router werk niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

tobiadk

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2008
Berichten
54
hallo ik heb een vraagje
mijn vriend zijn router werkt nog wel voor de laptop maar niet meer voor de computer boven (die met een kabel is verbonden )
kan iemand me zeggen aan wat het kan liggen

ik ben heel blij van dit forum

grtz

tobiadk:D
 
Wat voor router hebben we het hierover, wat voor merk, snelheid ect. Maar even een vraag, zitten de kabels wel goed aangesloten? Zitten ze in het goede gat? Zitten ze in het goede gat van de pc?
 
ja dat is het probleem ik wil graag eens vragen of hij een skijkt welke dat is dan kan ik hem misschien zelf beter hepen want als je even de handleidng opzoekt dan vind je hem wel
maar ik heb wel een vermoeden welke hij is ik weet het niet echt meer
maar dat is wel zo een paars rode je kent dat merk wel het is een vrij duren.
maar die is niet zo goed behandeld
ik zal subiet eens een e-mail sturen
 
Ik gok op een WAG54G van linksys.

Heb ik 3 routers van gehad met allemaal dat probleem.
de Lanpoorten raken buiten gebruik en dus niet meer te gebruiken.

Ik heb ze gesloopt (zit nl een PCMCIA wifikaartje in :) die met drivers van SMC aan te sturen zijn) en weggegooit
 
ik had ook al een vermoeden dat de het een linksys is
maar ik dacht dat dat goed is
dus niet kopen ?
en evntueel gewoon een andere kopen of internet kaart kopen ?
o, ja mijn vriend gaar een imac kopen en ik heb hem eens grondi bekkeken op de site
en zag dat die wifi heeft
moet ik daar voor een speciaale router kopen of gaat dat ook met die linskys
( anders koopt hij een usb stick met wifi ontvangst voor de computer boven en heeft hij drie computers meet wifi en moet hij niet een volledige router kopen )
ik heb nog een vraagje
he beveilig je zoon router hij heeft hellemaal geen beveiligin met andere woorden ieder die er voorbij wandetlt kan zijn internet gebruiken
heel hard bedankt al :thumb:
 
In principe werkt die router ook met een mac geval. Je moet alleen even opletten dat je niet een router koopt met 802.11 n (300mbit/s) en je mac geval maar g (54 mbit/s) ondersteund. Het werkt dan nog prima (met de juiste configuratie) maar je betaald wat extra voor iets wat je niet gebruikt. En als je virend al een pc heeft met wifi, dan kan hij heel makkelijk op zijn draadloos netwerk.

Dan het beveiligen, dat is heel erg simpel. Doe dit
Typ in firefox/internet explorer/opera/flac (wat voor browser je ook hebt) 192.168.1.1 in je adres balk
Typ admin in bij password en evt als je er dan niet in komt bij username
Ga naar het tabblad wireless
Ga daar naar het tabblad security, daar kan je hem helemaal naar je wensen instellen, mijn advies en ik denk ook van heel veel helpmij gebruikers, gebruik wpa (2), dit is zo veel beter dan Wep. Wep kan iedereen met een laptop en linux eigenlijk binnen 3 minuten kraken en dan kan je iemand zijn internet gebruiken.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Oja nog een tip, gebruik aub hoofdletters en punten.
ps. met pc bedoel ik gewoon personal computer

mvg Swallav
 
Ok heel eel bedankt!!
Dus eigelijk moet ik zien dat je die toepassingen doet.
En dan is dat netwerk beveilig?
En nog eens een vraagje je kan daar toch altijd zien welke harde schijven op die router zijn aangesloten?
Ik zal hem dit doorsturen heel hard bedankt!!
 
Nou kijk onder het tab blad wireless security kan je de boel een beetje instellen. Hoe je dit doet moet je zelf weten. Dit is overigens wel de bedoeling hoe je het doet bij een linksys wrt54gl, ik weet niet of het precies hetzelfde is als bij jouw maar het zal er veel op lijken. En over de hardeschijven, die kan je in ieder geval niet onder het tabblad security of wireless vinden. Ik betwijfel of die er uberhaupt wel op te zien zijn. En dat zie ik trouwens nu pas, waar wil jij die hardeschijven op aan sluiten? Ik zie zo snel namelijk geen usb ingang en ide/sata heb ik nog nooit gezien op een router. Als ik via een ethernet kabeltje gaat, ben ik er van overtuigt dat ie niet te zien is in je router. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

mvg swallav
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan