router -> VPN werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

boemboem

Gebruiker
Lid geworden
10 feb 2003
hoi,

ik heb een tijdlang gebruik gemaakt van een VPN verbinding met mijn school. Nu werkte dat altijd goed, ook via de software router van Windows XP (internet delen). Nu heb ik echter een wireless router aangeschaft (Sweex Wireless Broadband Router LB200010) en kan geen verbinding meer krijgen met de VPN van school. Hij blijft hangen bij het "controleren van gebruikersnaam en wachtwoord"... Ik ben een leek op het gebied van netwerken, dus ik hoop dat een van jullie mij kan helpen, want ik heb het hard nodig voor school.

alvast bedankt :thumb:

Wellicht om je op je router bepaalde poorten openzetten omdat nu misschien je router alle poorten blokkeerd.

Je kunt ook proberen om de VPN software opnieuw te installeren dit wil ook wel eens helpen

het probleem blijkt te zijn dat er iets mis is met het GRE protocol ofzo. Dat werkt niet met de router ertussen :(

ook dat wat op de site van TUe staat werkt niet, wordt er zo onderhand echt gek van...

Dan moet ik je het antwoord ook schuldig blijven. Maar misschien helemaal opnieuwe beginnen en stap voor stap de boel controleren......

Suc 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan