toe te leiden dan doe je dat dus handmatig.
Let dus op waar je de driver neerzet in programma's of waar dan ook.

(kijk wel even in je papier of je de usb-stick eerst moet aansluiten of eerst de driver moet installeren. Meestal is het zoals ik boven beschreef)

Die router zou ik niets aan doen. Je moet gewoon wat aan kunnen sluiten.

Hoi Elisa,

Hartstikke bedankt voor je reacties, helaas bleek er veel meer aan de hand te zijn.
Degene die altijd mijn computer regelde had allerlei dingen verziekt en met wachtwoorden beveiligd.
Vraag me niet wat en hoe, dat zou ik namelijk echt niet weten.
Er is iemand bij mij thuis wezen kijken, hij werkt in de ICT en was ervan onder de indruk.
Geen wonder dat ik niet verder kwam!
Ook bleek mijn harde schijf een aantal gemene virussen te hebben, ondanks een firewall, virusscanners enz.
Conclusie......een nieuwe harde schijf wordt er door mijn pc-dokter ingezet en ik leer aldoende behoorlijk wat bij

Groetjes Henny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan