Router werkt niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

nora0604

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Heeft iemand verstand van routers?
Ik heb een Broadband Router 4 port 10/100.
Tot voor een paar dagen geen problemen.
De laatste dagen waren sommige pagina's
niet te breiken ,ook mijn MSN niet,als ik hem nu loskoppel, werkt alles goed op de computer.
Wat kan er mis zijn met de router,herkent iemand dit probleem?wanadoozegt ook dat het de router is.
groeten Nora

Nora,
Zit er maar 1 computer aan de router.
Van welk merk is de router en welk type.
Welke windows versie gebruik jij.

Instalatie cd

Zat er ook een cd bij om de router te instaleren?
Zo ja zou ik gewoon de router resetten en de cd opnieuw gebruiken, dit doe je natuurlijk alleen als je geen verstand hebt van de router om er eens in te snufellen.
het is niet zo makkelijk uitgelegd allemaal dus mischien is dit dan wel de makkelijktste optie.

grtjs jjw

Ik heb windows XP,maar is het wel mijn router?
wat blijkt nu ben ik een paar uur aan het internetten
krijg ik hetzelfde gedoe ,van sommige sides weergeeft
hij de pagina niet of wel de side maar de links verder op de side niet, nou ga ik toch wel ernstig twijfelen of het de router wel is.Kan het een virus zijn of iets ander op mijn compu.Virusscanner heeft niets gevonden,maar
toch.
groeten Nora

Internetsecurity

Draait er niet iets van InernetSecurit mee ofzo.
Een prgramma wat in de gaten houd welke site er worden bekeken en sommige niet mogen bekeken worden?
grtjs jjw

Hoi, Nou dat weet ik niet maar het zijn normale sides
hoor zoals Libelle en zo, het gekke is nu heb ik het net geprobeerd krijg ik ze weer wel, is dit geen probleem bij wanadoo je zou toch denken van wel
groeten Noea

de een wel en de ander niet?

Wat wel vreemd klinkt is dat de een wel en de ander niet goed werkt.
Zelfs met spware of iets zouden nog alle sites het wel moeten doen.
Hmm nee denk ook niet dat het aan de router ligt, aan de provider ook niet hoor, die zorgt alleen maar voor de verbinding en die is goed want anders had je helemaal geen internet.
Gebeurdt het erg veel.
grtjs jjw

Nee ongeveer sinds 4 dagen het begon dat ik geen hotmail meer kreeg,het lijkt wel of het met de sides die ik veel bezoek gebeurd,mijn favoriete side had ik ook een paar dagen niet meer,lag niet aan de side want iedereen had hem wel.
Groeten Nora

Nu wil ik dus mijn router weer terugzetten (heb het zelf nog nooit gedaan)maar probeeer het volgens het boekje (heb de router dus niet gereset)
TC/IP op automatisch gezet
Uitvoeren:CMD ipconfig( op het voorbeeld staat er een
gatewaynummer ingevuld mij bij dus niet
dan ipconfig/release,dan wordt dus het IP adres ververst en hoort alles op 00000000 te staan ,nou
bij mij staan dus de nummers er nog gewoon in,
met nog steeds geen gatewaynummer
dus doet hij natuurlijk verder niets,sorry heb er niet zoveel verstand van,wat doe ik nu weer fout?
Heb hem maar weer even rechtstreeks aangesloten anders heb ik weer geen internet.
groeten Nora

Je kunt een router inderdaad alleen teruzetten naar basic instellingen door hem echt te resetten.
Nogmaals het klinkt een beetje vaag dat het daardoor zou komen.
Het is een losse router?
Had je wel altijd verbinding met internet terwijl die router ertussen zat?

Ik heb windowsXP 2 computers met een router
verder dus nooit problemen,net startte ik mijn computer opnieuw op hup, weer geen internet,moet ik weer
een nieuw verbinding maken bij netwerkverbingen en
dan doet hij het weer, wel weer zonder MSN en sommige pagina's opent hij dus weer niet,
Wanadoo gebeld die zijn al naar huis,vorige keer
al superlang aan de phone gehangen alle instellingen
doorgenomen ,staan goed ze weten het niet,Ga ze maar weer eens bellen morgen ,dit is wel zeer
vervelend iedere keer.
Groeten Nora

Nieuwe verbinding??

Nieuwe verbinding?
je moet dus aangeven in de netwerk omgeving een nieuwe verbinding te willen maken?
Als je nou eens netwerkomgeving opvraagd.
Dan zie als het goed is een pictogram staan, LAN VERBINDING, daar druk je op rechts met de muis, kies voor eigenschappen, je ziet in het rijtje ook een INTERNET-PROTOCOL staan, die klik je een keer aan, kiest voor knp eigenschappen en kijkt eens of er staat aangegeven, AUTOMATISCH EEN IP ADRES VERKRIJGEN.

Zo niet wil ik dat even weten.
grtjs jjw

Je hebt dus een adsl modem?
Van Wanadoo, is dit alleen een modem of weet je dat niet?
Heeft het wel gewerkt, dus modem aangesloten op router en de pc's aangelsoten op de router.
Je kunt neem ik aan als je de router er weer tussen zet wel in de router komen met een een bepaald ip adres via een webbrowser?
Als je dit dan doet dan kom je in een menu en ergens zou ook moeten staan DHCP, hier zou je instellingen kunnen plegen omtrent het geven van ip adressen voor pc's die aan de router hangen.
Dit zou dus ook aan moeten staan of iets in die geest van dhcp server is active.
grtjs jjw

Hoi,
Ik heb een Com 21 van de wanadoo mijn Router heet
Broadbandrouter en die neemt na de instellingen uit
het boekje automatisch alle IP adressen over
via de PC.Allleswerktaltijd prima , sinds 5 dagen niet meer,ga morgen informeren of er weer eens storingen zijn in de regio ook al zeiden ze gisteren van niet.
groetjes Nora

Als dat zo is

Als dat zo is dan zou ik inderdaad eerder gaan twijfelen of er dan toch geen storingen zijn in de buurt.

Goedemorgen allemaal,
Ik wil nog even zeggen dat het probleem is opgelost en hoe dan weet een ander die dezelfde problemen heeft dat ook.Op een gegeven moment had ik dus helemaal geen internet meer,eerst de ene pagina wel en de andere niet.
Het lag dus niet aan mijn router en deze keer ook niet aan Wanadoo.
Het blijkt dus dat er toch iets niet tof zat in mijn kabel
die van mijn com21 naar mijn computer loopt,
Heb een nieuwe gekocht en alles werkt weergoed,
ookmijn router weer aangesloten yes ikweet hoe dat gaat (methet boekje gelukt)en eerst wat hulp van de buurjongen.
Bedankt voor alle hulp allemaal
Groetjes Nora

Tja

Wat we op school altid al leerde, eerst alle simpele dingen zoals bekabeling nakijken, helaas doet bijna nietmand dat en denk ik er ook veel ste weinig aan.
Nou alles werkt weer en dat is mooi, veel internet plezier dan maar.
grtjs jjw

Ohja vergeet niet de vraag op STATUS OPGELOST te zetten.

Oh, blijkt dus toch dat ondanks mijn nieuwe kabel ik nog
steeds niet alle pagina's krijg en na veel gebel met Wanadoo
en testen met ping e.d.ze eindelijk toegeven dat er toch iets mis moet zijn met de verbinding ,ze hebben de klacht nu doorgegeven en denken dat het misschien
aan het IP adres kan liggen,Ze gaan het uitzoeken.Heb kabel toch gehouden want met die andere deed het
nternet het helemaal niet meer
Groeten Nora

Nou wat een ellende, dan moeten we dat ook maar afwachten, uiteraard doen net de sites waar jij graag komt zo vervelend? of valt dat mee?
grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan