Router werkt, netwerkkaart werkt, toch geen verbinding....?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Susie25

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2007
Ik heb een zeer apart probleem die zelfs mijn collega (werk bij een IT bedrijf, ben zelf geen IT'er) niet kan verklaren.

We zijn kort geleden verhuisd en ik heb onze router hier gewoon weer aangesloten. Sinds die tijd kan de laptop geen verbinding meer krijgen met de router. Ik dacht eerst dat het aan de router lag, maar gek genoeg krijg ik met de laptop van mijn werk probleemloos verbinding.
Dus heb ik mijn thuislaptop mee naar het werk genomen en tot mijn verbazing kreeg de laptop zonder problemen verbinding met het draadloze netwerk daar.
Het ligt dus niet aan de router en dus ook niet aan mijn netwerkkaart. Maar iets gaat er mis met de verbinding tussen die 2.

Wie o wie heeft er nog tips of ideeen?

Ik heb tot nu toe de router al totaal gereset en opnieuw ingesteld, ik heb de netwerkkaart eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd. Maar hij blijft maar 'netwerkadres verkrijgen'.

En als je de laptop met een netwerkkabel op je router aansluit, heb je dan wel verbinding?

Ja, dan heb ik probleemloos verbinding. Maar dus niet draadloos meer. :rolleyes:

En met de kabel internetten is echt geen optie. Want zie even voor je dat ik nu een mega lange kabel vanuit de meterkast dwars door mn huis heb lopen om te kunnen internetten en 's avonds deze kabel weer helemaal in moet rollen en op moet ruimen. Bah......

En als je de router onbeveiligd zet krijgt de laptop dan ook geen verbinding?

Ok, dan doet hij het dus wel.

Wow, dat ie t doet :eek:

Maar ja, nu dus geen beveilging.... Hoe op te lossen?

Bedoel je dit:

Method: WPA2 and WPA (PSK) (recommended)
Encryption: TKIP and AES (recommended)

Je gebruikt dus alleen een encryptie sleutel en geen mac adres beveiliging? Probeer dat opnieuw in te stellen en te kijken of de laptop nu wel verbinding kan krijgen.

Euuh, ja... nu komt de aap uit de mouw. ;)
Ik ben best wel een leek (niet helemaal, maar toch wel een beetje).
Hoe doe ik dat?

WPA2 bij beveiliging aanvinken en een wachtwoord invoeren.

Jammer genoeg is het niet zo simpel als je het nu vertelt.

Ik zie dit:

Bijlagen

• naamloos.JPG
    naamloos.JPG
    67,1 KB · Weergaven: 40
Bij pass phrase geef je het wachtwoord aangeven die je straks ook in je laptop op moet geven.

Dat is dus wat ik eerst had. Daarmee kreeg ik dus geen verbinding. :)

Heb je wel het wachtwoord op je laptop in kunnen voeren?

Wat ik dus oorspronkelijk had was die instelling die ik in het plaatje liet zien en dan inderdaad een pass phrase.

Daarmee kreeg ik dus geen verbinding. Deze pass phrase heb ik nooit ergens in hoeven voeren, want ik voerde gewoon mijn gebruikersnaam en wachtwoord in (waarmee mijn werklaptop wel verbinding kan krijgen) op mijn laptop.

Dus op zich ben ik nu even ver als dat ik begon.
De beveiliging ligt er nu af en nu heb ik draadloos internet. Maar ja, dat vind ik ook niet alles.

De pass phrase is het wachtwoord waarmee je op je router inlogged en niet het wachtwoord van je computer. Bij het maken van een verbinding met je router zal je deze moeten invoeren om te kunnen inloggen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan