Router werkt niet correct.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrTheRager

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2010
Hi,

Ik heb laatst een nieuwe router aangeschaft namelijk een Linksys WRT160N. Geinstalleerd met behulp van de cd die erbij zat. Moest daarna 2x opnieuw installeren.. Ik heb Windows Vista Home Basic. Nu staat er echter wanneer ik kijk naar m'n verbinding:

Verbonden met: Onbekend netwerk (Linksys)
Toegang: Lokaal en internet

Nu en dan doet ie het perfect. Laden van internetpagina's gaat erg snel, downloaden gaat erg snel etc. Dan opeens draait alles om en is ie SUPER traag. Heel irritant en ik heb geen flauw idee wat er nu precies aan de hand is.

Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Mvg, Rager.

Heb je de verbinding beveiligd? Met WPA2 bijvoorbeeld? Het kan zijn,als je hem niet beveiligd hebt,dat er een ander meesurft op je verbinding.

Kun je 's vertellen wanneer hij supertraag wordt? Op vaste intervals of willekeurig? Ik heb begrepen dat het standaard kanaal van je router 11 is,je kunt ook eens kanaal 1 of 6 proberen.
Edit: uitleg

Laatst bewerkt:
Hij wordt traag op willekeurige momenten. Heb geprobeerd om het kanaal te veranderen naar 1 maar dat helpt ook niet. Ik heb wel gezien in het netwerkcentrum dat ie is verbonden met meerdere netwerken :confused: Als ik er dan op klik zie ik staan:

Pc_van_... ---> in die map staat een printer.
WRT160N ---> naam van m'n router dus.

Mvg, Rager.

Je kunt je router een andere schermnaam geven bij de instellingen van je router( of SSID uitzetten) zodat je zeker weet dat je met je eigen router verbonden bent. Het is heel goed mogelijk dat iemand bij je in de buurt dezelfde router heeft met dezelfde naam en als hij een onbeveiligd netwerk heeft dat je pc/laptop af en toe verbinding probeert te zoeken met die router of dat die router jouw signaal eruit drukt. Van hieruit kan ik dat niet nagaan.Je kunt ook bij je netwerkkaart jouw router bovenaan zetten bij voorkeursnetwerken en die andere (vreemde) daaruit verwijderen.

Je kunt je router een andere schermnaam geven bij de instellingen van je router( of SSID uitzetten) zodat je zeker weet dat je met je eigen router verbonden bent. Het is heel goed mogelijk dat iemand bij je in de buurt dezelfde router heeft met dezelfde naam en als hij een onbeveiligd netwerk heeft dat je pc/laptop af en toe verbinding probeert te zoeken met die router of dat die router jouw signaal eruit drukt. Van hieruit kan ik dat niet nagaan.Je kunt ook bij je netwerkkaart jouw router bovenaan zetten bij voorkeursnetwerken en die andere (vreemde) daaruit verwijderen.

Er is inderdaad bij mij in de buurt iemand met dezelfde naam en waarschijnlijk dezelfde router met een onbeveiligd netwerk :p Ik ga proberen om de naam te veranderen van mijn router en kijken of het werkt. Hoe kan ik precies mijn router bovenaan zetten?

Mvg, Rager.

Heb nu de SSID veranderd naar Thuis 13, staat er bij Verbonden met:

Thuis 13

Onbekend netwerk (Thuis13)

Het rare is dat ie met meerdere netwerken is verbonden, namelijk de 2 die boven genoemd zijn. Ik kijk 1 week hoe het internet het doet. Bedankt voor uw hulp :)

Mvg, Rager.

Graag gedaan hoor, we horen het wel weer als het probleem blijft bestaan.
Succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan