Router wordt niet herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Chopper

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2001
Berichten
151
Nu heb ik uit de tips en trucs wat stappen gevolgd om mijn netwerk wat beter in te richten dan de standaard opties.
Ik heb mijn pc en laptop nieuwe IP adressen gegeven, DHCP functie in mijn router uitgeschakeld en vervolgens de ip adressen van mijn pc's ingegeven.

Nu is het resultaat:
* mijn laptop herkent de (draadloze) verbinding maar kan niet meer het internet op
* Mijn desktop werkt prima
* Na opnieuw opstarten van mijn pc kan ik niet meer bij mijn router komen. Deze wordt niet meer herkend!

Gek genoeg branden alle lampjes op mijn router nog en kan ik dus gewoon met mijn desktop het internet op!:confused:

Wie kan mij wat meer wegwijs maken in de wereld van thuisnetwerken.....

Thanks!
 
Wat heb je allemaal uitgespookt ? Registerwijzigingen ?
Waar zou het voordeel moeten zitten ? Wie weet kunnen er meer forumbezoekers iets van leren ?
 
Tja, dat zou je je gaan afvragen :)

Nee, heb geen gekke dingen gedaan. Dus niets in het register gewijzigd. Alleen de DHCP functie op mijn router uitgeschakeld.

Het idee is dat wanneer je deze functie op je router uitschakeld en ip-adressen per pc toekent, je voorkomt dat ongenodigde mensen op je netwerk automatisch een ip adres toegewezen krijgen. Dus veel veiliger. Daarnaast werkte mijn remote desktop niet vanwege, volgens mij, verkeerde netwerk instellingen.
Dus ik dacht laat ik het meteen eens goed aanpakken!

(En uiteraard is het altijd leuk om een beetje met je pc te klooien...en van netwerken heb ik nog niet veel verstand...al doende leert men! :) )

Het lijkt er nu wel op dat mijn router achter vage firewall instellingen verdwenen is...maar uitschakelen van mijn norton firewall heeft geen resultaat!
 
Geplaatst door Chopper
Tja, dat zou je je gaan afvragen :)

Alleen de DHCP functie op mijn router uitgeschakeld.

Het idee is dat wanneer je deze functie op je router uitschakeld en ip-adressen per pc toekent, je voorkomt dat ongenodigde mensen op je netwerk automatisch een ip adres toegewezen krijgen. Dus veel veiliger. Daarnaast werkte mijn remote desktop niet vanwege, volgens mij, verkeerde netwerk instellingen.
Dus ik dacht laat ik het meteen eens goed aanpakken!


Het lijkt er nu wel op dat mijn router achter vage firewall instellingen verdwenen is...maar uitschakelen van mijn norton firewall heeft geen resultaat!

Dat middelste moet je me toch eens uitleggen want dat snap ik niet ?
 
Het is gewoon een extra beveiliging. Stel iemand weet de WEP code te kraken en zo je draadloze netwerk op kan, dan herkent de router zijn IP niet en heeft diegene dus geen toegang tot je netwerk.

Is trouwens nog steeds niet opgelost...denk dat ik de router maar gewoon reset!:confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan