Router verwijdert van computer en kan er niet meer mee verbinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jelmerlicious

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 feb 2016
Hallo,

Ik heb niet lang geleden een router per ongeluk verwijdert van mijn laptop. Dit had ik gedaan via de "Draadloze netwerkverbindingen beheren". Ik drukte er met mn rechtermuisknop op en verwijderde hem zomaar. Windows zei nog dat als ik er opnieuw mee zou willen verbinden, ik een nieuw profiel moest aanmaken.

Ik heb alleen geen idee hoe ik dit precies doe.
Ik ben al meerdere keren door 'problemen oplossen' gegaan, maar het helpt voor geen meter.
Het enige wat het netwerk nog doet is proberen te verbinden om het vervolgens op te geven en ik niks meer kan doen eraan.
Ik heb ook al geprobeert de router uit te schakelen en weer in te schakelen en heb ookal geprobeerd om mijn computer opnieuw op te starten.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Het zou veel betekenen.

Groetjes,
Jelmer

Hey,

Probeer dit eens:

Ga naar "Netwerkcentrum", kies dan "Een nieuwe verbinding of een nieuw netwerk instellen".
En ga dan door de wizard, normaal zou dit je probleem moeten oplossen.

Je zou Vossenman's instructie kunnen volgen, maar vlgs. mij heb je dat al geprobeerd/gedaan.

Als je ermee niet verder kwam, doe het volgende:
a. In Apparaatbeheer (= devmgmt.msc ) verwijder de bedrade netwerkverbinding (niet aanvinken dat ook de driver ervan verwijderd moet worden), onder Netwerkadapters.
b. Volg deze instructies om alle wifi profielen te verwijderen vanaf de opdrachtregel.
c. Verwijder daarna (zie ook de instructie) in de registry alle netwerkprofiles
d. Herstart de pc.
e. Probeer opnieuw te verbinden met je wifi netwerk, gewoon door ncpa.cpl te starten, 1x te klikken op je wifi netwerkverbinding, daarna er op te rechtsklikken en te kiezen voor "Beschikbare draadloze netwerken weergeven" en daarna te klikken op jouw wifi netwerk en ermee te verbinden etc.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie hulp Vossenman en dnties.
Maar beide hielpen niet.
Bij Vossenman heb ik iig geen idee hoe ik bij een wizard moet komen vanaf daar, kan je dat in wat meer detail uitleggen?

En voor dnties, ik kan geen bedrade verbindingen verwijderen want die zijn er niet. Dit is een wifi verbinding, had ik er eigenlijk even bij moeten zeggen.

Het probleem is dus nog steeds niet opgelost, ik hoop snel weer van jullie te horen!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dan is het nog eenvoudiger: sla a. over en doe alles vanaf b.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ah, dankjewel, dat hielp!

Het probleem is weer opgelost!
Hartstikke bedankt :D

Groetjes,
Jelmer

Laatst bewerkt door een moderator:
Fijn dat je ermee geholpen was. :)

Tijs.

Beste Jelmerlicious,

Als uw reactie direct na de reactie van een helper komt hoeft u geen quote te gebruiken :)

Prettige dag verder !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan