router ziet printer niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartpijnaert

Gebruiker
Lid geworden
26 mrt 2009
hallo,

Ik zou graag van mijn laptop (Acer met vista) willen draadloos printen naar mijn printer. (Canon Pixma MP540). Deze geeft een usb-kabel welke ik kan aansluiten op mijn router (D-link DIR635) Deze heeft een usb-aansluiting.

Wanneer ik alles aanleg dan zie ik nergens dat mijn router de printer herkent en ook via de vista: printer toevoegen kan hij hem niet op het netwerk vinden.

Mocht de router de printer vinden dan zou het mij wel lukken om een de printer een vast ip-adres te geven en het netwerk te installeren, maar de router ziet de printer dus niet.

Is het voldoende om gewoon de usb-aansluiting in de router te steken en de printer aan te leggen opdat de router de printer zou herkennen of vergeet ik nog iets?

Alvast bedankt voor de hulp!

groeten,

Bart

Hallo,

ik had gisteren hetzelfde probleem en zocht op dit forum.
Bij surfen op de site van D-Link bleek dat zij een firmware-update beschikbaar hebben voor de DIR635. Als je in explorer 192.168.0.1 (ip-adres vd modem) intikt, dan bekom je een pagina - eerst Login - als je géén paswoord ingegeven hebt, gewoon ENTER en verder.
Menubalk boven - Tools
Linkerkolom : Firmware
Bladeren => de firmware die je bij D-Link gedownload hebt via hier opladen naar de router.

Als je de laatste firmware gedownload hebt, dan kan je een nieuwe tool "Shareport-utility" installeren. Hiermee vindt je computer de printer die rechtstreeks op de USB-poort van je D-Link router aangesloten is wél !

Hierbij zit tevens een handleiding waarin wél over het aansluiten van een printer gesproken wordt, dit doen ze nl. niet in de standaard handleiding van de router

Succes gegarandeerd !

Vriendelijke groetjes,

Jef

Bedankt voor de reactie. Dit is exact dezelfde manier zoals een vriend van mij het al had klaargespeeld. Bedankt dus voor de (net te late) reactie. En voor andere lezers: de manier van Seppers werkt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan