Router voor een betere verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimbre

Gebruiker
Lid geworden
27 mrt 2001
Hallo,

Mijn dochter heeft in haar nieuwe woning een internetaansluiting (via haar huisbaas) van Ziggo. Dit is een aansluitpunt met 2 aansluitingen.

Via WIFI maakt zij nu verbinding met het internet maar dat is blijkbaar een slechte verbinding. Nu heeft haar huisbaas aangegeven dat zij d.m.v. een router een betere verbinding kan krijgen.

Ik heb daar geen kaas van gegeten dus vandaar dat ik deze situatie aan jullie voorleg.

Is het een kwestie van een router kopen (zo ja graag een advies welke) en die aansluiten op het vaste aansluitpunt en vervolgens zodanig instellen dat alleen mijn dochter op die router kan komen of ligt het iets gecompliceerder?

Alvast bedankt voor de reacties.

Vr. gr.

Wim

Dan moet je toch iets meer over de situatie vertellen. Zoals je het nu verteld heeft je dochter geen aansluiting direct op het modem, maar op een wandcontactdoos in haar woning/kamer, zoals deze:
m1fyuh8woawt.jpg

Als dat zo is, dan is het ook afhankelijk van hoe het signaal eerder verdeeld wordt ;)

Dat klopt, zij heeft zo'n contactdoos. Welke info moet zij nog opvragen zodat jullie er iets over kunnen zeggen?

De huisbaas zegt dat je er zo een router op aan kan sluiten, wat mij doet vermoeden dat een switch het signaal verdeelt.

Is er inderdaad een switch die alles verdeelt over het volledige huis, dan kan je inderdaad zo een router er op aansluiten en de router instellen zoals jij suggereert.

De vraag aan de huisbaas moet dus zijn of het signaal vanaf de modem naar de kamers verdeelt wordt door een switch of door een router ;)

Even een klein stukje uitleg: een router heeft een DHCP server aan boord, wat de IP adressen verdeelt, een switch niet dat is enkel een doorgeefluik. Wanneer je een router achter een router hangt, dan heb je een DHCP server en nog een DHCP server achter elkaar, en dat kan conflicten geven wanneer beide hetzelfde IP adres wil uitdelen. Met 2 routers achter elkaar moet je dus iets meer aan instellingen doen om dat soepel te laten draaien.

Is, afgezien van het antwoord op die te stellen vraag, al te zeggen wat een goede router is (geld is niet de doorslaggevende factor). Het moet gewoon goed werken.

Dat hangt eerlijk gezegd sterk af van het budget. In elke prijsklasse zijn er altijd wel goede routers te vinden namelijk (hoe hoger de prijsklasse, hoe meer mogelijkheden en hogere mogelijke snelheden natuurlijk).

Ze heeft alleen een laptop en een printer. Hoge snelheid is belangrijk. Of die router nu € 100 of € 175 kost is van ondergeschikt belang. Over de top hoeft natuurlijk ook niet maar geld uitgeven en dan niet naar wens werken daar heb ik de pest aan. Graag vanuit de technische kant gezien een advies

Zelf vind ik 100 euro al behoorlijk veel voor een router, maar in de 100 euro klasse is dit absoluut een topper: klik

Ik heb gekozen voor de Asus RT-N66U. Eenvoudige installatie en supersnel.

Bedankt voor het meedenken!

Wim:cool:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan