Router werkt ineens voor 1pc niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Quera

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2006
Berichten
24
Ik heb sinds vandaag een probleem met mijn router. Ik kan met mijn pc die beneden staat geen internetverbinding meer via de router maken. (pc's boven kunnen wel verbinding maken) Als ik hem rechtstreeks op het modem aansluit kom ik wel op het internet.

Omdat ik af en toe problemen had in die zin, dat de router wel eens haperde (dan moest hij er 10 minuten af en had iedereen daarna weer internet), dacht ik dat de router stuk was en heb daarom een nieuwe gekocht. Maar ook met deze heb ik hetzelfde probleem. Het gekke is dat ik gisteravond nog gewoon met de router op het internet kon en niets heb veranderd, totdat ik vanmorgen merkte dat ik niet meer via de router op het internet kon. Ik heb niets veranderd in mijn instellingen, dus ik begrijp er helemaal niets van.

Ik heb:
kabelaansluiting
Windows XP Home
Outpost
Eminent 4port broadband router EM 4013

Hoe zou ik dit nu kunnen oplossen?
 
Korte check: PC van beneden naar boven en één van boven naar beneden.... blijft het probleem dan "beneden": kabel kapot of slecht contact..... verhuist het probleem naar "boven": dan moet er in de PC gezocht worden..... [driver/instellingen]
 
Ik heb een pc van boven naar beneden gehaald en dan doet alles het wel via de router. Ik neem aan dat het dan aan mijn pc ligt? Wel raar hoor, ik heb helemaal niets veranderd. Wat kan ik nu doen?
 
Als alles het nu doet, wordt het een moeilijk verhaal...... foutzoeken in iets dat goed werkt.....
 
Als alles het nu doet, wordt het een moeilijk verhaal...... foutzoeken in iets dat goed werkt.....


Nou niet alles doet het want ik heb mijn pc weer beneden en die doet dus nog steeds niets via de router. (heb de router er nu even af en weer rechtstreeks via modem) Ik had eerder ook al een nieuwe kabel gebruikt, maar dat was het niet.
Net even mijn firewall uitgezet, maar toen kreeg ik nog steeds geen verbinding. Het enige wat ik gisteravond heb gedaan bedenk ik me nu is mijn Windows updaten. Maar ik kan me niet voorstellen, dat dat ermee te maken zou hebben.

Overigens bedankt voor je hulp. Maar ja waar moet ik nu verder zoeken, ik weet het niet. Ik zou graag deze pc ook via de router willen laten werken. Want het is nu óf de pc's boven doen het óf ik koppel de router af en dan doet deze het, niet echt een ideale situatie.
 
De kabel is dus niet meer verdacht.... Dan moet er toch ergens een instelling gewijzigd zijn [een vinkje ergens in een vakje gevlogen...]. Als je, onder bureauaccessoires, de "command shell" [opdrachtprompt] start, tik CD\ , en dan IPCONFIG, dan zou je in die niet werkende PC ergens mogelijk een adresfout kunnen zien staan... als hij de router kan zien, staat er bij "standaardgateway" het IP nummer van je router [meestal 192.168.1.1], bij het subnetmasker moet [in de regel] 255.255.255.0 staan.... bovendien moet bij IP adres een getal staan dat in de range van je router zit [dus als de router 192.168.1.1 is, moet het IP adres 192.168.1. X zijn [X is een getal tussen 2 en 255]....
De PC krijgt dat IP adres van de router toegewezen......

[sluit het opdrachtprompt venster door achter de C:>\ "exit" te tikken]
 
Laatst bewerkt:
Als je, onder bureauaccessoires, de "command shell" [opdrachtprompt] start, tik CD\ , en dan IPCONFIG, dan zou je in die niet werkende PC ergens mogelijk een adresfout kunnen zien staan... als hij de router kan zien, staat er bij "standaardgateway" het IP nummer van je router [meestal 192.168.1.1], bij het subnetmasker moet [in de regel] 255.255.255.0 staan.... bovendien moet bij IP adres een getal staan dat in de range van je router zit [dus als de router 192.168.1.1 is, moet het IP adres 192.168.1. X zijn [X is een getal tussen 2 en 255]....
De PC krijgt dat IP adres van de router toegewezen......

Er is sprake van een adresfout zoals je hierboven schrijft. Als hij via de router is aangesloten ziet hij inderdaad mijn ip niet meer, dan krijg ik dus een 162.en nog wat ip en bij subnetmasker staat dus idd dat 255.255.255.0 ip. En er staan dus ineens geen 192. en nog wat ip's meer bij.

Alleen hoe is dat nu gekomen en nog beter hoe verander ik dat weer? Ik snap er echt niets van en ik heb niets veranderd bij mijn weten kwa vinkjes.
Het ging echt zoals ik zei, ik had windows geupdate, nog wat gesurfd op het internet, toen afgesloten en de andere ochtend kan ik ineens geen verbinding meer maken.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens in Internet Explorer bij Extra -> internetopties -> verbindingen -> lan instellingen.... in dat venster mag nergens een vinkje staan.....
 
Daar staan geen vinkjes, fijn dat je me wilt helpen!
 
Ga vervolgens op het bureaublad naar "mijn netwerklocaties" [1x links, 1x rechts] -> eigenschappen, klik 1x link, 1x rechts op de lankaart [netwerkkaart] -> eigenschappen, zoek in het lijstje het TCP/IP protocol, klik het aan en klik op "eigenschappen"... in het venster moeten 2 "bolletjes" staan.. 1 bij "automatisch een IP adres toewijzen, 1 bij "automatisch een DNS ... enz.........
 
De vinkjes staan goed, ik heb er overigens 3 (lan verbindingen), (vraag niet waarom, dat weet ik niet) twee heb ik sinds vandaag uitgeschakeld.Omdat daar geen activiteit te bespeuren was en ik zo hoopte het probleem op te lossen.

34sjjux.jpg
 
Laatst bewerkt:
Die 1394 is je firewirekaart.. [digitale camera's etc.] , die "wan" kan ik even niet plaatsen... [wireless?] ....
Volgende truc: ga naar deze computer [1x links, 1x rechts], eigenschappen, hardware, apparaatbeheer, klik 1x links, 1x rechts op de [juiste] netwerkkaart, klik "installatie ongedaan maken"... Start de PC opnieuw op, Windows juicht dat er nieuwe hardware gevonden is en installeert de benodigde stuurprogramma's opnieuw......
 
Heb ik gedaan, maar helaas nog niets. Lanverbinding werd weliswaar gelijk vernieuwd, heet nu Lan3, maar geen verbinding via de router.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen idee waar ik het moet zoeken. Zou er in services ineens wat fout staan, maar ja dat lijkt me ook raar als ik zelf niets veranderd heb. Ik heb nu tijdelijk een oud pctje ernaast staan want anders krijg ik ruzie met de rest. Maar ik zou graag mijn gewone pc weer kunnen gebruiken.

Of zou anders een format C het op kunnen lossen ErpCity?

Die 1394 is je firewirekaart.. [digitale camera's etc.] , die "wan" kan ik even niet plaatsen... [wireless?] ....


En wat betreft die "wan", die is van Compuserve heb ik pas van iemand anders gehoord. (Ik heb dus niets draadloos)
 
Laatst bewerkt:
Dat "draadloos" was een gokje.... hoewel "wan" staat voor wide area network...
Format C lijkt me een erg radicale oplossing..... tenzij je niets bijzonders op die C schijf hebt staan... maar dan nog... het is niet alleen dat je XP erop moet zetten, maar ook alle drivers van moederboard en randapparatuur...... vervolgens alle programma's weer installeren, alles configureren........ da's nie niks..... Kijk als er nog een boel ander "ongenoegen" met die PC is... dan is zo'n opfrisbeurt wel eens lekker..........

Staat die "wan" ook in "apparaatbeheer" als fysieke kaart? [ik bedoel... heeft die PC 2 netwerkkaarten?] Dan zou er een tweede gat voor een utp kabel moeten zijn, en zou je deze kaart kunnen inschakelen en daarop proberen...... Het moet een klein dingetje zijn..... maar soms heeft 1 vinkje op de verkeerde plek, waanzinnige gevolgen...
Kun je de netwerkkaart omwisselen met die uit een andere PC [alleen maar om weer een variabele uit te kunnen sluiten]? Of is het een "on board" lan kaart?
 
Dat "draadloos" was een gokje.... hoewel "wan" staat voor wide area network...
Format C lijkt me een erg radicale oplossing..... tenzij je niets bijzonders op die C schijf hebt staan... maar dan nog... het is niet alleen dat je XP erop moet zetten, maar ook alle drivers van moederboard en randapparatuur...... vervolgens alle programma's weer installeren, alles configureren........ da's nie niks..... Kijk als er nog een boel ander "ongenoegen" met die PC is... dan is zo'n opfrisbeurt wel eens lekker..........
Het is ook heel veel werk om alles weer goed in te stellen, daarom doe ik het ook liever niet. En ik heb wel een image, maar die is al heel oud.

Staat die "wan" ook in "apparaatbeheer" als fysieke kaart? [ik bedoel... heeft die PC 2 netwerkkaarten?] Dan zou er een tweede gat voor een utp kabel moeten zijn, en zou je deze kaart kunnen inschakelen en daarop proberen...... Het moet een klein dingetje zijn..... maar soms heeft 1 vinkje op de verkeerde plek, waanzinnige gevolgen...
Kun je de netwerkkaart omwisselen met die uit een andere PC [alleen maar om weer een variabele uit te kunnen sluiten]? Of is het een "on board" lan kaart?

Hij staat wel in apparaatbeheer maar dan met een kruis erdoor en deze pc heeft maar 1 netwerkkaart. Ik heb er nu een andere ingedaan met nul komma nul resultaat.
Verder kan ik nu ook niet meer rechtstreeks op het internet komen.
 
Laatst bewerkt:
Mijn probleem is opgelost. Ik had het ondertussen ook op een ander forum gepost, want ik zat echt met mijn handen in het haar (normaal gesproken post ik het altijd op één forum) en daar kreeg ik een Winsockxp fix als oplossing aangereikt.
De eerste keer werkte dat niet, maar toen ik alle beveiliging had uitgezet, behalve Nod en ik het vinkje weggehaald had bij Imon >Miscellaneous > Automatically detect changes in network, werkte het wel.

Ik ben heel blij, ik heb weer internet achter mijn router.
 
Laatst bewerkt:
Weer wat geleerd...! :thumb:
Blij dat het opgelost is......!
 
Ik ben ook erg blij en ErpCity jij ook nog bedankt voor je hulp.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan