Router: wel netwerk, geen verbinding, Macbook wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jorver

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2010
Graag hulp bij de volgende vraag:

Hoe krijg ik draadloos verbinding met het internet voor mijn laptop (windows XP)?

Situatie:
  • UPC als provider
  • Standaard UPC Cisco modem
  • Wireless router: Netgear WNR2000
  • Macbook en Itouch hebben wel een draadloze verbinding
  • Andere laptops (Windows XP) alleen met draad

Graag jullie suggesties, heb de helpdesks al geprobeerd, UPC en Netgear,maar die komen niet verder dan aan/uitzetten, Router terugsturen (deffect) etc. maar het lijkt me veel waarschijnlijker dat ik een instelling verkeerd heb staan...

Hoi,

Dan lijkt het toch in de beveiliging op je router te zitten.
DHCP uitgeschakeld?
MAC-filtering toegepast?

Krijg je een melding op de windows apparaten wanneer je draadloos wilt?

Bedankt voor de suggesties, vanuit de windows apparaten geen specifieke berichten, bij gebruik van de 'repair' functie kan er geen nieuw IP adres worden toegewezen.

Kun je me helpen met de twee opties die je aangeeft, bij het router configuratie menu ben ik er niet uitgekomen:

• hoe kun je de DHCP uitschakelen? (zorgt dit niet juist voor de mogelijkheid om met meerdere cpu's op het netwerk te kunnen?)
  • hoe kun je MAC filtering toepassen? (en wat houdt dit in?)

Heb inmiddels beiden geprobeerd/gechecked, maar helaas nog geen resultaat, het blijft me een raadsel.

Aanvullende infomratie is dat het me niet lukt mijn wireless IP te vernieuwen (IPconfig wireless adaptor - media disconnected) en dat mijn wireless etherkaart dus ook geen IP krijgt toegwezen (terwijl de kaart wel werkt, volledige lijst met netwerken, alleen komt er niet op).

Hebben jullie verder nog ideeen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan