Router verbind laptop niet door met internet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pizzadude

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Hallo iedereen, Ik heb onlangs een laptop gekocht en mijn moeder een router. In het begin ging alles gewoon goed, ik had eenprima verbinding met internet en dergelijke. Maar tot voor kort kon ik opeens geen verbinding meer met internet krijgen maar alleen met de router. Dit gebeurd alleen op mijn laptop en de hoofd PC in de woonkamer en de laptop van mijn zusje hebben dit probleem niet.

Alles even op een rijtje:
- Ik kan wel verbinding maken met de router, alleen verbind deze mij niet door met het internet.
- Wij hebben hier thuis een kabel aansluiting.
- Alle PC's en laptops hier gebruiken Windows Vista.
- Ik gebruik de standaard Windows Defender Firewall.
- De router is een Sitecom 54g turbo en op de modem staat Motorola SD5100E Surfboard Cable Modem.
- De internet provider is Casema.

Als er meer informatie gewenst is zal ik het proberen op te zoeken en alvast hartelijk bedankt.

doen op de pc het internet het wel en op je laptop niet:confused: snap het verhaal niet helemaal

Op de PC en de laptop van mijn zusje doet het internet het wel gewoon, maar op mijn eigen laptop word ik niet doorverbonden met het internet. Ik kan in de lijst met netwerken wel mijn eigen router zien en er verbinding mee maken, maar als dat gebeurd is ben ik alleen met mijn router verbonden en niet met het internet.
Ik hoop dat het zo wat duidelijker is, maar het is ook best ingewikkeld :P

heb je op je laptop naar je instellingen gekeken?
-instelling bij internet : extra -> opties -> verbindingen -> lan instellingen
-instellingen bij configuratiescherm : start -> configuratiescherm -> netwerkinstellingen -> op de verbinding dubbel klikken en kijk of hij verbinding maakt

Ik heb de instellingen hetzelfde neergezet als bij de andere laptop maar ook dat werkte niet :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan