router valt steeds uit ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

T.J.Coenraads

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2001
Hallo,

Sinds enige dagen heb ik een vreemd probleem met mijn internet verbinding. Een paar keer per dag valt de verbinding uit. Ik werk met een pc en een laptop via een sitecom 4s router. Op beide systemen is dan geen internet verbinding meer mogelijk dus ik neem aan dat het niet aan de instellingen van de computers ligt. Als ik vervolgens via de setup van de router door de wizard klik. Dus alleen maar op volgende etc en voltooien. heb ik weer verbinding. Het lijkt er dus denk ik op dat de router regelmatig de instellingen kwijt is, hoewel ze er wel instaan. Hoe komt dit en hoe kan ik het voorkomen. Wie weet raad ?

Teun

Als je de pc herstart, is dan de verbinding weer hersteld?
ALs je de modem herstart, is dan de verbinding weer hersteld?

Heb je in de instellingen van de router ergens een lease-time van een paar uur staan?
Dus dat ie na een paar uur, het interner ip-adres blokkeerd?

Als ik de pc herstart krijg ik nog steeds geen verbinding. Pas als ik de stroom er echt afhaal dan weer wel. De stroom gaat dan zowel van de pc als de router af. Ik krijg dus dan eigenlijk hetzelfde als dat ik door de setup van de router loop, het werk dan weer. Ik heb geen bepaalde tijd ik de router ingesteld. Dat zal er toch niet automatisch inkomen. Het heeft al twee jaar goed gewerkt.

Wat gebeurd er als je alleen de router voeding losneemt, en daarna weer vastmaakt?
Nee, komt niet automatisch, maar kan wel een instelling zijn.
De router kan bijvoorbeeld door een stroomstoring (toen je niet thuis was) terug gegaan zijn naar fabrieks instelling.
Bijvoorbeeld bij een lege of defecte backup btterij van de router.

Zoek toch eens naar de lease-time.

Er staat geen lease-time ingesteld. En het vervelende met dit probleem is dat ik moet wachten tot het weer een keer mis gaat. Dat kan dus uren duren, soms een dag niets en dan weer twee keer per dag wel het probleem. je kunt er geen pijl op trekken. Zou de router ook gewoon aan z'n eind kunnen zijn na twee jaar?

Teun

Hoor je ook een hoog piepend geluid of is de router ook warm/heet ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan