Router verzend niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

shadowwz

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
hey, ik heb laatst een nieuwe router gekocht een Sitecom Gaming router, daarna heb ik ook een nieuwe wireless adapter gekocht ; belkin N wireless USB Adapter.
ik heb mijn mac adres in de router gezet en de goede wepkey ingevuld
maar ik kan elke keer geen verbinding maken, me vader heeft boven ook een belkin adapter maar dat is een ; Belking G Wireless USB Adapter.
als ik die aansluit aan mijn pc en alles weer invul doet mijn draadloos internet het wel.
wat kan ik doen om dit probleem op te lossen want de adapter verzend wel paketten.
gr. Jeffrey

Check in de configuratie van de router of hij wel in de juiste mode uitzendt.
Normaal moet ie in mixed mode staan - dus zowel N als G als (eventueel) B.
als je modem enkel als 801.11g staat geconfigureerd, zou dat verklaren waarom je enkel met een G-netwerkadapter verbinding kan maken.

hij staat al in deze modus: Mixed 802.11n, 802.11g and 802.11b.
nog andere verklaringen?

Kan je iets meer details geven i.v.m. het probleem.

Ziet je USB-adapter de router?
Krijg je een bepaalde foutmelding te zien, wanneer verbinden niet lukt.
Wat als je de pc een statisch IP adres geeft (dat moet wel in hetzelfde subnet als de router staan). Lukt het dan verbinding te maken?

Ja de usb adapter vind mijn router wel, de signaalsterkte helemaal vol, en het slotje is ook groen. By info staat ; Er is geen verbinding met het Internet. Probeer eerst het volgende Ontkoppel de voedingskabel van uw router. Wacht 10 seconden voordat u hem opnieuw aansluit ( dit heb ik al geporbeert)

Zorg ervoor dat uw firewall op de juiste wijze is geconfigureerd of is gedeactiveerd.(de firewall staat uit)
verder staan er geen oplossingen.

Ik gebruik trouwens het programma Belkin Wireless Networking Utility.
Maar als ik de Windows Xp utility gebruik kan ik ook niet op internet dus is er geen verschil.

ik zal nog even proberen de pc een statisch IP adres te geven maar dit werkt volgens mijn broer ook niet, want dan heeft niemand in huis internet.

Gr. Jeffrey

MAC-probleem?

Hoi shadowwz,

Dit lijkt mij een MAC-adres probleem.

Doe het volgende:

Sluit de Belkin-G adapter aan op je PC> Probeer even of je het internet opkan.
Indien ja, druk dan Windows knop + R en typ CMD
In het commando vanster dat zich opent, type je ipconfig/all

Kijk nu naar het fysieke adres van je draadloze netwerkadapter. Schrijf dit op.

Log nu in op de configuratiepagina van je router.
Check of je een MACadres beveiliging hebt aanstaan. Indien ja, even afzetten.
Onder de tab "LAN" kan je je MACadres kloonen. Je typt hier het fysieke adres dat je in de vorige stap hebt opgeschreven.

Sluit nu opnieuw je eigen netwerkadapter aan en check of je nu het net opkan?

Hey Webster, ik heb het geprobeert maar nog gebeurt er niks, de adapter blijft wel gewoon verzenden maar ik ontvang maar 3 of 4 paketten.
nog andere oplossingen?
Gr. Jeffrey

Hoi shadowwz,

Enkele vragen :

1. Druk Windows knop + R en typ CMD
In het commando venster dat zich opent, type je ipconfig/all
Kan je de gegevens eens hier posten.

2. Wat zie je als je in het commando venster volgende typt: ping www.google.com

3. Wat zie je als je in het commando venster volgende typt : tracert www.google.com

hey webster,
we hebben de router geformatteerd en alles opnieuw erin gezet en alles werkt nu prima!
nog bedankt voor je hulp :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan