router zorgt voor problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

claudine algoet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 feb 2001
Hallo,
Ik sukkel sedert een aantal weken al met mijn verbinding. Ik heb een adsl verbinding bij Skynet. Vandaag opnieuw contact opgenomen met hen en met mijn aansluiting is nu niets mis. Doch ik kan geen webpagina's en emails bekijken. Soms lukt het een aantal uren na één stuk en soms is het gedaan na 5 minuten. Heropstarten helpt dan ook niet. Verbinding verbreken en opnieuw helpt ook niet. Ik weet nu zeker dat het door de router komt (netgear RP 114) . Als ik de wizard opnieuw opstart en de hele procedure hervolg met op het einde finish dan doet hij het wel. Dit is wel behoorlijk vervelend. Heeft iemand een idee of heeft iemand dit al meegemaakt ?

welke OS heb je ??

En heb je bij tcp/ip wel alles op automatisch staan in je pc dan wel te verstaan !

Je router zou ip adres 10.0.0.150 moeten hebben en je adsl 10.0.0.138 als ik me niet vergis. Probeer eens om je firewall in je router even uit te zetten. Kan je wel naar de router connecten?

Ik heb xp.
De firewall in xp staat uit.
Automatisch ontvangen van ip staat aangegeven in de opties van de router.
MAAR ik vind dan ook nergens waar ik die firewall in de router kan uitzetten.

ping je router eens:
open dos-schermpje (start uitvoeren en typ cmd)
typ daar:
ping [ip-adres van je router]
voorbeeldje:
ping 192.168.1.1
je moet dan 4× antwoorden krijgen van je router
ping daarna je modem:
ping 10.0.0.138
ook hier krijg je weer 4× antwoord
als hij de modem niet pakt, ligt het probleem tussen de router en modem, tenzij het ook niet lukt tussen jouw pc en de router
haal je router er ook eens tussenweg en ping direct naar je modem...als dit wel lukt weet je zeker dat het aan je modem ligt
suc6:thumb:

p.s. de firewall bevindt zich in je router. Moet je onder je router instellingen kijken

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan