Router werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

qxserver

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2010
Berichten
29
Hallo ,

Vandaag heb ik een nieuwe router gekocht(asus) ik kan deze op verschillende modussen zetten Router/Repeater en Acces Point. Mijn probleem is als ik de router gewoon op router modus heb werkt het niet , schakel ik over naar Acces Point werkt het internet wel gewoon maar dan heb ik een direct ip adres van mijn speedtouch dus alle kabeltjes zitten geloof ik dan wel goed aangesloten. Wie kan mij helpen of heeft tips wat ik kan veranderen. Alvast heel erg bedankt!
 
Wat zou je willen veranderen dan? De speedtouch is een routermodem, dus die deelt aan alle pc's die aan de asus accesspoint verbonden zijn een ip-adres uit. Dat is prima, en ook makkelijk bij portforwarden: Je hoeft alleen op de speedtouch te portforwarden, niet ook op de asus.

Tijs.
 
Ja ik krijg nu ip adressen van de speedtouch omdat ik hem nu Acces Point modus heb maar ik wil ip adressen krijgen van de asus, ik snap gewoon niet waarom dat niet werkt. Zet ik hem weer terug in Router modes, ik krijg wel gewoon ip adressen van de asus maar het internet werkt niet dat is mijn probleem wel ip adressen en geen internet en krijg ik ook zon melding onderaan bij windows No internet acces met zo;n uitroepteken. Wat ook raar is dat als ik bijvoorbeeld naar Google ping krijg ik het ip adres van google te zien en dan krijg ik 4 packet loss en ik kan dus ook geen internet pagina's laden...
 
Als zowel de speedtouch als de asus (in router-modus) ip-adressen uitdelen in dezelfde ip-reeks, dan is Internet via de asus niet beschikbaar. Je zult dan de (DHCP en LAN) ip-reeks op de asus moeten veranderen naar een andere reeks.
Als de speedtouch en de asus (in router-modus) ip-adressen uitdelen in verschillende ip-reeksen, dan had ik verwacht dat het zou (kunnen) werken.

Dus maar eens gaan vermelden
a. welk ip-adres je pc krijgt van de speedtouch als de asus als accesspoint wordt ingezet
b. welk ip-adres je pc krijgt van de asus als die als router wordt ingezet.

Tijs.
 
van de speedtouch krijg ik ip adressen 192.168.1.65 of 192.168.1.90 in die reeks
van de Asus krijg ik dan 172.168.120.100 zo zelf ingesteld. En via de Asus kan ik gewoon in de speedtouch komen via 10.0.0.138 dus dat zit allemaal wel goed aangesloten ..
 
Lijkt mij vreemd dat de speedtouch bereikbaar is onder 10.0.0.138, maar dat die zelfde speedtouch ip-adressen uitreikt in de 192.168.1.x reeks?

M.b.t. je probleem: Ik zou verwachten dat je de asus router niet met zijn WAN-aansluiting hebt doorgekoppeld met (een van de) LAN-aansluitingen van de speedtouch, maar dat je (bijv.) een van de LAN-aansluitingen van de asus hebt doorgekoppeld met (een van de) LAN-aansluitingen van de speedtouch.
Andere reden zou kunnen zijn dat de reeks die je in de Asus gebruikt incorrect is. Zie ook Wikipedia (hier):
172.16.0.0 – 172.31.255.255 (met subnetmasker 255.255.0.0 of evt. 255.240.0.0; evt. mag subnetmasker 255.255.255.0 ook, maar voor klasse C netwerken is de private range 192.168.x.x segment bedacht). Jouw Asus-reeks valt buiten de toegestane private range 172.16.0.0 – 172.31.255.255..........

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mn ASUS nu gereset en krijg bij de setup dit te zien:

Detect connection again: DHCP connection failed.
(1) Got IP: 192.168.1.65
(2) Connected to the ISP DNS: 192.168.1.254
(3) Failed to connect to the public DNS:
8.8.8.8, 208.67.220.220
There might be a proxy server in your network. Please check with your Internet Provider or network administrator.
Going to Internet
Please close this window and finish configuring the settings. Open a new window to connect to the Internet.
Simply Wireless Security Setting : Look up and configure the encryption setup.
Advanced Setting page: Manual configuration and fine-tuning.
Add to Favorites: Hence, we recommend that you add this URL to your Favorites list for quick access to the RT-N12’s web GUI.
 
Oja en voor dat bericht zei die dit Ipconflict en heeft de router zichzelf naar 192.168.2.1 geset.
 
a. Het 192.168.1.x ip-adres is NIET het ip-adres dat de asus van de speedtouch heeft gekregen (WAN-gedeelte), maar de reeks die de asus gebruikt op zijn LAN-gedeelte. Het WAN-gedeelte van de asus moet op "Automatic IP" zijn ingesteld.
b. hier de handleiding van het apparaat. Is de WAN-poort van de asus wel verbonden met een van de LAN-poorten van de speedtouch?
c. Als er een ip-conflict opgetreden is met de 192.168.1.x reeks, dan zal er nog een router staan tussen de asus en de speedtouch, lijkt me.

Ik ga nu stoppen met deze discussiedraad, want (als bovenstaande tips geen oplossing bieden): Ik zou zelf de asus gewoon als accesspoint gebruiken (zie mijn eerste posting).

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan