router werkt niet meer??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rammstein1990

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2007
Berichten
7
Merk router: LevelOne wbr-3408 versie 1

Hebben 2 pc's en een spelcomputer verbonden via de router. Altijd goed gedraaid.
Sinds gisteren geen verbinding meer met internet, wel zonder router verbinding..

Wat kan het probleem zijn?

Hebben geprobeerd de firmware te updaten maar is niet gelukt, geeft foutmelding aan.
 
Het is wel handig bij probleemmeldingen ook de foutmelding te vermelden. Wij kunnen niet zien wat de melding is.

De meeste routers hebben achterop een klein resetknopje. Hiermee kun je de router terugbrengen naar de fabrieksinstellingen. Dit wil nog wel eens helpen.
Hoe de stappen zijn van het resetten verschilt per router en daarvoor kun je het beste even in de handleiding kijken.

Bij sommige dien je de resetknop 5 tot 30 seconden ingedrukt te houden. Daarna zie je meestal dat de lampjes iets gaan doen.

Opties 2 is dat je het resetknopje moet indrukken. Terwijl je dat dat haal je de stroom eraf en zet je deze er weer op terwijl je nog steeds het knopje blijft indrukken.

Vermeld ook nog even de waardes van IPConfig/all
Dit doe je door:

Start-> uitvoeren> type in CMD en klik op OK
Type nu in: ipconfig/all > c:\ip.txt
Ga naar de windows verkenner en ga naar c:\. Daar vindt je een bestand met de naam ip.txt. Dubbelklik daarop en kopieer alles wat daar staat even in het topic als reactie.

Vermeld ook even wat je hebt: Kabel / ADSL
 
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: pc
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding 2:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC #2
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-E0-7D-98-3F-2A
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.0.2
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.0.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : woensdag 17 oktober 2007 15:27:17
Lease verlopen . . . . . . . . . : zaterdag 20 oktober 2007 15:27:17


Verbinding via kabel..

Zijn bij leverancier geweest en de router werkt af en toe..als we zowel de modem als router resetten dan hebben we weer verbinding. Als je pc opnieuw start dan is de verbinding weg. Leverancier heeft de router opnieuw ingesteld.
 
Kun je even vermelden welk merk en type router je hebt.
 
Er is een firmware die je kunt installeren. Dit kan dit probleem mogelijk oplossen. Ik zou als je dit zelf nooit hebt gedaan even in overleg treden met je leverancier of hij dit kan doen.

Bij de laaste firmware staat dat het het volgende probleem oplost
Solves too many sessions hangup issue

Dit zou mogelijk iets met jouw problemen te maken kunnen hebben.

Firmware kun je vinden op:
http://www.level-one.de/support.php?searchdl=WBR-3408&srch_firmware=1

Download degene met als datum: 2007-03-29
 
Willen de firmware updaten maar krijgen dan een foutmelding:

Error. Data niet save. Upgrade file not correct type or version for this device. Upgrade failed
 
Ik neem aan dat je daarmee bedoelt de problemen ?

Hopenlijk zijn die nu opgelost door de update.

Je hoeft dus verder niets meer te doen dan uit te gaan testen of de problemen nu nog voorkomen.


De update is voor je router en niet voor PC's. Dus je hoeft niet nogmaals op een andere pc deze update ook te gaan doen.
 
heb nog steeds probleem met draadloze verbinding..
ik heb draadloos internet via een usb adapter..

gister gaf mijn pc aan dat de adapter niet meer goed was...
dus ben vandaag langs de leverancier geweest en die heeft hem getest en volgens hem zou hij het goed moeten doen, maar toen ik thuis kwam deed hij het nog steeds niet.
als ik hem uit de usb poort haal loopt men pc ook vast...
 
Zelf slechter evaringen gehad bij met een draadloos USB stick Ook daar viel steeds de verbinding weg. Of alles werkte goed tot zij de volgende weer de pc aandeed en toen deed hij het niet meer. De stick vondt dan ook geen draadloze netwerken meer.

De enige mannier waarop ik het weer aan de praat kon krijgen was dan door de drivers te verwijderen en opnieuw installeren. Zij hadden 2 laptops met een USB stick en allebei dezelfde problemen, dit terwijl de router van hetzelfde merk is.

Merk was Sweex en uiteindelijk het advies gegeven om iets beters te nemen. Ik heb toen een Asus PCMCIA kaart (is een laptop) gekocht en sindsdien totaal geen problemen meer.

Ik kon het namelijk goed testen met mijn eigen laptop. Deze bleef altijd goed werken terwijl de andere uiteindelijk de verbinding verloren.

Je zou dus eens kunnen proberen als test als hij het niet meer doet om via Appraartbeheer de stick op te zoeken. Daar te dubbelklikken op driver en te kiezen voor verwijderen. Daarna herstart je de PC en als het goed is installeert Xp hem daarna weer netjes. Dan weer testen of alles goed werkt.

Als alles dan weer goed werkt ben ik bang dat je met hetzelfde probleem zit wat ik had en kan je dan maar 1 advies geven om geen USB variant te nemen maar een PCI (desktop pc) of PCMCIA (laptop).

Nog wat vragen
De spelcomputer is die ook via een usb stick of vast bedraad
De andere PC gebruikt die dezelfde USB stick (merk/type) of een andere en heeft die ook de foutmelding. Anders de sticks eens omwisselen en controleren of het probleem dan verplaatst naar de andere PC.
 
Laatst bewerkt:
De ene pc zit gwoon met kabel op het internet.
de spelcomputer is via WiFi verbonden met de router en hij functioneert prima....
alleen de andere pc doet het nog niej met de usb stick..
k kan het stuurprogramma verwijderen.... maar ik heb vista en vista kan er geen stuurprogramma voor installeren dan die van de cd die erbij zat....
hopelijk weet je hiermee meer
 
maar ik heb vista en vista kan er geen stuurprogramma voor installeren dan die van de cd die erbij zat....
hopelijk weet je hiermee meer

Dat laatste is niet helemaal duidelijk. Bij XP was het zo dat als ik maar 1x die drivers had geinstalleerd is ze dan rustig kon verwijderen. Een volgende keer als ik de drivers verwijderde kon XP deze zelf weer vinden.

Maar vermeld even welk merk en type USB stick het is.

Tevens kun je dus wel stellen dat het probleem bij de stick ligt aangezien de overige apparten wel goed werken, dit ter info. Het kan ook zijn dat het signaal van het draadloos netwerk te veel gestoord wordt naar boven. Dit zou je kunnen testen door je PC eens beneden te zetten en dan controleren of het wel goed gaat.

Zo ja dan zul je of je router op een andere plaats moeten zetten zodat mogelijk het signaal beter doorkomt naar boven. Ook kun je de antenne van de routers anders richten dit kan zeker helpen bij slecht ontvangst.

Lost dat niets op dan denk dan zou je de USB stick eens in de andere PC moeten stoppen en testen of die er wel goed mee werkt.

Werkt het dan ook niet dan ligt het echt aan de stick en kun je beter een goede draadloze netwerkkaart kopen die niet usb is. Kan ook zijn dat de stick niet goed samenwerkt met de router, dit komt soms voor.

Werkt het wel dan ligt het aan:
Drivers van de USB stick. Even op de website van de fabrikant kijken voor een update van de drivers/software
Signaal teveel gestoord.
USB stick is niet 100% compatibel met Vista
Windows omgeving werkt niet goed. Mogelijk Spyware/Virus die iets doet. Acht ik klein maar je moet dingen uitsluiten.
 
Ok, het is gelukt..

Nu hebben we beneden alles voor elkaar...nu boven nog!

Fijn!

Wel even handig als je vermeld *hoe* het dan gelukt is. Dan hebben anderen daar ook iets aan:eek:
Ik krijg nog steeds die foutmelding bij het upgraden zoals TS hierboven vermelden waar ik dat bestand look vandaan haal. Terwijl de filenaam niet veranderd is. Dat is al een bug op zich.

x6hfeq.jpg



ps ja ik weet dat het een oude thread is, niettemin:)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan